Gå til innhold

Gravid 8 dager etter sex MED prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gått på P- plaster i ca 3-4 mnd.

6 august (3 uker siden ca) skulle jeg ha plasterfri uke/mensen, men ville hoppe over denne, noe som har gått fint andre ganger. men denne gangen kom mensen før jeg i det hele tatt hadde rukket å ta av det gamle plasteret, men satte alikevell på et nytt i håp om at mensen skulle stoppe, noe den ikke gjorde. så gikk med plaster hele den uka pluss mensen. uka etter valgte jeg å ta plasterfri uke og mensen fortsatte frem til torsdagen, altså 10 dager tilsammen, (varer vanligvis i 5-6) . Dagen etter siste mensendag hadde vi ubeskyttet sex (2 uker siden) 

tirsdag 20 august (9 dager siden) satte jeg inn p-stav og i tro om at jeg var sikker fra første minutt hadde vi sex senere den kvelden, pluss søndag for 4 dager siden.

SÅ til spm.!
jeg har hatt hodepine, murringer de siste dagene og løs mage (mulig det skyldes staven, vet ikke)
og tenkte jeg skulle teste idag tidlig, bare for å utelukke graviditet. men den viste svak positiv. 

noen som har lignende erfaring? kan den siste mensen uka ha hvert en reste/lure mens og at jeg har blitt gravid da? 
og/eller er det virkelig mulig å få positiv test så tidlig som 9 dager etter samleie evt. MED p-stav (selvom den ikke er sikker før etter 1 uke)?

tillegg: ser også på lyklus kalenderen min at jeg skal ha hatt eggløsning onsdag dagen etter jeg satte inn staven, men jeg vet ikke hvordan det er lenger med tanke på at jeg har brukt prevensjon en stund siden sist jeg brukte kalenderen som prøver.

hjeeeelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svak positiv er også positiv. Bestill legetime, ta med urinprøve (morgenurin). Hos legen kan de også ta blodprøve for å se etter hcg (gravidhormon). 

Lykke til!

Anonymkode: 36f48...592

Skrevet

Min svake postive er 2 år nå.

• Liker 1
Skrevet

fikk negativ på 4 tester idag med morgen urin 🤔

Skrevet

Jeg ble gravid med hormonspiral, 1-2 dager etter mens. Vi bodde i ulike byer, så vet helt sikkert at de ble unnfanget da. 

Ingen prevensjon er helt sikkert. 

Anonymkode: e335e...ef2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...