Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
40 minutter siden, Arna2 skrev:

Du vet at Rødt stemte mot Norges deltagelse i Libya-krigen?

All ære til Rødt for det.

I Syria er Rødt delt. Noen støtter Kurderne/USA/Israel /koalisjonen, mens andre støtter Syria.

Jeg vet ikke hvilke partier i Norge som ryddig og konsekvent støtter Syria, men jeg tror NKP gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, Vera skrev:

Akkurat det du skriver her, er vel en av hovedgrunnene til at folk ikke gidder å engasjere seg mer. Du er nedlatende, arrogant og bruker hersketeknikker. Hva har for eksempel utseendet til folk med dette å gjøre? Det der blir så barnslig at du bare fremstår som komisk. Og mister troverdighet. 

For meg handler valget mitt om hvilke samfunn jeg vil ha. Er politikken til Rødt bærekraftig i det store samfunnsbildet? Nei. Men verdiene til Rødt, de vil jeg overføre til samfunnet. Likhet. For å få et godt samfunn må man ta vare på de aller svakeste i samfunnet. Det blir som med ethvert lagspill; man aldri sterkere enn den svakeste spilleren. 

Jeg sjekket valgomaten til VG på Rødts Stein Stugu i Bærum og ble overrasket over at han sto mye lenger unna meg enn Frp gjør.  Han var f.eks. mot E 18 utbygging hvis jeg husker riktig. Jeg mener at infrastruktur er en hovedoppgave for det offentlige og at det er en uting med stampende bilkøer. Bygging av vei og baner blir ekstra viktig der det kommer opp mange nye boliger. Asker og Bærum er i ferd med å vokse uten at transporten henger med. Slik vekst gjør området dårligere.

• Liker 1
Skrevet

Så partilederdebatten med moxnes nå. Rødt mangler jo bakkekontakt. 

Skrevet (endret)
6 timer siden, Luna Llena skrev:

Mye fine gratisting her, men ingen E-18, og arbeidsfolk som ikke har tatt seg råd til Tesla (fossilbilister) må bla opp.

Rødt ser ikke rødt ut. Knallgrønt framstår de. MDG 2 med tilførsel av vakre gavepakker som det uansett ikke blir noe av allikevel.  

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet
På 29.8.2019 den 20.07, Kork skrev:

I mange år har jeg stemt FrP, men i år blir det rødt. Jeg ønsker endring i min kommune, og rødt er etter min menig beste alternativ for en positivt endring for meg. Stem rødt! Jeg bor i Sandefjord. 

Hva skal du stemme i din kommune? Hvilket parti ønsker å endre din by/kommune til det bedre for deg, og hvor bor du? 

FrP til rødt -lol, ja, du er nok et troll.

Skrevet
1 minutt siden, Lothlorien- said:

FrP til rødt -lol, ja, du er nok et troll.

Det går fint an. Jeg vet om flere som plutselig tar en politisk helomvending. En sosialiseres inn i en bestemt retning, familie, skole, universitet. Så skjer det noe, en blir voksen? Man begynner å tenke selv? 

Det et ikke slik at man ser likt på livet når man er 18, som 28 😊

• Liker 2
Skrevet

Blir blankt i år. Det partiet jeg har stemt i alle år har jeg ikke lengre tillit til, og det partiet jeg skal stemme på i fylkestinget stiller ikke med lister i kommunen. For diskusjonens del: jeg kommer IKKE til å stemme rødt. jeg er ingen sosialist/kommunist.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jolene skrev:

Blir blankt i år. Det partiet jeg har stemt i alle år har jeg ikke lengre tillit til, og det partiet jeg skal stemme på i fylkestinget stiller ikke med lister i kommunen. For diskusjonens del: jeg kommer IKKE til å stemme rødt. jeg er ingen sosialist/kommunist.

Er jo som å stemme sosialistisk om du stemmer blankt, når du tidligere stemte borgerlig. En gratis stemme til venstresiden egentlig.

• Liker 2
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Det går fint an. Jeg vet om flere som plutselig tar en politisk helomvending. En sosialiseres inn i en bestemt retning, familie, skole, universitet. Så skjer det noe, en blir voksen? Man begynner å tenke selv? 

Det et ikke slik at man ser likt på livet når man er 18, som 28 😊

Joda, er mulig å endre standpunkt. Da jeg var yngre og og manglet kunnskap syntes jeg feks at ap hadde mye bra. Men så sluttet jeg å være en del av den politiske korrekte saueflokken og begynte å tenke selv, fikk mer kunnskap og høyere utdanning =godt plassert på høyresiden 😊

Endret av Lothlorien-
Skrevet
4 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Er jo som å stemme sosialistisk om du stemmer blankt, når du tidligere stemte borgerlig. En gratis stemme til venstresiden egentlig.

Problemet mitt er at det partiet jeg helst vil stemme på, stiller ikke med lister i kommunevalget. Dermed blir det blankt. Det partiet jeg tidligere har stemt, har jeg ikke lengre tillit til, og andre partier blir for langt til venstre for min del.

Skrevet (endret)

Jeg hadde tenkt å stemme blankt i år og videre fremover, for jeg synes ikke noe om det sirkuset i politikken som jeg ser i dag. Sirkus, drama, løgner, og så videre. Men så var det et parti som har gjort noe for barna her som jeg bor og som videre ønsker å gjøre noe mer for barna her (hvilket jeg brenner for), så da blir det et rødt parti på meg denne gang. 

Endret av Mass
Skrevet
16 minutter siden, Jolene skrev:

Problemet mitt er at det partiet jeg helst vil stemme på, stiller ikke med lister i kommunevalget. Dermed blir det blankt. Det partiet jeg tidligere har stemt, har jeg ikke lengre tillit til, og andre partier blir for langt til venstre for min del.

Stem taktisk på høyre eller FrP istedet kanskje? 

Skrevet
5 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Stem taktisk på høyre eller FrP istedet kanskje? 

De er for globalistiske blant annet for min del.

• Liker 1
Skrevet

Ap eller rødt. Har ikke bestemt meg helt.

Skrevet
On 8/30/2019 at 11:05 PM, Oisann said:

Heller død en rød.

Vil du at Norge skal ut av NATO og alliere seg med Russland? Vær grei og les partiprogrammet deres.

Fredelig relasjoner med nabo er ikke samme som «allierte».  Vær ærlig eller ikke snakke. 

Skrevet

Så lenge man bare stemmer Rødt ved kommunevalget så... Ellers er det ikke så lurt, og det er det èn grunn til:

Rødt vil ut av NATO og kutte bånd med USA

- og da holder ikke lille Norge lenge.

• Liker 1
Skrevet
På 30.8.2019 den 23.05, Oisann skrev:

Heller død en rød.

Vil du at Norge skal ut av NATO og alliere seg med Russland? Vær grei og les partiprogrammet deres.

Jeg kan tenke meg å bryte opp Nato og alliere oss med f.eks. Tyskland, Danmark, Finland og Sverige. Kanskje også Polen og Baltiske land. Det burde være nok til at verken USA, Kina, England, Frankrike eller Russland tar oss.

Dagens forsvarspolitikk er helt i tåka. Alt er satt opp mot at vi har bare en fiende, Russland. Russland er faktisk ikke den eneste militærmakten i verden.  Verdens våpenbalanse og krigerbalanse er annerledes nå enn den var på slutten av 1900 tallet. Veldig mye mer er f.eks. på private hender. Private hærer , leiesoldater (både ateister, Islamister og mye annet).

Skrevet
På 29.8.2019 den 20.30, Luna Llena skrev:

Er dere kommunister ?

Kommunister vil ha planøkonomi. Jeg tror ikke det er noen under 30 år som har hørt den kalde krigen .Et gammelt ordtak som ingen husker lenger går slik   "Om du ikke er rød når du er ung har du ikke noe hjerte. Om du er fremdeles rød når du er gammel er du en idiot " . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...