Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
37 minutter siden, Ludo12 skrev:

Så lenge man bare stemmer Rødt ved kommunevalget så... Ellers er det ikke så lurt, og det er det èn grunn til:

Rødt vil ut av NATO og kutte bånd med USA

- og da holder ikke lille Norge lenge.

Rødt er et revolusjonært kommunistparti . Vet du hva det betyr ? Kommunismen har masse blod på hendene 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 9/3/2019 at 1:10 AM, I Grosny said:

I Syria er Rødt delt. Noen støtter Kurderne/USA/Israel /koalisjonen, mens andre støtter Syria.

Jeg kan skjønne at det er mulig å være kritisk til mye av det USA og ikke minst Israel gjør, men å støtte et land som tønnebomber og flere ganger har brukt gassangrep mot sin egen befolkning vitner om total mangel på moralsk dømmekraft.

Skrevet
On 9/3/2019 at 1:18 AM, I Grosny said:

Jeg sjekket valgomaten til VG på Rødts Stein Stugu i Bærum og ble overrasket over at han sto mye lenger unna meg enn Frp gjør.  Han var f.eks. mot E 18 utbygging hvis jeg husker riktig. Jeg mener at infrastruktur er en hovedoppgave for det offentlige og at det er en uting med stampende bilkøer. Bygging av vei og baner blir ekstra viktig der det kommer opp mange nye boliger. Asker og Bærum er i ferd med å vokse uten at transporten henger med. Slik vekst gjør området dårligere.

Ja det er riktig. Kom deg ut av bilen. Det er ikke en menneskerett in urbane omrader at alle skal kjøre bilen til jobben. 

Helt riktige at Rødt vil heller investere i tog, buss og t-bane.

Skrevet
På 29.8.2019 den 20.07, Kork skrev:

I mange år har jeg stemt FrP, men i år blir det rødt. Jeg ønsker endring i min kommune, og rødt er etter min menig beste alternativ for en positivt endring for meg. Stem rødt! Jeg bor i Sandefjord. 

Hva skal du stemme i din kommune? Hvilket parti ønsker å endre din by/kommune til det bedre for deg, og hvor bor du? 

Du går fra rødt til FRP......da er du mer vinglete enn de fleste, og du har neppe lest et helt partiprogram. Rødt er jo tett opp mot kommunisme, mens FRP er totalt motsatt.....kanskje du skulle lese deg opp litt, ta det som et velmenende råd.

• Liker 1
Skrevet

Med tanke på hvordan Rødt oppfører seg i diverse bystyret, kombinert med deres retorikk (samt partimål), vil jeg aldri kunne stemme på dem. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Sam3 skrev:

Ja det er riktig. Kom deg ut av bilen. Det er ikke en menneskerett in urbane omrader at alle skal kjøre bilen til jobben. 

Helt riktige at Rødt vil heller investere i tog, buss og t-bane.

Nei, men det nærmer seg en menneskeplikt for de lavtlønte med flere deltidsjobber. I gamle dager var ting enklere. Folk hadde en jobb og jobbet overtid av og til. Bare ett sted å reise til for å jobbe. Nå er samfunnet mye mer moderne, og moderne økonomer i kommune har sørget for å opprette masse deltidsstillinger. Deltid brukes for at folk skal kunne ta ekstravakter uten at de må gis overtidstillegg. 
Angående denne menneskeplikten, plikten til å ha mange nok jobber til at det går rundt. Ale har plikt til å forsørge seg og har du mer enn 50% arbeid så får du ikke fem flate øre i arbeidssøkertrygd. Har man deltidsjobb, så skal skaffe seg en eller to jobber til. Og har man flere jobber så er ofte bil eneste alternativ for å komme seg rundt fort nok.

Rødts ide er fin for de priviligerte, de som har en god heltidsjobb, kapitalistene, og de som kjører Tesla. Røkke og Reitan, hør mine ord: "Stem Rødt!"

Deltidsarbeidere uten Tesla : "Stem på antibomringpartiet!"

Rødt. Ikke glem at det er lange avstander i Oslo. Kollektivreiser tar fort 1,5 timer med et par bytter og gåing!

Skrevet (endret)
12 timer siden, Anonymbruker3 skrev:

Jeg kan skjønne at det er mulig å være kritisk til mye av det USA og ikke minst Israel gjør, men å støtte et land som tønnebomber og flere ganger har brukt gassangrep mot sin egen befolkning vitner om total mangel på moralsk dømmekraft.

Å si at Syria har brukt gassangrep mot terroristene vitner om at du har blitt lurt av propagaganda. White Helmets teater. Assad visste at gassangrep var den røde linja som ville invitere USA til direkte aksjoner, Han er ikke idiot. Terroristene visste også det, og fabrikerte angivelige gassangrep nettopp for å få USA aktivisert.

At de har tønnebombet terroristene tviler jeg ikke på. Dette er terrorister som daglig har skutt raketter inn i Damaskus og Syria har plikt til å ta dem. Ideelt sett skulle de gått inn med politimester Bastian  og sagt : "En , to ,tre , polti tatt,"men det var ikke så enkelt. Dette er tungt bevæpnede terrorister, reelle militærstyrker, finansiert fra utlandet. Da må man dessverre ty til de våpnene som man har tilgjengelig.

Mange hundre tusen har blitt drept i Syria. Krigen kan avsluttes enkelt med minimale tap. Det er så enkelt som at utlandet (med USA i spissen) trekker seg ut og slutter å betale leiesoldater/terrorister for å lage helvete. Uten penger så vil leiesoldater slutte å fungere og det blir ganske enkelt å sikre landet.

Problemet med Assad er at han er svartelistet av USA, og USA blander seg inn i andre lands valg med  noen tusen militære og støtte til stedfortrederarmeer. Assad er Syrias demokratisk folkevalgte leder, og alle skal respektere Syrias folk og deres valg uten å støtte terrorister som vil ta land og folk.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet
1 hour ago, I Grosny said:

Nei, men det nærmer seg en menneskeplikt for de lavtlønte med flere deltidsjobber. I gamle dager var ting enklere. Folk hadde en jobb og jobbet overtid av og til. Bare ett sted å reise til for å jobbe. Nå er samfunnet mye mer moderne, og moderne økonomer i kommune har sørget for å opprette masse deltidsstillinger. Deltid brukes for at folk skal kunne ta ekstravakter uten at de må gis overtidstillegg. 
Angående denne menneskeplikten, plikten til å ha mange nok jobber til at det går rundt. Ale har plikt til å forsørge seg og har du mer enn 50% arbeid så får du ikke fem flate øre i arbeidssøkertrygd. Har man deltidsjobb, så skal skaffe seg en eller to jobber til. Og har man flere jobber så er ofte bil eneste alternativ for å komme seg rundt fort nok.

Rødts ide er fin for de priviligerte, de som har en god heltidsjobb, kapitalistene, og de som kjører Tesla. Røkke og Reitan, hør mine ord: "Stem Rødt!"

Deltidsarbeidere uten Tesla : "Stem på antibomringpartiet!"

Rødt. Ikke glem at det er lange avstander i Oslo. Kollektivreiser tar fort 1,5 timer med et par bytter og gåing!

Det et Bærum kommune som svikter ved å godta spedt utvikling på markagrensen, framfor steder som er tett koblet til samferdsels infrastruktur. Ikke rødt. 

Skrevet
13 timer siden, I Grosny skrev:

Jeg kan tenke meg å bryte opp Nato og alliere oss med f.eks. Tyskland, Danmark, Finland og Sverige. Kanskje også Polen og Baltiske land. Det burde være nok til at verken USA, Kina, England, Frankrike eller Russland tar oss.

Dagens forsvarspolitikk er helt i tåka. Alt er satt opp mot at vi har bare en fiende, Russland. Russland er faktisk ikke den eneste militærmakten i verden.  Verdens våpenbalanse og krigerbalanse er annerledes nå enn den var på slutten av 1900 tallet. Veldig mye mer er f.eks. på private hender. Private hærer , leiesoldater (både ateister, Islamister og mye annet).

Den alliansen du snakker om finnes ikke per i dag. Vi må forholde oss til det alternativet som eksisterer.

Skrevet
På 29.8.2019 den 20.38, Wagner skrev:

I år så skal jeg stemme på et parti som vil fjerne kjøtt fra kantinene i offentlig sektor :)

Jeg stemmer for matpakke i offentlig sektor

Skrevet

Jeg mener vi lever i et veldig bra land, med en balanse mellom offentlig styring og markedsøkonomi. De gamle AP-lederne forsto heldigvis at kommunisme ikke var veien å gå. De forsto at man må ha et privat næringsliv (med statlig regulering) for å få utvikling og dynamikk.

Jeg skjønner ikke at folk vil kaste alt på dynga og går for et system som aldri har fungert noen steder. Tror folk virkelig at Norge ville blitt bedre om staten hadde monopol på alt? Hvor har det gitt et bedre samfunn enn vårt sosialdemokrati? Ett eksempel please?

Stem nå i det minste SV.

Skrevet
På 29.8.2019 den 21.07, Rucula skrev:

Jeg er usikker...

Hadde egentlig tenkt å stemme Høyre, men her jeg bor er Høyre folka de største ulve haterne, så da kan jeg ikke stemme høyre. 

Tror jeg ender med å ikke stemme

Da går du å stemmer blankt, det er eneste måte å vise protest på. 

Skrevet
3 minutter siden, Sam3 skrev:

Det et Bærum kommune som svikter ved å godta spedt utvikling på markagrensen, framfor steder som er tett koblet til samferdsels infrastruktur. Ikke rødt. 

Jeg lurer på hva som er tankene rundt Fossumutbyggingen. Hvor stort blir det? Og hvordan skal folke komme seg på jobb derfra? Holder det med buss? Hva med trafikken gjennom Røa og inn mot Smestadkrysset, hvordan løse det?

Fornebu sin påkobling til E 18 er sprengt. Det er ikke plass til flere biler i vid omkrets rundt Lysaker klokka 16, og det skal bygges flere tusen nye boliger. Jeg håper på midlertidig utbyggingsstopp fram til Fornebubanen åpnes, og noe må gjøres med E 18 og veiene på Fornebu.

Bærum vokser, men da må også veier, sykkelveier og t-banenett vokse, samt skoler , barnehager og fritidsmuligheter. Ikke alltid lett pga penger og fordi veksten stjeler frie områder. Det blir trangt. Fortetting er forslumming.

Det jeg mest kritiserer Rødt for er en motvilje til å øke kapasiteten på E-18. Det er lett å se at E-18 er en flaskehals.

Skrevet
På 29.8.2019 den 20.07, Kork skrev:

I mange år har jeg stemt FrP, men i år blir det rødt. Jeg ønsker endring i min kommune, og rødt er etter min menig beste alternativ for en positivt endring for meg. Stem rødt! Jeg bor i Sandefjord. 

Hva skal du stemme i din kommune? Hvilket parti ønsker å endre din by/kommune til det bedre for deg, og hvor bor du? 

Men du glemte å si hvorfor?

Urovekkende at du har skiftet fra Frp til Rødt, som er to ytterpunkter. Kan skyldes veldig spesifikke lokale saker, men for meg handler politikk mye om ideologi. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Med tanke på hvordan Rødt oppfører seg i diverse bystyret, kombinert med deres retorikk (samt partimål), vil jeg aldri kunne stemme på dem. 

Nja... Frp som har den verste retorikken. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg mener vi lever i et veldig bra land, med en balanse mellom offentlig styring og markedsøkonomi. De gamle AP-lederne forsto heldigvis at kommunisme ikke var veien å gå. De forsto at man må ha et privat næringsliv (med statlig regulering) for å få utvikling og dynamikk.

Jeg skjønner ikke at folk vil kaste alt på dynga og går for et system som aldri har fungert noen steder. Tror folk virkelig at Norge ville blitt bedre om staten hadde monopol på alt? Hvor har det gitt et bedre samfunn enn vårt sosialdemokrati? Ett eksempel please?

Stem nå i det minste SV.

Kommunevalget er ikke et systemvalg (kommunisme-kapitalisme...). Det er lokalt og handler om hvilke prioriteringer partier og politikere gjør lokalt.

SV er som regel for bompenger. Et slag i trynet på deler av arbeiderklasen. I de kommunene hvor bompenger ikke er aktuelt så kan man gjerne stemme SV, iallfall hvis de har gode folk høyt oppe på lista.

Endret av I Grosny
Skrevet
20 minutter siden, I Grosny skrev:

Kommunevalget er ikke et systemvalg (kommunisme-kapitalisme...). Det er lokalt og handler om hvilke prioriteringer partier og politikere gjør lokalt.

SV er som regel for bompenger. Et slag i trynet på deler av arbeiderklasen. I de kommunene hvor bompenger ikke er aktuelt så kan man gjerne stemme SV, iallfall hvis de har gode folk høyt oppe på lista.

Ja, jeg kan i grunnen forstå at noen stemmer Rødt, eller hva som helst i lokalvalg. Det er gjerne lokale ting som avgjør. 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, OnFire said:

Nja... Frp som har den verste retorikken. 

Jeg sa jo ikke noe om hvilket parti som har den verste, bare at jeg misliker Rødt sin. Jeg tilhører jo venstresiden ellers.

Skrevet
On 9/5/2019 at 8:24 AM, I Grosny said:

Å si at Syria har brukt gassangrep mot terroristene vitner om at du har blitt lurt av propagaganda. White Helmets teater. Assad visste at gassangrep var den røde linja som ville invitere USA til direkte aksjoner, Han er ikke idiot. Terroristene visste også det, og fabrikerte angivelige gassangrep nettopp for å få USA aktivisert.

Og han visste at han hadde nok allierte i andre undertrykkende regimer, spesielt Russland, til å kunne slippe unna med bortforklaringen du bruker uten at det ville få for alvorlige konsekvenser. Han er ikke idiot.

Skrevet
On 9/5/2019 at 9:35 AM, kvinneguide said:

Jeg stemmer for matpakke i offentlig sektor

Begynne med statsråd og stortinget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...