Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest toril
Skrevet

Jeg kjøpte nye sko i dag, men når jeg hadde gått på dem en stund kjente jeg det begynte å klemme på den ene siden foran på tærne.

Har dere noen tips på om det går ann å utvide dem litt - det er ikke skinn!!

Tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

isj, sånn var det med mine nye sko også, fikk vannblemmer på begge lilletærne :grine:

Men så har jeg brukt de litt innimellom, og nå har de viet seg bittelitt ut, og ikke vondt lenger. Mine er heller ikke skinn..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis de er av lær eller skinn finnes "Leather Stretch" i skobutikker. De er ment for akkurat det formålet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Beklager, jeg leste for fort.

Skrevet

Våte nylonstrømper, og gå med dem i huset litt hver dag for å vide dem ut.

Man vrir opp nylonstrømpene, og tar dem på. Så går du med skoene så lenge du klarer i huset, kan godt ha dem på når du sitter og ser tv eller noe, så ikke du får gnagsår.

Funker sakte men sikkert.

Gammelt kjerringråd ;) Men ikke gå ut og bli forkjøla med de våte sokkene!

Gjest synseren
Skrevet

Pleier å gå med skoene hjemme til de har formet seg etter føttene. Da pleier jeg å unngå gnagsår. :)

Gjest toril
Skrevet

Tusen takk dere. Skal forsøke med våte nylonstrømper jeg - sakte men sikkert.

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Orker ikke det jeg... Kjøper gjerne 3-4 skopar i slengen og har nå da ødelagt føttene mine fullstendig. Er bare inne med myke sokker på jeg :oops:

Skrevet

Godt tips det der med våte nylonstrømper. Tror jeg har hørt noe lignende før, men har glemt det igjen. Jeg får alltid gnagsår av nye sko, så gode råd er alltid kjærkomment.

Skrevet

Har laget en tråd på dette temaet til dem med nye bunadssko, se på Velvære... Lurt å huske på det i dag, og gå med dem litt, det gjør morgendagen bedre.

Om du klarer å få oppi vanlige sokker, kan du væte dem også.

Jeg går forresten rundt med bunadsskoene mine akkurat nå, med våte bomullsokker oppi. Har fjoråret, hvor de var helt nye, friskt i minne.... :roll:

Gjest Virvel
Skrevet

Varme i tillegg til fuktighet kan få det til å gå litt fortere, så bruk føneren og blås litt på skoene mens du har dem på deg.

Skrevet

På den annen side, hvis de er for korte, så er det fint lite du kan gjøre med det. Høres ikke ut som dine er det, men greit å huske for de som har for små sko og føler seg lurt av denne tråden. ;)

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...