2468 Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Jeg har hatt malere i huset mitt. (Sparkling og maling) har nå måtte klage 3 ganger da arbeidet ikke er pent utført. Eneste jeg lurer på er overgang mellom gips og trapp. Jeg mener at kanten burde blitt sparklet helt ned mot gulv da jeg ikke hadde tenkt noen list der. Maler mener at slik det er utført helt klart blir det peneste. Han sier sparkel/silikon bare vil sprikke. Men vil det ikke da også sprikke ovenfor der det faktisk er blitt sparklet ?
Arabella Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 Slik det ser ut nå, ser det veldig uferdig ut.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Det vil sprekke ja, du bør ha list der. Mye av huset er av naturmaterialer og det vil bevege seg etter temperaturforandringer osv. Anonymkode: 390e5...625 10
2468 Skrevet 29. august 2019 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2019 Skal selvfølgelig ha list mot gulvet. Det jeg tenker på er den resterende delen. Blir lite fint med en 20 cm lang list bare en plass.
2468 Skrevet 29. august 2019 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil sprekke ja, du bør ha list der. Mye av huset er av naturmaterialer og det vil bevege seg etter temperaturforandringer osv. Anonymkode: 390e5...625 Men vil det ikke da sprekke videre oppover også ?Resten av trappen er jo sparklet.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Du kan ikke sparkle eller legge silikon mellom gips og tre. Gips er dødt materiale men tre er levende. men dette er trapp i tillegg og mye bevegelse i, så ja, det vil hundre prosent sprekke og bli stygt. Du må ha list der. Anonymkode: 6d100...405 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Du kan ikke sparkle eller legge silikon mellom gips og tre. Gips er dødt materiale men tre er levende. men dette er trapp i tillegg og mye bevegelse i, så ja, det vil hundre prosent sprekke og bli stygt. Du må ha list der. Anonymkode: 6d100...405 jeg sier dette fordi i huset vi kjøpte og pusset opp nå, var det overalt lagt silikon i tre- og gipsoverganger, og det ser stygt ut, det sprekker og det ødelegger gips vegg under. Ville ikke anbefalt det. Anonymkode: 6d100...405 1
2468 Skrevet 30. august 2019 Forfatter #9 Skrevet 30. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg sier dette fordi i huset vi kjøpte og pusset opp nå, var det overalt lagt silikon i tre- og gipsoverganger, og det ser stygt ut, det sprekker og det ødelegger gips vegg under. Ville ikke anbefalt det. Anonymkode: 6d100...405 Det forstår jeg. Det er bare rart det er blitt gjort langs hele den veggen. Bare ikke det siste stykket der... 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 On 8/30/2019 at 6:23 AM, 2468 said: Det forstår jeg. Det er bare rart det er blitt gjort langs hele den veggen. Bare ikke det siste stykket der... men jeg kan ikke se noe silikon mellom trapp og vegg på ditt bilde? tror det er bare trapp som står inntil gipsvegg. Men foran, er det blitt lagt nye gipsrehab-plater? og det ble litt avstand? det er så lite avstand, ar du kan vurdere å fuge med tek7 akkurat der. Tek7 er som tøyelig og vil ikke sprekke som sparkel. Litt mas å legge. Kan males over. Om du absolutt ikke vil ha en liste der? Og jeg skjønner at du ikke vil ha liste bare her, hvis du ikke skal ha list langs hele trappen. «Det vanlige» er nok å ha lister langs hele trappen, så det trodde nok maleren at du skal ha. Men det ser så pent ut uten at du ikke trenger lister der. Anonymkode: 6d100...405 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 Hva med å bare legge akryl i sprekken og male fugen? (fordrer at du har litt av veggmalingen da) Anonymkode: c42fe...47f
Gjest MadameDeRosa Skrevet 1. september 2019 #12 Skrevet 1. september 2019 Sånn som det der, ser det uferdig ut.
2468 Skrevet 1. september 2019 Forfatter #13 Skrevet 1. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: men jeg kan ikke se noe silikon mellom trapp og vegg på ditt bilde? tror det er bare trapp som står inntil gipsvegg. Men foran, er det blitt lagt nye gipsrehab-plater? og det ble litt avstand? det er så lite avstand, ar du kan vurdere å fuge med tek7 akkurat der. Tek7 er som tøyelig og vil ikke sprekke som sparkel. Litt mas å legge. Kan males over. Om du absolutt ikke vil ha en liste der? Og jeg skjønner at du ikke vil ha liste bare her, hvis du ikke skal ha list langs hele trappen. «Det vanlige» er nok å ha lister langs hele trappen, så det trodde nok maleren at du skal ha. Men det ser så pent ut uten at du ikke trenger lister der. Anonymkode: 6d100...405 Det er ikke silikon noen steder. Vi bygget inn trappen med gips så er likt rundt hele. Maler har sparklet avstand mellom gips og trapp på resterende del av trappen. Ved befaring fikk vi beskjed om at dette skulle de klare å få pent.
2468 Skrevet 1. september 2019 Forfatter #14 Skrevet 1. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: men jeg kan ikke se noe silikon mellom trapp og vegg på ditt bilde? tror det er bare trapp som står inntil gipsvegg. Men foran, er det blitt lagt nye gipsrehab-plater? og det ble litt avstand? det er så lite avstand, ar du kan vurdere å fuge med tek7 akkurat der. Tek7 er som tøyelig og vil ikke sprekke som sparkel. Litt mas å legge. Kan males over. Om du absolutt ikke vil ha en liste der? Og jeg skjønner at du ikke vil ha liste bare her, hvis du ikke skal ha list langs hele trappen. «Det vanlige» er nok å ha lister langs hele trappen, så det trodde nok maleren at du skal ha. Men det ser så pent ut uten at du ikke trenger lister der. Anonymkode: 6d100...405
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #15 Skrevet 1. september 2019 Vi har nylig bygget hus med tretrapp og gips på vegg, der er det ingen form for fuger/sparkel mellom trapp og vegg. De forklarte det med at trappen er mye i bevegelse, både pga materialet men også fordi man skal gå opp og ned der i mange år, og da vil det uansett bare sprekke opp og bli stygt på sikt. Synes det er veldig rart de ikke har vært konsekvente hos deg med sparkel over trapp mot vegg, men ikke ned mot gulv. Anonymkode: 0294b...5f3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #16 Skrevet 1. september 2019 Bruk Latex malerfug. Det kan males over. Anonymkode: 91749...396
A-hunter Skrevet 1. september 2019 #17 Skrevet 1. september 2019 Sparkling vil sprekke med en gang. Silikon kan man ikke male over. En list vil jo få en stygg avslytning ved oversiden av trappevangen, om man da ikke "syr" denne sammen med en vinkellist som går opp til himling. Løsningen er nok derfor en elastisk, overmalbar fugemasse, type akryl eller lignende. Det vil også sprekke, men kan vedlikeholdes. Det er ikke sikkert sprekken blir særlig synlig heller, i og med fleksibiliteten i fugen.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #18 Skrevet 1. september 2019 Jeg synes det var fint. Jeg ville ikke ha gjort noe med det. Det blir bare søl. Anonymkode: 1b5e3...dfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå