Sol-gull Skrevet 10. september 2019 #101 Skrevet 10. september 2019 Rødt kom inn i kommunestyret i min kommune, og i nabokommunen også
Gjest HarryDotter Skrevet 11. september 2019 #102 Skrevet 11. september 2019 På 29.8.2019 den 20.54, Vera skrev: Jepp, Rødt her også. For andre gang i mitt liv. Jeg trodde aldri jeg måtte gå til det skrittet igjen..men når sosialist har blitt et skjellsord, da er det på tide å ruste opp samfunnet igjen. Moxnes er forøvrig den dyktigste politikeren vi har i Norge pr. dags dato. Dere vet at tanken bak kommunisme er god, men at det i praksis er testet ut utallige ganger og ALDRI i historien har lykkes? Legg til at det er under dette systemet flest mennesker har mistet livet. Er dere historieløse? Har dere virkelig satt dere inn i hva dere virkelig stemmer på? Joda Rødt har nok endel saker som kan friste basert på hva man selv ønsker forandring på, men se nå på det partiet står for i sin helhet da. Og det vil på ingen måte styrke nasjonen. Rødt vil selvfølgelig ikke kalles kommunister, men politikken de kjører hardt på er ren og skjær kommunisme pakket inn i finere papir. Jeg missliker venstrepartiene også sterkt, men jeg har lite imot at folk stemmer venstre partier. Rødt derimot......
AlkoMann Skrevet 11. september 2019 #103 Skrevet 11. september 2019 På 5.9.2019 den 9.35, kvinneguide skrev: Jeg stemmer for matpakke i offentlig sektor Jeg stemmer for en evig klimastreik for alle arbeidstakere pluss borgerlønn. Jeg vil også ha 100000 trær i Oslos gater. Oslo kommune er så heldige at de har fått låne 100 milliarder av Bank Norwegian til 15 prosent rente. Endelig kan vi danse i gatene , drikke økologisk vin og lukte på blomstene . 1
Isambard Skrevet 11. september 2019 #104 Skrevet 11. september 2019 1 time siden, HarryDotter skrev: (..) Rødt vil selvfølgelig ikke kalles kommunister, men politikken de kjører hardt på er ren og skjær kommunisme pakket inn i finere papir. Jeg missliker venstrepartiene også sterkt, men jeg har lite imot at folk stemmer venstre partier. Rødt derimot...... I følge Rødts prinsipp-program side 17 er de kommunister. "Et sosialistisk samfunn vil i den første perioden bære preg av det samfunnet det oppsto på grunnlag av. Gjennom klassekamp og kvinnekamp må sosialisme utvikles i retning av et samfunn uten klasser, uten undertrykking – og der skillet mellom styrende og styrte er opphevet. Rødts mål er et klasseløst samfunn. Det er dette Karl Marx kalte kommunisme" 2
AlkoMann Skrevet 12. september 2019 #105 Skrevet 12. september 2019 21 timer siden, Isambard skrev: I følge Rødts prinsipp-program side 17 er de kommunister. "Et sosialistisk samfunn vil i den første perioden bære preg av det samfunnet det oppsto på grunnlag av. Gjennom klassekamp og kvinnekamp må sosialisme utvikles i retning av et samfunn uten klasser, uten undertrykking – og der skillet mellom styrende og styrte er opphevet. Rødts mål er et klasseløst samfunn. Det er dette Karl Marx kalte kommunisme" Jeg tror ikke jentene i Bjørnars fanklubb har lest Rødt sitt program . De ser på kommunismen som et eventyr ledet av en kjekk mann i en 20 million kroners villa. Den kalde krigen vet de ikke hva er
AlkoMann Skrevet 12. september 2019 #106 Skrevet 12. september 2019 Bjørnars forslag om å pynte på Rødts revolusjonære kommunisme i partiprogrammet ble nedstemt under Rødt sitt landsmøte i år . Rødt er i hvert fall et ærlig kommunistisk parti. Bjørnar er en sjarlatan .
Isambard Skrevet 12. september 2019 #107 Skrevet 12. september 2019 Akkurat nå, AlkoMann skrev: Jeg tror ikke jentene i Bjørnars fanklubb har lest Rødt sitt program . De ser på kommunismen som et eventyr ledet av en kjekk mann i en 20 million kroners villa. Den kalde krigen vet de ikke hva er Rett skal være rett: Bjørnar Moxnes har prøvd å få fjernet den formuleringen. Det er nok de gamle medlemmene med bakgrunn fra AKP-ml og insisterte på å beholde den formuleirngen. Det er folk som blir i harnisk over private barnehager, men vurderer folkemord fra sak til sak.
AlkoMann Skrevet 12. september 2019 #108 Skrevet 12. september 2019 3 minutter siden, Isambard skrev: Rett skal være rett: Bjørnar Moxnes har prøvd å få fjernet den formuleringen. Det er nok de gamle medlemmene med bakgrunn fra AKP-ml og insisterte på å beholde den formuleirngen. Det er folk som blir i harnisk over private barnehager, men vurderer folkemord fra sak til sak. Rødt er en sammenslåing av RV, AKPml og Internasjonale Sosialister. Dette er ikke hvem som helst. De kan trygt kalles for venstreekstreme .
AlkoMann Skrevet 12. september 2019 #109 Skrevet 12. september 2019 På 29.8.2019 den 20.54, Vera skrev: Jepp, Rødt her også. For andre gang i mitt liv. Jeg trodde aldri jeg måtte gå til det skrittet igjen..men når sosialist har blitt et skjellsord, da er det på tide å ruste opp samfunnet igjen. Moxnes er forøvrig den dyktigste politikeren vi har i Norge pr. dags dato. Bortsett fra at han vil spise seg selv er han dritkjekk. En kjekk mann som vil spise seg selv . Herlig .
Vera Skrevet 12. september 2019 #110 Skrevet 12. september 2019 På 11.9.2019 den 11.49, HarryDotter skrev: Dere vet at tanken bak kommunisme er god, men at det i praksis er testet ut utallige ganger og ALDRI i historien har lykkes? Legg til at det er under dette systemet flest mennesker har mistet livet. Er dere historieløse? Har dere virkelig satt dere inn i hva dere virkelig stemmer på? Joda Rødt har nok endel saker som kan friste basert på hva man selv ønsker forandring på, men se nå på det partiet står for i sin helhet da. Og det vil på ingen måte styrke nasjonen. Rødt vil selvfølgelig ikke kalles kommunister, men politikken de kjører hardt på er ren og skjær kommunisme pakket inn i finere papir. Jeg missliker venstrepartiene også sterkt, men jeg har lite imot at folk stemmer venstre partier. Rødt derimot...... Skal vi følge denne logikken burde vel FrP strengt tatt vært forbudt ved lov? Jeg liker ikke den kalde utviklingen jeg ser i samfunnet, derfor har jeg brukt stemmen min til det stikk motsatte av kaldt og ekskluderende. Det gleder meg at flere enn meg har gått til så drastiske skritt. Det handler om å sende ut et signal om hvilke samfunn man ønsker. Jeg ønsker ikke det samfunnet vi lever i idag. Jeg har aldri vært så redd for hva konsekvensen av det samfunnet vi lever i nå kan bli om bare få år. Om splitt og hersk politikken får fortsette er vi dømt nedenom og hjem. Mine oldebarn vil garantert stille de samme spørsmålene jeg stilte på skolen «Hvordan kunne de la dette skje». 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå