AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Jeg kom nettopp hjem fra jobbtur og holdt seriøst på å sovne stående på toget. Blir så stresset og sliten av flyplasser, farting hit og dit og 0 alenetid. I min bransje forventes det at man er sosial når man er på jobbtur, så jeg kan liksom ikke trekker meg tilbake med takeaway-mat og Luksusfælden på hotellrommet. Heldigvis er det bare noen få ganger i året for min del at jeg må reise, men jeg er helt utslitt i flere dager etterpå. Blir ikke nok søvn og jeg sover også dårlig når jeg er borte. Hvordan takler dere andre å reise i jobbsammenheng? Anonymkode: 90c1d...182
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Ja. I starten var det stas. Hotell, hotellfrokost osv. Jo eldre jeg blir jo særere blir jeg, så nå gjør jeg alt jeg kan for å komme meg hjem tidligst mulig:-p der hvor jeg før kanskje reiste dagen før reiser jeg nå på morgenen i stedet, og motsatt, tar siste flyet hjem selv om det kanskje innebær å komme hjem klokka 2 på natta, i stedet for å bli en dag ekstra. Jeg har ofte ansvaret for delegasjoner og, og da kan man ikke gå å legge seg som førstemann føler jeg. Eller jeg holder kurs osv, så da føler jeg at jeg må forberede meg, men jeg kan liksom ikke trekke meg tilbake så da blir jeg litt stresset innvendig. Anonymkode: 93685...a97
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 Jeg elsker å reise via jobben. Har lært meg rutiner etter hvert som jeg har reist mye gjennom jobben, da dette er gratis opplevelse av de ulike landene. Ferie er det ikke, men jeg får muligheten til å oppleve noe. Det er litt skummelt når man reiser til fremmede kulturer, og blir sliten av å sitte og vente ting og tang. Men dette skjer ikke ofte. Anonymkode: fde5c...797
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Jeg reiste mye i forrige jobb. Fly tidlig mandag, kjøre bil ytterligere 2 timer og jobbe 12-timers dager og hjem igjen på samme måte torsdag kveld. Da var det kjipt med flyplasser og forsinkelser! Høres kanskje fint ut med langhelg men det var bare stress. For det første var jeg utslitt fredagen og den ble ikke brukt til noe fornuftig. Og i helgene var jeg enda sliten og i tillegg skulle jeg da ta igjen alt jeg ikke fikk gjort i hverdagen. Orket heller ikke reise noe i ferier, ble veldig hjemmekjær i den perioden. Har vanlig 8-16 jobb nå og det er helt topp! Sjeldent reising, bare et par ganger i året og det er null stress. Da er det bare deilig med hotellfrokost og stor seng meg selv noen dager 😂 har også fått små barn i ettertid, så det er nesten litt luksus 😛 Hadde mye høyere lønn i reisejobben, men det var ikke verdt det. Skal aldri ha en slik jobb igjen 😛 Anonymkode: b48aa...ae0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 Jeg reiste også mye i forrige jobb. Svært mye til tider. det blir egentlig en vane, men når jeg kom hjem på fredagskvelden var jeg ofte helt skutt, men skulle da være sosial med hjemmefamilien. I den jobben jeg har nå så har jeg lite reising, og tenker at det er tid og sted for alt, og tiden med flere flyplasser i løpet av arbeidsuken tilhører et annet liv. Anonymkode: 7ef5d...c25
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 Nei, aldri følt det slik. Har levd slik i 10 år nå. Ca 100 reisedøgn i året. Alt fra dagsturer i Norge, til to uker sammenhengende i New York. Ofte morgenfly, og 12 timers dager på jobb. Fra kundepresentasjoner til representasjon og sene kvelder med alkohol. Føler meg veldig sjelden sliten. Sover godt på hotell, selv når jeg skifter seng/land nesten hver dag. Prioriterer en løpetur hver morgen på tur, og har en fantastisk mann som sørger for at jeg alltid kommer hjem til strøkent hus og middag. Det er ingen som spør hvor jeg er, så kan flekse ganske mye så lenge jeg får jobben gjort. Slapper generelt veldig godt av i taxi/flyplass/fly - jobber eller ser en serie avhengig av humøret. Kjenner virkelig aldri på stress og anspenthet. Anonymkode: 59139...1a4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 Jeg jobbet turnus med flyreising, orka ikke mer til slutt. Bare stress og jag heletida. Anonymkode: b792d...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå