AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Jeg mistet litt motet når jeg så denne serien. Jeg håper ikke ungdommen på Mysen representerer ungdommen rundt om i Norge? For det første. Jeg har aldri vært sånn "omg Ulrikke Falch er fantastisk hun er så tøff og sterk og super feminist omg". For meg har hun vært litt dobbeltmoralsk, litt hyklerisk, ikke helt markert seg ordentlig. Jeg har også tenkt at hun er feminist og aktivist. Akkurat som jeg tenker at de veganerne som står foran kjøttdisken og hindrer folk i å kjøpe kjøtt også er aktivister. De er veganere, men også aktivister. Når du er aktivist er du gjerne litt mer ekstrem enn den passive. Jeg er feminist, men jeg skriver sjeldent/aldri om det på sosiale medier. Om noen spør meg om jeg er feminist, så svarer jeg ja. Men jeg har ikke et behov for å markere meg, ettersom jeg syns det er et selvfølge å være feminist. For det andre. Feminisme handler jo ikke om at de tynne ikke skal legge ut bilder av seg og at menn er dumme. Dette er jo en ekstrem feiltolkning av feminismen, og jeg forstår ikke hvorfor folk holder fast ved dette når det gang på gang opplyses om at det IKKE er slik? Definisjonen av feminisme er veldig klar - når du definerer deg selv som en feminist så vil det si at du er for likestilling av begge kjønn. I Norge er vi ganske likestilte, men det er ikke folk i andre land. Husk at kvinnesynet i f.eks Somalia er helt horribelt, og på lik linje med kvinnesynet som var for mange hundre år siden. Mennene må jobbe og slite og styre på, mens kvinnene må gå hjemme og ikke bidra til samfunnet. For det tredje. Dere som IKKE kaller dere feminister, og er imot likestilling, mener dere at verden skal være slik den er i la oss si Somalia? Eller hvordan det var i Aten under antikken? Vil dere at man skal begrenses her i livet pga kjønn? Hvorfor bor dere i Norge eller i det moderne samfunn og land når dere ikke respekterer grunnleggende verdier her? Hvorfor ser dere ned på det motsatte kjønn? Klart jeg er feminist. Og jeg elsker menn, syns kvinner kan legge ut bilder av kroppen sin om de ønsker det og til og med selge den om de ønsker det, jeg syns menn kan jobbe innen helse og design og at kvinner kan jobbe på båt og som snekker. Jeg syns alle kan gjøre det de vil så lenge det gjør dem lykkelig. Jeg tenker også at kvinner er kvinner og menn er menn, der er biologiske forskjeller som vi ikke kan endre på og det er helt greit. Om en mann ikke ønsker å snakke om følelsene sine så er det greit, men han skal vite at han kan om han vil, at her er rom for at han skal få gjøre det. At det er greit at menn gråter. Dette er jo noe mange menn reagerer på, at mannen skal "feminiseres" og gjøres om til en skrikende drittunge. Er ikke det som er greia. Se på antallet menn som tar selvmord hvert år. Kanskje det kunne vært forhindret om de klarte å prate med noen om problemene sine? Samme gjelder kvinner, men igjen, her snakker jeg om det som avviker fra normalen. Jeg har ingenting imot at kvinnen i en familie går hjemme og steller med huset mens mannen jobber, eller omvendt, så lenge det gagner dem. Jeg har ingenting imot at kvinnen lager middag hver dag eller omvendt, så lenge det gagner dem. Igjen, feminisme handler ikke om å forandre, men likestille. Ingen skal endres på eller favoriseres. Menn og kvinner bør spille på lag og ikke imot hverandre. Anonymkode: 2d14e...d6e 4
herzeleid Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Problemet ligger nok her i ulik forståelse av "feminisme". Mange feminister vil hevde at å være feminist er omtrent like intetsigende som kardemommeloven. Andre forholder seg til hvordan feminisme manifesterer seg, hva den i dag består i og hva som skille feminisme og feminister fra alle oss andre. Den overveldende majoriteten av befolkningen er for like rettigheter for begge kjønn. De aller, aller færreste er feminister. Det sier oss noe om hvor dagens feminisme står. Sitat Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 2 timer siden, herzeleid skrev: Problemet ligger nok her i ulik forståelse av "feminisme". Mange feminister vil hevde at å være feminist er omtrent like intetsigende som kardemommeloven. Andre forholder seg til hvordan feminisme manifesterer seg, hva den i dag består i og hva som skille feminisme og feminister fra alle oss andre. Den overveldende majoriteten av befolkningen er for like rettigheter for begge kjønn. De aller, aller færreste er feminister. Det sier oss noe om hvor dagens feminisme står. Dette er bare vas. Den eneste grunnen til at mange ikke tør å identifisere seg som feminist er fordi mannssjåvinistene har gjort dette til et skjellsord og til et negativt ladet ord om "Feite stygge lesber som hater menn". Dette er en typisk patriarkalsk strategi, som kan minne litt om hvordan eliten også tok ordet kommunisme og lagde til noe negativt så færre folk ville følge ideologien siden det truet de som privilegerte. Spør man om folk er for likestilling sier 88% i Norge ja. Likestilling og feminisme er det samme, men fordi folk følger mer med på misogynistiske memes i dag enn i samfunnsfag på skolen så tror mange noe annet. Det baserer seg rett og slett på manglende vilje til å lære, eller på ren misogynisme, det å nekte å kalle seg feminist. Om man er for likestilling vel og merke! Jeg ler av de mennene (og unge jentene som er veldig opptatt av å bli likt av disse mennene, for om man står opp for seg selv som jente så er man jo "kjip" og "bitch" og "kjedelig" og "prippen" og "kjerring" og sånn, og det vil jo ingen på ungdomsskolen eller videregående skole være og bli støtt ut som!) som tror at feminisme handler om å hate menn, at kvinner skal ha makt over menn, at menn skal bli homo og gå i kjole alle sammen og at jenter skal bli lesber og ta fiskebåt jobbene til alle menna 😂 Det er så mange sårbare menn med store fragile masculinity komplekser at de ikke engang vil holde veska til dama si på vei ut av butikken mens hun bærer babyen, i frykt for at andre skal tro de er homo! Det er så mange gjennomskubare menn med indoktrinerte dårlige holdninger mot kvinner som føler seg personlig angrepet av feministiske saker som å få ned voldtektstallene, sexisme, seksuell trakassering, partner vold osv og roper "NOT ALL MEN" , men de mennene som gjør det istedet for å bidra til å løse holdningsproblemene blandt menn, er 100%, alltid, uten unntakk AKURATT de mennene som HAR gått over grensa med uakseptabel oppførsel eller holdninger. De bare nekter å stå for det, fordi de er jo ikke voldtektsmenn så da er de liksom blandt de snille gutta, men å le av voldtektsspøker og trekke frem at kvinner anmelder falske voldtektsanmeldelser når man diskuterer de 20.000 ekte voldtektene pr år, det skal de gjøre 😂 Også sier de "I norge har vi likestiling så det behøver vi ikke!" = Oversatt til "Jeg syns det er helt okei å undertrykke og trakassere kvinner jeg, og at menn skal få definere deres verdi om de ligger med for mange eller avviser meg, så feminisme det er jeg mot!" 😂😂😂 Oh lord for noen losers! Anonymkode: f2f9b...0be 3
herzeleid Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare vas. Den eneste grunnen til at mange ikke tør å identifisere seg som feminist er fordi mannssjåvinistene har gjort dette til et skjellsord og til et negativt ladet ord om "Feite stygge lesber som hater menn". Dette er en typisk patriarkalsk strategi, som kan minne litt om hvordan eliten også tok ordet kommunisme og lagde til noe negativt så færre folk ville følge ideologien siden det truet de som privilegerte. Spør man om folk er for likestilling sier 88% i Norge ja. Likestilling og feminisme er det samme, men fordi folk følger mer med på misogynistiske memes i dag enn i samfunnsfag på skolen så tror mange noe annet. Det baserer seg rett og slett på manglende vilje til å lære, eller på ren misogynisme, det å nekte å kalle seg feminist. Om man er for likestilling vel og merke! Jeg ler av de mennene (og unge jentene som er veldig opptatt av å bli likt av disse mennene, for om man står opp for seg selv som jente så er man jo "kjip" og "bitch" og "kjedelig" og "prippen" og "kjerring" og sånn, og det vil jo ingen på ungdomsskolen eller videregående skole være og bli støtt ut som!) som tror at feminisme handler om å hate menn, at kvinner skal ha makt over menn, at menn skal bli homo og gå i kjole alle sammen og at jenter skal bli lesber og ta fiskebåt jobbene til alle menna 😂 Det er så mange sårbare menn med store fragile masculinity komplekser at de ikke engang vil holde veska til dama si på vei ut av butikken mens hun bærer babyen, i frykt for at andre skal tro de er homo! Det er så mange gjennomskubare menn med indoktrinerte dårlige holdninger mot kvinner som føler seg personlig angrepet av feministiske saker som å få ned voldtektstallene, sexisme, seksuell trakassering, partner vold osv og roper "NOT ALL MEN" , men de mennene som gjør det istedet for å bidra til å løse holdningsproblemene blandt menn, er 100%, alltid, uten unntakk AKURATT de mennene som HAR gått over grensa med uakseptabel oppførsel eller holdninger. De bare nekter å stå for det, fordi de er jo ikke voldtektsmenn så da er de liksom blandt de snille gutta, men å le av voldtektsspøker og trekke frem at kvinner anmelder falske voldtektsanmeldelser når man diskuterer de 20.000 ekte voldtektene pr år, det skal de gjøre 😂 Også sier de "I norge har vi likestiling så det behøver vi ikke!" = Oversatt til "Jeg syns det er helt okei å undertrykke og trakassere kvinner jeg, og at menn skal få definere deres verdi om de ligger med for mange eller avviser meg, så feminisme det er jeg mot!" 😂😂😂 Oh lord for noen losers! Anonymkode: f2f9b...0be Jeg forklarte dette over, og jeg kan ikke se at din "wall of text" inneholder særlig relevante innvendinger som ikke allerede er blitt tilbakevist.
Gjest Forumhei Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistet litt motet når jeg så denne serien. Jeg håper ikke ungdommen på Mysen representerer ungdommen rundt om i Norge? For det første. Jeg har aldri vært sånn "omg Ulrikke Falch er fantastisk hun er så tøff og sterk og super feminist omg". For meg har hun vært litt dobbeltmoralsk, litt hyklerisk, ikke helt markert seg ordentlig. Jeg har også tenkt at hun er feminist og aktivist. Akkurat som jeg tenker at de veganerne som står foran kjøttdisken og hindrer folk i å kjøpe kjøtt også er aktivister. De er veganere, men også aktivister. Når du er aktivist er du gjerne litt mer ekstrem enn den passive. Jeg er feminist, men jeg skriver sjeldent/aldri om det på sosiale medier. Om noen spør meg om jeg er feminist, så svarer jeg ja. Men jeg har ikke et behov for å markere meg, ettersom jeg syns det er et selvfølge å være feminist. For det andre. Feminisme handler jo ikke om at de tynne ikke skal legge ut bilder av seg og at menn er dumme. Dette er jo en ekstrem feiltolkning av feminismen, og jeg forstår ikke hvorfor folk holder fast ved dette når det gang på gang opplyses om at det IKKE er slik? Definisjonen av feminisme er veldig klar - når du definerer deg selv som en feminist så vil det si at du er for likestilling av begge kjønn. I Norge er vi ganske likestilte, men det er ikke folk i andre land. Husk at kvinnesynet i f.eks Somalia er helt horribelt, og på lik linje med kvinnesynet som var for mange hundre år siden. Mennene må jobbe og slite og styre på, mens kvinnene må gå hjemme og ikke bidra til samfunnet. For det tredje. Dere som IKKE kaller dere feminister, og er imot likestilling, mener dere at verden skal være slik den er i la oss si Somalia? Eller hvordan det var i Aten under antikken? Vil dere at man skal begrenses her i livet pga kjønn? Hvorfor bor dere i Norge eller i det moderne samfunn og land når dere ikke respekterer grunnleggende verdier her? Hvorfor ser dere ned på det motsatte kjønn? Klart jeg er feminist. Og jeg elsker menn, syns kvinner kan legge ut bilder av kroppen sin om de ønsker det og til og med selge den om de ønsker det, jeg syns menn kan jobbe innen helse og design og at kvinner kan jobbe på båt og som snekker. Jeg syns alle kan gjøre det de vil så lenge det gjør dem lykkelig. Jeg tenker også at kvinner er kvinner og menn er menn, der er biologiske forskjeller som vi ikke kan endre på og det er helt greit. Om en mann ikke ønsker å snakke om følelsene sine så er det greit, men han skal vite at han kan om han vil, at her er rom for at han skal få gjøre det. At det er greit at menn gråter. Dette er jo noe mange menn reagerer på, at mannen skal "feminiseres" og gjøres om til en skrikende drittunge. Er ikke det som er greia. Se på antallet menn som tar selvmord hvert år. Kanskje det kunne vært forhindret om de klarte å prate med noen om problemene sine? Samme gjelder kvinner, men igjen, her snakker jeg om det som avviker fra normalen. Jeg har ingenting imot at kvinnen i en familie går hjemme og steller med huset mens mannen jobber, eller omvendt, så lenge det gagner dem. Jeg har ingenting imot at kvinnen lager middag hver dag eller omvendt, så lenge det gagner dem. Igjen, feminisme handler ikke om å forandre, men likestille. Ingen skal endres på eller favoriseres. Menn og kvinner bør spille på lag og ikke imot hverandre. Anonymkode: 2d14e...d6e Hvorfor tror feminister at folk som inne vill definere seg som det ikke er for likestilling😅😅
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mistet litt motet når jeg så denne serien. Jeg håper ikke ungdommen på Mysen representerer ungdommen rundt om i Norge? For det første. Jeg har aldri vært sånn "omg Ulrikke Falch er fantastisk hun er så tøff og sterk og super feminist omg". For meg har hun vært litt dobbeltmoralsk, litt hyklerisk, ikke helt markert seg ordentlig. Jeg har også tenkt at hun er feminist og aktivist. Akkurat som jeg tenker at de veganerne som står foran kjøttdisken og hindrer folk i å kjøpe kjøtt også er aktivister. De er veganere, men også aktivister. Når du er aktivist er du gjerne litt mer ekstrem enn den passive. Jeg er feminist, men jeg skriver sjeldent/aldri om det på sosiale medier. Om noen spør meg om jeg er feminist, så svarer jeg ja. Men jeg har ikke et behov for å markere meg, ettersom jeg syns det er et selvfølge å være feminist. For det andre. Feminisme handler jo ikke om at de tynne ikke skal legge ut bilder av seg og at menn er dumme. Dette er jo en ekstrem feiltolkning av feminismen, og jeg forstår ikke hvorfor folk holder fast ved dette når det gang på gang opplyses om at det IKKE er slik? Definisjonen av feminisme er veldig klar - når du definerer deg selv som en feminist så vil det si at du er for likestilling av begge kjønn. I Norge er vi ganske likestilte, men det er ikke folk i andre land. Husk at kvinnesynet i f.eks Somalia er helt horribelt, og på lik linje med kvinnesynet som var for mange hundre år siden. Mennene må jobbe og slite og styre på, mens kvinnene må gå hjemme og ikke bidra til samfunnet. For det tredje. Dere som IKKE kaller dere feminister, og er imot likestilling, mener dere at verden skal være slik den er i la oss si Somalia? Eller hvordan det var i Aten under antikken? Vil dere at man skal begrenses her i livet pga kjønn? Hvorfor bor dere i Norge eller i det moderne samfunn og land når dere ikke respekterer grunnleggende verdier her? Hvorfor ser dere ned på det motsatte kjønn? Klart jeg er feminist. Og jeg elsker menn, syns kvinner kan legge ut bilder av kroppen sin om de ønsker det og til og med selge den om de ønsker det, jeg syns menn kan jobbe innen helse og design og at kvinner kan jobbe på båt og som snekker. Jeg syns alle kan gjøre det de vil så lenge det gjør dem lykkelig. Jeg tenker også at kvinner er kvinner og menn er menn, der er biologiske forskjeller som vi ikke kan endre på og det er helt greit. Om en mann ikke ønsker å snakke om følelsene sine så er det greit, men han skal vite at han kan om han vil, at her er rom for at han skal få gjøre det. At det er greit at menn gråter. Dette er jo noe mange menn reagerer på, at mannen skal "feminiseres" og gjøres om til en skrikende drittunge. Er ikke det som er greia. Se på antallet menn som tar selvmord hvert år. Kanskje det kunne vært forhindret om de klarte å prate med noen om problemene sine? Samme gjelder kvinner, men igjen, her snakker jeg om det som avviker fra normalen. Jeg har ingenting imot at kvinnen i en familie går hjemme og steller med huset mens mannen jobber, eller omvendt, så lenge det gagner dem. Jeg har ingenting imot at kvinnen lager middag hver dag eller omvendt, så lenge det gagner dem. Igjen, feminisme handler ikke om å forandre, men likestille. Ingen skal endres på eller favoriseres. Menn og kvinner bør spille på lag og ikke imot hverandre. Anonymkode: 2d14e...d6e Jeg har ikke tid eller ork til å kommentere alle rare slutningee du trekker, men.menn i Somalia jobber og sliter og kvinner bare går hjemme uten å bidra??? Det er jo ikk3 hva som skjer i det hele tatt. Kvinner gjør.masse hardt fysisk arbeid, mens svært mange menn egentlig ikke bidrar med noe annet.enn å få kona gravid. Anonymkode: f04c4...b68
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 17 hours ago, herzeleid said: Problemet ligger nok her i ulik forståelse av "feminisme". Mange feminister vil hevde at å være feminist er omtrent like intetsigende som kardemommeloven. Andre forholder seg til hvordan feminisme manifesterer seg, hva den i dag består i og hva som skille feminisme og feminister fra alle oss andre. Den overveldende majoriteten av befolkningen er for like rettigheter for begge kjønn. De aller, aller færreste er feminister. Det sier oss noe om hvor dagens feminisme står. Enig, "feminist" er litt som å si at man er "kristen". Det kan bety alt fra at man er paven i Roma til at man tror det det finnes en gud, men man har aldri lest et eneste bibelvers. Synes også konseptet med å "vise folk at de er feminister" er en ovenfra og ned holdning. Hvorfor skal Ulrikke ha fasiten på hva det vil si å være feminist og hvorfor skal man lage et program hvor hun prøver å tre denne definisjonen over hodene på elevene? Om man først ønsket å gjøre ungdommen mer bevisst på feminisme så kunne man vel heller laget et faglig program om feminisme hvor man får forklart hvor mange ulike retninger innenfor feminismen som finnes. Så kan hver og en avgjøre om de føler merkelappen feminisme passer for hva de tror på. Nok av folk som kaller seg kristne uten å tro på mer enn at det kanskje finnes en gud og at man bør følge kardemommeloven. Anonymkode: 9a556...104
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå