AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Ett familie-medlem eier en hund, og den fikk i flere år sånne tyggepinner som viss nok skulle være "utrolig bra" for hundetenner / tannkjøtt. Likevel sa dyrlegen at hunden hadde alt for mye tannstein, så hunden måtte bedøves slik at de kunne skrape vekk mest mulig tannstein. Men etter en lang stund gikk hunden lei av dem, og spiste ikke opp de tyggepinnene han fikk. Etter mange måneder var hunden til årskontroll hos dyrlegen igjen, og sa de at hunden omtrent ikke hadde noe tannstein i det hele tatt. Men hvordan kan det egentlig ha seg at langt mindre bruk av tyggepinner = mindre tannstein? Man skulle jo trodd at dette egentlig var omvendt. Anonymkode: e17b7...b83
Cyndaquil Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Nå skal jeg ikke si det for 100% sikkert. Men tror ikke dentastix fjerner noe mer en en annen tyggegodbit. Altså lite. Det sies at om noe er for godt til å være sant, er det trolig det. Jeg kan mest om katt da. Og da sies det at hovedkosten bør være tørrfôr, fordi det er hardt og renser tennene litt samtidig 2
Durinur Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Har spurt et par ulike veterinærer om hva de mener om Dentastix, og de er alle enige i at det har så godt som ingen effekt i forhold til tannhelse.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Hvor lang tid hadde det gått før den første gang var hos veterinæren for å fjerne tannstein? Anonymkode: 225b2...1d5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 Min hund er snart 5år og har ikke fått dårlige tilbakemelding på tannhygiene. Gir i hovedsak tørrfôr da. Men hun får av og til noe middagsrester, en bit pølse, fiskekake osv. Ellers gjennom uken gis av og til en dentastix, lite tyggebein, annen hundegodis. Hørt at det å gnage på bein hjelper å rense tennene. Men vi har ikke gjort noe spesielt da. Hun hater å pusse tenner. Anonymkode: e23b9...2d0
Gjest Krampus Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 Min er 14 og har aldri hatt tannstein, alle veterinærer har kommentert hvor bra tennene hans er, spesielt nå for alderen. Han får en Dentastix hver dag. Om det er Dentastixen vet jeg ikke, men den har ikke skadet, så vi fortsetter vi.
Eevee Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 Min hund får én Dentastix hver dag. Hun forguder denne tyggepinnen og det er hennes høydepunkt hver dag. Tar henne likevel med til årlig tannsjekk og fjerning av tannstein, og tror ikke Dentastix har så mye å si på tannhelsen. Hun får denne mer som kos. Ser også på pakken at Dentastix inneholder mye karbohydrater og kalorier, så unødvendig sånn sett også. Hardere tyggeting som bein, tørkede ører og annet tror jeg dog har god effekt. Det samme med gnaging på pinner ute, men dette splintrer seg fort så obs obs Har likevel ikke hjerte til å ta fra henne Dentastixsen, så den blir ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå