Gå til innhold

Når legger førsteklassingen din seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sovner han/henne? Våkner han/hun selv eller må dere vekke? Når starter skoledagen?

Anonymkode: f6c2d...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kl 20, skolen starter 8:15

Anonymkode: d5318...d28

Skrevet

Vi går inn på rommet kl 19.00 og finner frem klær til i morra, leser litt, synger litt og så er det godnatt siv søtt mamma/pappa elsker deg - vi sees i morgen. 

Da hører ikke vi noe før vi 11-11 1/2timer senere vekket henne stille og rolig 🥰 Vet hiver heldige, men vi har også jobba steinhardt for at hun ikke skal komme med mye fjas og tanteri etter godnatta er sagt og klem og kyss er delt ut🙏

Skrevet

Sover fra 20:30-06

Anonymkode: 12e8a...c6a

Skrevet

Når han er trøtt

Anonymkode: 40f58...9b5

Skrevet

19-19.30. Når vi må stå opp kommer an på når jeg begynner på jobb på morgenen. Har jeg tidligvakt må vi opp 6, har jeg senvakt må vi opp 7.45. Skolen begynner 8.30. Noen ganger våkner hun selv, mens andre ganger må hun vekkes.

Anonymkode: 40043...b60

Skrevet

Hun skal være i seng og med lyset av kl 21. Hun står opp 7.15 og skoledagen starter 8.25. Det varierer om hun må vekkes eller om hun våkner av seg selv.

• Liker 3
Skrevet

Legger seg 19:00, står opp av seg selv ml 06:30 og 07:00.

Anonymkode: 3ddff...e9e

Skrevet
43 minutter siden, Arkana skrev:

Hun skal være i seng og med lyset av kl 21. Hun står opp 7.15 og skoledagen starter 8.25. Det varierer om hun må vekkes eller om hun våkner av seg selv.

21 er altfor sent for en førsteklassing! Mellom 19.30-20.00 er det som er passende for ett så lite barn! Enkelte mødre som deg skulle ikke hatt barn!

Anonymkode: 1dbbf...2cf

• Liker 2
Skrevet

Sjelden før 21.00. Som regel mellom 21.00-22.00.
Pusser tenna kl. 21.00 nesten hver dag og går inn på rommet

Anonymkode: 4f077...370

Skrevet

Barn er forskjellig, noen kan legge seinere enn andre ser jeg her, og likevel våkne tidlig nok til skole. Så lenge dere har funnet at det løser seg så fungerer det nok.

Anonymkode: 2207c...93c

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo omsorgsvikt å legge ett så lite barn så sent! Han/hun går i førsteklasse!

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

21 er altfor sent for en førsteklassing! Mellom 19.30-20.00 er det som er passende for ett så lite barn! Enkelte mødre som deg skulle ikke hatt barn!

Oi stakkars dine barn/fremtidige barn. Som har en mor/far som kommer til å dømme dem og ikke fortå at mennesker er forskjellige. Ja, t.o.m barn.
Ha et åpent sinn ❤️ Mennesker er forskjellige, derfor vi er så spennende 

• Liker 2
Skrevet

Min førsteklassing legger seg cirka 19.15, men sovner ofte først 19.30-19.45. Han våkner av seg selv senest 6.30. Han skal være på skolen 7.50. Målet mitt er at han skal våkne av seg selv, og det gjør han nesten hver dag. 

Anonymkode: dfb6d...d7b

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis kjenner jeg mitt eget barn bedre enn du gjør. :) Ikke alle førsteklassinger trenger 12 timer søvn hver natt.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en gang i bland et barnebarn til overnatting i skoleuka. Hun sovner alt for sent etter min mening, nærmere kl 2200. Det jeg merker om morgenen er at hun er trøtt, vekkes 0730. Skolen starter kl 0830 her. Hun går i andre klasse. Sovner før hjemme i følge foreldrene.
Er din trøtt om morgenen? Det lurer jeg litt på.

Skrevet
3 minutter siden, Arkana skrev:

Heldigvis kjenner jeg mitt eget barn bedre enn du gjør. :) Ikke alle førsteklassinger trenger 12 timer søvn hver natt.

Håper BV kommer på hjemmebesøk så vil du se at du mister barna veldig fort med sånn omsorgsvikt som dette! Det er ikke barna som skal bestemme leggetiden det er den voksne! Men det er tydlig at det er 6 åringen som bestemmer hos dere!

Skrevet (endret)

Syns mange foreldre gir altfor stor valgfrihet til altfor små barn..ja, alle barn er forskjellige, men man skal ikke glemme at barn er under utvikling og vekst, og trenger mye søvn. Mange lærere/ansatte ved skoler sier at det er mange barn som er stuptrette på skolen, som igjen gir lite fokus og dårlig konsentrasjon. Om man har sovet for lite natten før, er dette tapt søvn - det er ikke mulig å innhente tapt søvn. 

https://nhi.no/familie/barn/nar-skal-barnet-legge-seg/

Hos oss legger 7 åringen seg kl 19.30-20.00 og står opp 07.00. Neste år ser jeg for meg at det blir 20.15-20.30..plusser på ca 15-30 min for hvert år de blir eldre.

Endret av Vera
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo omsorgsvikt å legge ett så lite barn så sent! Han/hun går i førsteklasse!

Søk hjelp, alle mennesker har forskjellig behov..

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper BV kommer på hjemmebesøk så vil du se at du mister barna veldig fort med sånn omsorgsvikt som dette! Det er ikke barna som skal bestemme leggetiden det er den voksne! Men det er tydlig at det er 6 åringen som bestemmer hos dere!

Ikke vær så dømmende a😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...