AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Jeg har startet på Roede kurs nå nylig og lurer på andres erfaringer både positive og negative. Jeg føler meg ganske motivert foreløpig, men spent på dette med å bli veid hver gang. Hva skjer om man evt ikke går ned? Blir det konkurranse blant deltakerne? Anonymkode: a9d32...29b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 På kurset jeg har gått veier man seg på et eget rom sammen med kurslederen. Når alle er ferdig med dette tar man runden rundt bordet og hører hvordan den enkelte synes det har gått opp. Har man ikke gått ned «forventet mengde» drodles der litt frem og tilbake om hvorfor, hva som kan gjøres annerledes neste uke osv. Anonymkode: a5ab4...9c7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 Da jeg gikk på Roede, så fikk den som hadde gått ned mest en pastilleske. Enkelte går ned jevnt, andre går ned annenhver gang, og en gikk ikke ned ett gram. Du bør bruke de samme klærne hver gang, siden du veies med klær på. Så var det mest småprat og spørsmål når noen skulle i selskap, tips til forskjellige måltider. Kanskje det var noen matvarer som var nye en hadde spørsmål om o.l. Synes den kurslederen jeg hadde var utrolig flink. Hun var veldig flink til å peppe alle sammen. Og han som ikke hadde gått ned mer enn 0,5kg, tross han hadde gått to kurs tidligere, fikk beskjed om at han kanskje ikke burde gå flere kurs. For det var å kaste pengene ut av vinduet, Anonymkode: eea48...4b3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 Forrige uke startet nye kurs med nytt kursmateriell. Det skal visst ikke være fokus på runden rundt bordet med vektstatus, som beskrevet over, lenger. Det er nye eiere etter at Jeanette Roede solgte seg ut tidligere i år (eller i fjor?).. Anonymkode: 3a6c8...b66
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 Vi pratet aldri høyt om vekt, hvem som har gått ned mye/lite og sånt. Vi snakket kun om hvordan ting gikk, måltider, motivasjon, etc. Syns det var et fint opplegg, sv alt jeg prøvde er det den måten jeg anbefaler videre Anonymkode: f2257...b24
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Temmelig oppskrytt! Anonymkode: a0396...604 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #7 Skrevet 21. oktober 2019 På 30.8.2019 den 0.19, AnonymBruker skrev: Jeg har startet på Roede kurs nå nylig og lurer på andres erfaringer både positive og negative. Jeg føler meg ganske motivert foreløpig, men spent på dette med å bli veid hver gang. Hva skjer om man evt ikke går ned? Blir det konkurranse blant deltakerne? Anonymkode: a9d32...29b Hvordan synes du det går? Anonymkode: 2627a...686
Roci Skrevet 21. oktober 2019 #8 Skrevet 21. oktober 2019 Det er mange år siden jeg tok et GR-kurs, det var et 8-ukers nettkurs som kostet meg 3000,- kr. Jeg gikk ikke ned et gram til tross for at jeg fulgte opplegget til punkt og prikke og jogget 5 km 3 ganger i uka. Dette var rett før de startet med "grovkarbo"/'smartkarbo", og altså en tradisjonell lavkaloridiett med mye lettprodukter. Jeg mistenker at årsaken til at jeg ikke gikk ned i vekt var en kombinasjon av et kosthold som ikke passet meg og stress over at jeg ikke klarte å gå nedi vekt. Stress gjør som kjent at kroppen produserer kortisol som hindrer vektnedgang. Etter dette har jeg ikke brydd meg om GR, det hjalp meg verken med vektnedgang eller varig endring av kosthold. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå