AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Niesen vår på seks år var på besøk hos oss. Vi har en ettåring og hun gjør som ettåringer flest, roter fælt. Seksåringen sa jeg måtte ha mer kontroll på ungen og passe på at hun ikke rotet så veldig. Jeg snakket det litt bort, men så avsluttet jeg med: «Hvordan tror du at du kommer til å løse det når du blir mamma en dag?» da svarte seksåringen: «Da skal jeg bare ta de i revva!» hahah.. Vet de sier mye rart, men dette forsto jeg ingenting av. Jeg ble veldig overrasket over svaret jeg fikk, å sa «nå tuller du fælt». «Neeei» svarte ungen, «jeg skal bare ta de i revva!» Anonymkode: de019...93c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Hun har garantert hørt det der hjemme, og at mamma eller pappa kan si på tull at de skal «ta de i rævva» hvis ikke de gjør ditt eller datt (som i gi de juling). Det at hun tullet med det gjør at jeg tror det hele er noe hun har overhørt eller fått beskjed om selv, men på tull. Kan si til 14-åringen min at hvis ikke han gjør lekser får han juling. Han vet det er tull altså... Anonymkode: 289d4...08e 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 Huff da. Det er nok noe hun har hørt av noen. Gutten i sted sa "Han har sikkert stor tiss" Mens han og pappaen tegnet, eller så på pokemon kort. Grøsset litt, tenke hva det kom av? Men han har vel hørt det på skolen. Anonymkode: b35a9...dba
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har garantert hørt det der hjemme, og at mamma eller pappa kan si på tull at de skal «ta de i rævva» hvis ikke de gjør ditt eller datt (som i gi de juling). Det at hun tullet med det gjør at jeg tror det hele er noe hun har overhørt eller fått beskjed om selv, men på tull. Kan si til 14-åringen min at hvis ikke han gjør lekser får han juling. Han vet det er tull altså... Anonymkode: 289d4...08e Alle HVA ? Bare i redneck land hadde vel det skjedd Anonymkode: b35a9...dba 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Å ta noen i ræva, betyr det å gripe fatt i rumpa til noen? 🤔 Sitat Anonymkode: 9a86e...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle HVA ? Bare i redneck land hadde vel det skjedd Anonymkode: b35a9...dba Eh nei. Jeg sier stadig vekk at det vanker juling om ungene ikke hjelper til å rydde av bordet etter middag. Anonymkode: 7f7ba...926 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle HVA ? Bare i redneck land hadde vel det skjedd Anonymkode: b35a9...dba Bor ikke i «redneck-land» iallfall🤔 Humor kalles det. Gjør hverdagen mye kjekkere. Prøv det! Funker for meg! Anonymkode: 289d4...08e 5
Nuka Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 Vi er litt redneck her hjemme, men kjenner jeg blir ganske provosert av slike kommentarer som kommer på flere tråder her spesielt i kveld. "Det må være spesielt for redneck" osv. Altså hva faen?! Tror du "vi" og de som er værre går å banker unger og har en ganske kynisk holdning til ungene eller hva er problemet ditt? Får faktisk litt behov for å være motbydelig tilbake (enda det er sjeldent!) på at du er sånn forbanna fin og liksom-perfekt vestkantfrue. Skjønner jo at du sannsynligvis ikke er det og 98% av de er like greie som litt tøffere arbeidsslitere, men det må da gå an. Skjønner heller ikke hvorfor redneck-stil skal bli sett mer ned på enn kalde, rike hjem. De gir nå hvertfall alle oppmerksomhet uansett hvor de er fra så lenge de er ærlige redelige folk. At det går an! 7
Nuka Skrevet 29. august 2019 #11 Skrevet 29. august 2019 Må si for å svare deg hi at jeg syns det er litt trist at en 6-åring sier sånt. Om så bare på spøk så har de nok ikke vondt av å høre at det ikke er greit å si og alvorlighetsgraden av det. 4
Gjest Lama_Drama Skrevet 29. august 2019 #12 Skrevet 29. august 2019 Det er et uttrykk som å heter: å ta noen i ræva og nakken (og hive de ut). Hun hadde vel tatt tak i ungene og svingt dem i gang.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #13 Skrevet 29. august 2019 Femåringen her sa til meg og pappaen her om dagen at hvis han ikke fikk ett eller annet så skulle han gi oss både klask og spark i ræva. Grav alvorlig og trampet ivrig ut av rommet mens han lirte av seg. Vi snakker ikke sånt her hjemme, han har vel plukka det opp et sted. Er det noe å tenke over? 🤷🏻♀️ Snakk med foreldrene om du er så fryktelig bekymra. Anonymkode: e4dd1...a13 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #14 Skrevet 29. august 2019 10 minutter siden, Nuka said: Vi er litt redneck her hjemme, men kjenner jeg blir ganske provosert av slike kommentarer som kommer på flere tråder her spesielt i kveld. "Det må være spesielt for redneck" osv. Altså hva faen?! Tror du "vi" og de som er værre går å banker unger og har en ganske kynisk holdning til ungene eller hva er problemet ditt? Får faktisk litt behov for å være motbydelig tilbake (enda det er sjeldent!) på at du er sånn forbanna fin og liksom-perfekt vestkantfrue. Skjønner jo at du sannsynligvis ikke er det og 98% av de er like greie som litt tøffere arbeidsslitere, men det må da gå an. Skjønner heller ikke hvorfor redneck-stil skal bli sett mer ned på enn kalde, rike hjem. De gir nå hvertfall alle oppmerksomhet uansett hvor de er fra så lenge de er ærlige redelige folk. At det går an! Bruker du sørstatsflagget? Anonymkode: 2da79...a49
Nuka Skrevet 29. august 2019 #15 Skrevet 29. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du sørstatsflagget? Anonymkode: 2da79...a49 Nei, vi har ikke investert i det enda. Hva har det med saken at jeg faktisk blir provosert av folk som trekker linjer mellom et hjemmemiljø med hard ordbruk og linjer til å banke ung sine med redneck å gjøre? 6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #17 Skrevet 29. august 2019 2 minutter siden, Nuka skrev: Nei, vi har ikke investert i det enda. Hva har det med saken at jeg faktisk blir provosert av folk som trekker linjer mellom et hjemmemiljø med hard ordbruk og linjer til å banke ung sine med redneck å gjøre? Forventer du avkastning på investeringen når du kommer så langt? Anonymkode: aaaed...970 1
snoren Skrevet 29. august 2019 #18 Skrevet 29. august 2019 Et godt tips i livet: Ikke overanalyser alt mulig 5
Nuka Skrevet 29. august 2019 #19 Skrevet 29. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forventer du avkastning på investeringen når du kommer så langt? Anonymkode: aaaed...970 Er du like dum som du tror jeg er? 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #20 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, Nuka skrev: Er du like dum som du tror jeg er? Basert på svaret du gir, får vel jeg spørre om det samme? Anonymkode: aaaed...970 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå