Gå til innhold

Hvor mange er glad i meieriprodukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden barndommen har jeg elsket melk, ost, smør, egg og alt annet som stammer fra kua. Jeg lurer på hvor mange andre her inne det gjelder? Dette er ikke et innlegg ment for å gjøre narr av de som ikke nyter denslags, men for å feire oss som gjør det. Så hva med deg? Digger u meieriprodukter, eller er det satans verk? Kjør på. 

Anonymkode: 13c71...306

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde å lage en poll på dette men det gikk jo selvsagt ikke. Jaja, sånn er livet. 

Anonymkode: 13c71...306

• Liker 1
Skrevet

Ja liker det jo, men det er jo bare full i dritt og oppfordrer alle til å droppe det ut av kosten sin🤢

Google eller se YouTube, hvis du/dere ikke visste dette fra før eller ønsker mer info.

Jeg har en stor tro på at vi skal holde oss til samme «rase» når det kommer til melk. Kumelk til kalven. Morsmelk til baby. 

Anonymkode: deb4c...7e3

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker smør og ost (og kjøtt). Egg også, men det kommer fra et annet dyr vel?  😉

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker upastauriserte/sterkere oster, og jeg spiser mye egg (ritkignok fra høna). Jeg liker også å bruke smør og fløte i matlaging, blant annet i sauser og gryter. 

Melk, yoghurt, gulost med mer styrer jeg langt unna. 

Anonymkode: 50f40...830

Skrevet

Jeg er veldig glad i milde melkeprodukter. Melk, gulost, yoghurt osv. Er ikke så glad i f.eks kefir, blåmuggost osv

Anonymkode: 12f44...b73

• Liker 3
Skrevet

Elsker det aller, aller meste av meieriprodukter. Er det en type matvare jeg aldri vil kutte ut er det det. :fnise: 

Er glad i egg også, men tror jeg hadde klart å leve uten hvis jeg hadde vært nødt.

Anonymkode: c5a2a...3c4

• Liker 3
Skrevet

Bruker ost, melk og fløte til matlaging. Periodevis mye yoghurt og kesam, så ingenting i mange måneder. Tror ikke det er godt for min mentale helse om jeg ikke får sjokolade. Is går det litt av om sommeren.

Ytterst sjelden jeg drikker melk siden jeg ble voksen.

• Liker 1
Skrevet

Elsker meieriprodukter, hadde ikke vært det samme uten. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i ost, alle slags oster. Og også syrnede melkeprodukter. Og iskrem. Jeg kan for tiden ikke spise noe melkeprodukter pga jeg ammer et barn som ikke kan få i seg melk, og det største savnet var ost. Men overraskende nok klarte jeg å venne meg til det. Jeg har ikke godt av for mye melk selv heller, men ost og yoghurt/surmelk o.l. har gått bra for min del. Å drikke vanlig melk har jeg ikke gjort siden jeg var barn. 

Skrevet

Elsker ost og yoghurt, spiser av og til rømme cottage cheese og fløte, men melk har jeg ikke drukket på mange tiår. 

Skrevet
On 8/30/2019 at 2:13 AM, #Rasshøl said:

Egg fra kyr? Den var ny. 😂

Har du ikke sett alle kueggene som ligger rundt på jordene i det ganske land? :ler:

Jeg er glad i smør, ost og fløte, spesielt som ingredienser i matlaging, ellers er jeg ganske likegyldig.

• Liker 1
Skrevet

Høner bæsjer og legger egg fra samme hull

Anonymkode: 5a4b7...6b3

Skrevet

Liker melk, ost, yogurt, cottage cheese, smør, etc, og spiser nesten alt daglig 

Gjest Alkoholist
Skrevet

Ja, liker alt av melkeprodukter. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høner bæsjer og legger egg fra samme hull

Anonymkode: 5a4b7...6b3

Er vel derfor noen egg er brune da. :P 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
1 time siden, Brunhilde skrev:

Har du ikke sett alle kueggene som ligger rundt på jordene i det ganske land? :ler:

Jeg er glad i smør, ost og fløte, spesielt som ingredienser i matlaging, ellers er jeg ganske likegyldig.

Det heter silo og er blant annet hestefór. 

Skrevet
15 hours ago, #Rasshøl said:

Det heter silo og er blant annet hestefór. 

Oisann, Der lærte jeg ikke noe nytt, eller jo, jeg gjorde det. Du har ikke humor. :ler:

• Liker 3
Gjest #Rasshøl
Skrevet
1 time siden, Brunhilde skrev:

Oisann, Der lærte jeg ikke noe nytt, eller jo, jeg gjorde det. Du har ikke humor. :ler:

Å kalle silo for kuegg er feil. Vi pleier å kalle de for traktoregg. Kyr beiter ikke på åkeren, hvor korn dyrkes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...