Gå til innhold

Noen som har erfaring med sivilt politi? Kan det være de som fulgte etter meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ute fordi jeg slet med angsten og det å gå ut hjelper. Så la jeg merke til denne bilen og tenkte at den kanskje fulgte etter meg og angsten ble da verre. Tenkte dermed at jeg bare burde fortsette å gå litt slik at jeg kunne overbevise for meg selv at dette bare var tilfeldig og ingenting å ha angst for, men så fortsette jeg å se bilen og tenkte at jeg ikke kom til å klare å sove om jeg gikk hjem da uansett så kunne like gjerne bare fortsette å gå rundt for å se hva som skjedde videre, så slapp jeg å gruble på det (da det bare gjør alt verre). Brukte også en del tid på å finne veien hjem. 

Jeg fikk notert regnr på en bil, men det viste seg at det mest sannsynlig var feil bil (dvs ikke den som fulgte etter meg). Så bilen med reg nr og mannen som kjørte denne bilen i går og det var en annen enn han jeg så gå ut av bilen som fulgte etter meg kvelden før. (Han så for så vidt tvilsom ut, men tror ikke han noe med det å gjøre). Er vanskelig å få skrevet ned regnr da det ikke er mulig å se (da de kjører forbi langt unna, det er for mørkt eller de begynner å kjøre før jeg er nærme nok til å klare å se).

Ser mange skriver at det sannsynligvis ikke er sivilpoliti, så da er det kanskje mer sannsynlig at det bare var tilfeldigheter og at angsten gjør at jeg overreagerer og trekker konklusjoner som ikke er reelle. Det har jo uansett ikke skjedd noe (sett bort fra at jeg -kanskje- ble fulgt etter). Tror óg det er en vanlig bil å ha her og at mange også har bil som ligner (svart og typisk "familiebil"). 
Tror uansett det generelt er veldig lite politi her i byen, har aldri sett en eneste politibil eller betjent. 

Anonymkode: 2f040...9c7

Så bra at du var ute og gikk, da det hjelper deg! ❤Etter å ha lest mer av det du har skrevet, tenker jeg som flere at det nok bare var tilfeldig! Skjønner likevel det kunne føles ubehagelig. Kan du gå på steder der det er mer folk? Hvis det gjør deg tryggere? Håper ikke hendelsen ga sperrer dine for gåturer. Kan du ha mobilen lett tilgjengelig? For å ringe noen om du blir utrygg, eller for å kunne raskt ta bilde, i stedet for å notere ned nr osv. Er det sent på kvelden, og du kjenner du trenger å gå. Så kan styrkeøvelser hjemme gjøre samne nytten, har jeg hørt. Ikke alltid, og da får man ikke skiftet miljø og inntrykk, eller fått frisk luft på samme måte som turer gir. Kanskje verdt et forsøk, dersom det skulle føles stressende å gå i mørket.❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Eventuelt 02 800.        

Anonymkode: fcdfc...59b

Muligens, men det nummeret er ikke for akutte saker. Vet om noen som fikk kjeft av operatøren der fordi de skulle ringt 112.

Anonymkode: 37693...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er paranoid TS.  Politiet setter ikke spanere på deg uten sterke bevis på at du har gjort noe ulovlig. Går du til psykolog?  Anbefaler deg å ta en tur. 

Anonymkode: 89391...854

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lykkehjerte skrev:

Så bra at du var ute og gikk, da det hjelper deg! ❤Etter å ha lest mer av det du har skrevet, tenker jeg som flere at det nok bare var tilfeldig! Skjønner likevel det kunne føles ubehagelig. Kan du gå på steder der det er mer folk? Hvis det gjør deg tryggere? Håper ikke hendelsen ga sperrer dine for gåturer. Kan du ha mobilen lett tilgjengelig? For å ringe noen om du blir utrygg, eller for å kunne raskt ta bilde, i stedet for å notere ned nr osv. Er det sent på kvelden, og du kjenner du trenger å gå. Så kan styrkeøvelser hjemme gjøre samne nytten, har jeg hørt. Ikke alltid, og da får man ikke skiftet miljø og inntrykk, eller fått frisk luft på samme måte som turer gir. Kanskje verdt et forsøk, dersom det skulle føles stressende å gå i mørket.❤

Takk for fornuftige råd 🙂

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er paranoid TS.  Politiet setter ikke spanere på deg uten sterke bevis på at du har gjort noe ulovlig. Går du til psykolog?  Anbefaler deg å ta en tur. 

Anonymkode: 89391...854

Det er ikke slik at jeg er overbevist om at politiet spaner på meg, men av de ulike alternativene så tenker jeg at det er den mest sannsynlige forklaringen og derfor bestemte jeg meg for å spørre etter mer info for å kunne trekke en konklusjon. Jeg tenkte at en forklaring kunne være at de kanskje bare var ute og bestemte seg for å tilfeldigvis følge etter meg da de ikke hadde annet å gjøre. Har ikke så lyst til å kontakte politiet for å spørre om det var dem akkurat.

Og skulle det faktisk være tilfelle at det er noen med vonde intensjoner som følger med på meg så ønsker jeg jo å finne det ut slik at jeg kan gjøre noe med det. Det betyr jo ikke nødvendigvis at jeg er paranoid, jeg er jo fult klar over at jeg kunne ha overanalysert og trukket konklusjoner som ikke er reelle fordi jeg var redd (som heller ikke er synonymt med å være paranoid). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ha overanalysert og trukket konklusjoner som ikke er reelle fordi jeg var redd (som heller ikke er synonymt med å være paranoid). 

Det du beskriver her er jo nesten ordboksdefinisjonen på (mild) paranoia.

Fra wikipedia:

"Paranoia betegner en tankemessig og følelsesmessig tilstand preget av sterk mistenksomhet. En paranoid person tolker gjerne tilfeldige og for andre uvesentlige eller ikke virkelige hendelser som tegn på forfølgelse eller sammensvergelse. Dette kan ofte føre til feiltolkning av andres intensjoner. "

Anonymkode: 48686...6f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver her er jo nesten ordboksdefinisjonen på (mild) paranoia.

Fra wikipedia:

"Paranoia betegner en tankemessig og følelsesmessig tilstand preget av sterk mistenksomhet. En paranoid person tolker gjerne tilfeldige og for andre uvesentlige eller ikke virkelige hendelser som tegn på forfølgelse eller sammensvergelse. Dette kan ofte føre til feiltolkning av andres intensjoner. "

Anonymkode: 48686...6f4

Nå er det jo faktisk slik at jeg har sett denne bilen mange ganger flere ulike steder over et lengre tidsspenn. Ja, det kan fortsatt bare være helt tilfeldig, men hva om det ikke er det? Er det ikke naturlig at man stiller spørsmål ved dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...