Marissa Skrevet 1. september 2019 #41 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, Capt. Obvious skrev: Nå blir nok neppe det resultatet om Rødt skulle få en del mer oppslutning. Ja, "betongkommunisme" har hatt fatale konsekvenser i en del av disse landene, men det skyldes i stor grad en lite opplyst befolkning og liten mulighet til å få informasjon fra andre kilder enn statlige medier eller til å utdanne seg. Om Rødt eller et annet parti for den saks skyld hadde forsøkt seg på noe sånt i et relativt opplyst Norge anno 2019, så hadde de ganske raskt mistet oppslutningen ved neste valg. Får Rødt større oppslutning vil de som andre partier måtte moderere seg en del for å holde seg aktuelle. Vel, nå vil je påstå de som stemmer på Rødt tilhører den lite oppyste befolkningen i Norge. Mange av dem stemmer nok på Rødt fordi Moxnes er en kjekk mann med talegaver, som i grunnen er det som har fått mange ideologier og karaismatiske ledere opp og frem. 1 time siden, I Grosny skrev: Du ser ikke ut til å være helt oppdatert fordi du snakker om ett helt annet styresett enn Rødt sin kommunisme. De som stemmer på Rødt stemmer ikke på Sovjetunionens Kommunistiske Parti. En annen sak er at Rødt må være veldig varsom på faren for en autoritær utglidning. Det finne tendenser der som bruker brungrumsete metoder som noplatforming, f.eks. visavis Alliansen i Arendalsuka. Det er viktig å bekjempe brungrums, og aller viktigst er det å rense bort brungrumset i seg selv. Andres brungrums kan man skygge for med noplatforming, men da driver man seg selv rett i det autoritære brungrumsete skitne mørket. Rødt har elementer av brungrums, og noen av de hyggeligste kommunistiske elementene, samt en vakker porsjon med sosialdemokrati, en stygg dose støtte til Norges ekle Syriapolitikk og en vakker porsjon motstand mot Norges ekle Syriapolitikk. Rødt er helt fri for massemordere som Trotskij, Lenin, Beria og Stalin. Høyre er faktisk verre. Det vites ikke hvor mange barn, syke og andre som har måttet bøte med livet pga våre sanksjoner mot Syria. Rødt bygger på marxist-leninisme, det samme som gode gamle Sovjetunionen. Hvilken vei styresettet tar vet man aldri før det får utfolde seg. Bolsjevikene jobbet for likhet og muligheter for alle, det ble et diktatur med lidelse for mange og goder for de få. Røde jobber for mange av de samme verdiene, hvilket utsslag det gir vet man ikke før makten er på dere hender, men ingen stater med kommunistisk styresett har kommet godt ut av det så hvorfor prøve? Om Rødt har slaktere i rekkene vet du ikke, sanksjoner mot en annen stat kan ikke sammenlignes med handlingene til Stalin, Mao og Pol Pot for å nevne noen. 1
I Grosny Skrevet 1. september 2019 #42 Skrevet 1. september 2019 6 minutter siden, Marissa skrev: Det var ikke mange bolsjeviker heller i 1917, men de styrtet tsaren likevel, og skapte ett av verdens verste diktaturer. Og NSDAP var bare 190 medlemmer i 1920, men klare likevel å skape krig i hele verden. Stemmer du på Rødt så er den en stemme til kommunismen og det de står for, uansett partiets størrelse. Nå tegner du Stalin i trynet til Moxnes. Hvis du ikke ser forskjellen så vet jeg ikke hvilken lærer, optiker eller psykolog som kan hjelpe deg. Moxnes er iallfall ingen Bolsjevik. Å sammenligne kommunisme fra en annen tid, et annet sted og en annen kultur med kommunisme i Norge nå er omtrent like fjernt som å sammenligne monarki under Djengiz Khan med monarki under vår kong Harald i dag. 10
I Grosny Skrevet 1. september 2019 #43 Skrevet 1. september 2019 3 minutter siden, Marissa skrev: Vel, nå vil je påstå de som stemmer på Rødt tilhører den lite oppyste befolkningen i Norge. Mange av dem stemmer nok på Rødt fordi Moxnes er en kjekk mann med talegaver, som i grunnen er det som har fått mange ideologier og karaismatiske ledere opp og frem. Rødt bygger på marxist-leninisme, det samme som gode gamle Sovjetunionen. Hvilken vei styresettet tar vet man aldri før det får utfolde seg. Bolsjevikene jobbet for likhet og muligheter for alle, det ble et diktatur med lidelse for mange og goder for de få. Røde jobber for mange av de samme verdiene, hvilket utsslag det gir vet man ikke før makten er på dere hender, men ingen stater med kommunistisk styresett har kommet godt ut av det så hvorfor prøve? Om Rødt har slaktere i rekkene vet du ikke, sanksjoner mot en annen stat kan ikke sammenlignes med handlingene til Stalin, Mao og Pol Pot for å nevne noen. Det finnes absolutt null holdepunkter for at Rødt skal ha flere eller færre slaktere enn de andre partiene våre. Slakterne søker som regel makt, og følgelig kan det være mer effektivt for dem å trekke inn i de største partiene. Angående sanksjoner. Når Syria nektes medisiner så vil trolig folk dø. Det er ikke det samme som direkte henrettelse, men resultatet kan bli likt. Massevis av folk blir drept i Syria også pga USA sin okkupasjon, bombing fra Israel og vestlig støtte til opprørsbevegelser. Selvfølgelig stemmer mange på Moxnes fordi han er kjekk. Det ligger i vår natur å tro på de vi liker. Kjekkhet øker troverdighet og tillit. Dette handler om faktavurdering mikset med rosa ønsketenkning. Helt menneskelig. Jens og Jonas har også vært kjekke, men det gikk over når de bombet Libya. De ble forvandlet til grågustne dementorer. Å drepe massevis av folk kan skade en leders skjønnhet og utstråling og på sikt føre til hans fall. Erna, Børge og Ine Marie har også mistet mye skjønnhet. 4
The Kitten Skrevet 2. september 2019 #44 Skrevet 2. september 2019 Jeg skal stemme på FNB. Fordi: Bombengene slik de er nå er urettferdige mot dem som bor i utkanten av sentrum Jeg vil ikke ha bybane over bryggen i Bergen. Jeg vil stemme helt motsat av Rødtt i min kommune. Lederen her har uttalt at hun vil forby all, og da mener jeg ALL trafikk fra Sandviken (hvor jeg bor) og inn til sentrum Selv bor hun på Nesttun (motsatt ende av byen enn meg). Lett for hennte å forby trafikk hun selv ikke er avhengig av. 6
I Grosny Skrevet 2. september 2019 #45 Skrevet 2. september 2019 (endret) På 2.9.2019 den 3.39, The Kitten skrev: Jeg skal stemme på FNB. Fordi: Bombengene slik de er nå er urettferdige mot dem som bor i utkanten av sentrum Jeg vil ikke ha bybane over bryggen i Bergen. Jeg vil stemme helt motsat av Rødtt i min kommune. Lederen her har uttalt at hun vil forby all, og da mener jeg ALL trafikk fra Sandviken (hvor jeg bor) og inn til sentrum Selv bor hun på Nesttun (motsatt ende av byen enn meg). Lett for hennte å forby trafikk hun selv ikke er avhengig av. Jeg tenker litt slik som deg. Om man skal stemme på det eller det partiet avhenger i stor grad av viktige lokale saker. Det er jo tross alt et lokalt valg og handler om byen eller kommunen der du bor. Hadde jeg vært naboen din så hadde FNB vært høyaktuelt. Det er mulig det er høyaktuelt der jeg bor også, men jeg har ikke oversikt enda. Endret 4. september 2019 av I Grosny 1
I Grosny Skrevet 2. september 2019 #46 Skrevet 2. september 2019 (endret) Valgomaten til vg gir rare resultater, eller kanskje ikke? Jeg lander på Senterpartiet og Frp som andrevalg, men er jo selv temmelig venstrevridd sosialdemokrat! Er det politiske bildet i ferd med å snu trill rundt? Er de blå de nye røde? Har de som regner seg som sosialdemokrater strøket "sosial" i "sosialdemokrat"? Endret 2. september 2019 av I Grosny
Vera Skrevet 2. september 2019 #47 Skrevet 2. september 2019 11 timer siden, Marissa skrev: Folk som stemmer på kommunismen mangler elementær utdanning i historie og samfunnskunnskap. Kommunismen er den ideologien som har forfulgt, torturert, undertrykket og drept flest mennesker på de knapt 100 årene den har virket, og gjør det fremdeles. Livsfarlig. Det er jo bare å spørre seg hvor godt det går i land der den har styrt/styrer, frister det å bo i Kina, Cuba, Angola, Somalia, Kambodsja, Afghanistan? For ikke å snakke om USSR for de av oss som faktisk husker den kalde krigen, og landene bak jernteppet. Og dette ønsker forlk frivillig for Norge. Skammelig. Tja..akkurat det du skriver der kan vel også rettes mot folk som stemmer på FrP i så fall? Det er vel ingen hemmelighet hvor partiet stammer fra..? Historien til FrP er ikke akkurat rosenrød.. 2
Vera Skrevet 2. september 2019 #48 Skrevet 2. september 2019 20 minutter siden, I Grosny skrev: Valgomaten til vg gir rare resultater, eller kanskje ikke? Jeg lander på Senterpartiet og Frp som andrevalg, men er jo selv temmelig venstrevridd sosialdemokrat! Er det politiske bildet i ferd med å snu trill rundt? Er de blå de nye røde? Har de som regner seg som sosialdemokrater strøket "sosial" i "sosialdeokrat"? Arbeiderpartiet er i hvert fall det nye Høyre. Høyre selv har vel blitt enda mer borgerlig. Det er ikke mange venstrevridde partier igjen..jeg vil si at de partiene som er mest likt arbeiderpartiet - slik arbeiderpartiet var tidligere, er SP og Rødt.. 2
I Grosny Skrevet 2. september 2019 #49 Skrevet 2. september 2019 22 minutter siden, Vera skrev: Arbeiderpartiet er i hvert fall det nye Høyre. Høyre selv har vel blitt enda mer borgerlig. Det er ikke mange venstrevridde partier igjen..jeg vil si at de partiene som er mest likt arbeiderpartiet - slik arbeiderpartiet var tidligere, er SP og Rødt.. Hva er SV da? Et kvasintellektuelt klimaparti som frir mer til akademikere enn til arbeiderklassen?
Vera Skrevet 2. september 2019 #50 Skrevet 2. september 2019 8 timer siden, Marissa skrev: Vel, nå vil je påstå de som stemmer på Rødt tilhører den lite oppyste befolkningen i Norge. Mange av dem stemmer nok på Rødt fordi Moxnes er en kjekk mann med talegaver, som i grunnen er det som har fått mange ideologier og karaismatiske ledere opp og frem. Rødt bygger på marxist-leninisme, det samme som gode gamle Sovjetunionen. Hvilken vei styresettet tar vet man aldri før det får utfolde seg. Bolsjevikene jobbet for likhet og muligheter for alle, det ble et diktatur med lidelse for mange og goder for de få. Røde jobber for mange av de samme verdiene, hvilket utsslag det gir vet man ikke før makten er på dere hender, men ingen stater med kommunistisk styresett har kommet godt ut av det så hvorfor prøve? Om Rødt har slaktere i rekkene vet du ikke, sanksjoner mot en annen stat kan ikke sammenlignes med handlingene til Stalin, Mao og Pol Pot for å nevne noen. Akkurat det du skriver her, er vel en av hovedgrunnene til at folk ikke gidder å engasjere seg mer. Du er nedlatende, arrogant og bruker hersketeknikker. Hva har for eksempel utseendet til folk med dette å gjøre? Det der blir så barnslig at du bare fremstår som komisk. Og mister troverdighet. For meg handler valget mitt om hvilke samfunn jeg vil ha. Er politikken til Rødt bærekraftig i det store samfunnsbildet? Nei. Men verdiene til Rødt, de vil jeg overføre til samfunnet. Likhet. For å få et godt samfunn må man ta vare på de aller svakeste i samfunnet. Det blir som med ethvert lagspill; man aldri sterkere enn den svakeste spilleren. 7
I Grosny Skrevet 2. september 2019 #51 Skrevet 2. september 2019 27 minutter siden, Vera skrev: Tja..akkurat det du skriver der kan vel også rettes mot folk som stemmer på FrP i så fall? Det er vel ingen hemmelighet hvor partiet stammer fra..? Historien til FrP er ikke akkurat rosenrød.. Frp stammer fra Anders Langes Parti, jeg vet ikke hvor galt det er, men siden historien er så kort så har de lite røtter tilbake til den andre verdenskrigs blodigheter. 2
I Grosny Skrevet 2. september 2019 #52 Skrevet 2. september 2019 1 minutt siden, Vera skrev: Akkurat det du skriver her, er vel en av hovedgrunnene til at folk ikke gidder å engasjere seg mer. Du er nedlatende, arrogant og bruker hersketeknikker. Hva har for eksempel utseendet til folk med dette å gjøre? Det der blir så barnslig at du bare fremstår som komisk. Og mister troverdighet. For meg handler valget mitt om hvilke samfunn jeg vil ha. Er politikken til Rødt bærekraftig i det store samfunnsbildet? Nei. Men verdiene til Rødt, de vil jeg overføre til samfunnet. Likhet. For å få et godt samfunn må man ta vare på de aller svakeste i samfunnet. Det blir som med ethvert lagspill; man aldri sterkere enn den svakeste spilleren. Hvis du sto på Rødtlista, var imot bompengene som skviser lavtlønte deltidsarbeidere, men allikevel ville bygge ut bilveier, sykkelveier og infrastruktur så kunne jeg stemt på deg I Oslo har forresten parkeringsavgiftene i beboerparkeringsgater blitt skyhøy. Skal jeg avlaste min datter med litt barnepass så tikker det ut 100 til 170 p-kroner hver gang. Hva er poenget? Handler det om å begrense bilbruken slik at familier skal slutte med å hjelpe hverandre for mye? Eller handler det om å jage hjem folk som er for lenge på besøk?
pautina Skrevet 2. september 2019 #53 Skrevet 2. september 2019 På 29.8.2019 den 21.10, Rucula skrev: Problemet er bare at jeg ikke enig med mange av de partiene...for jeg er nemmelig for en mye strengere innvandringspolitikk! Så ulven fortjener beskyttelse mer enn mennesker i nød? jeg vet at vi er for mange mennesker og for få ulver, og er for ulven, men.......hvis jeg må velge mellom en druknende ulv og et druknende barn blir det lett altså....men det kommer kanskje an på fargen på ungen for deg eller ? 1
Rucula Skrevet 2. september 2019 #54 Skrevet 2. september 2019 (endret) 10 minutter siden, pautina skrev: Så ulven fortjener beskyttelse mer enn mennesker i nød? jeg vet at vi er for mange mennesker og for få ulver, og er for ulven, men.......hvis jeg må velge mellom en druknende ulv og et druknende barn blir det lett altså....men det kommer kanskje an på fargen på ungen for deg eller ? La oss ikke engang begyne å diskutere politikk. Du er rød, jeg vil alltid stemme blått. Det er morsomt at du klarer å sammenligne barn i nød og norsk ulvepolitikk 😂... haha snakk om fjøra som ble til 10 høns! Det går ann å ha 2 tanker i hodet på en gang vet du Har stemt frp de siste 3 valgene. Endret 2. september 2019 av Rucula 3
pautina Skrevet 2. september 2019 #55 Skrevet 2. september 2019 4 minutter siden, Rucula skrev: La oss ikke engang begyne å diskutere politikk. Du er rød, jeg vil alltid stemme blått. Det er morsomt at du klarer å sammenligne barn i nød og norsk ulvepolitikk 😂... haha snakk om fjøra som ble til 10 høns! Det går ann å ha 2 tanker i hodet på en gang vet du Har stemt frp de siste 3 valgene. Bare litt trist å høre at man ikke kan stemme på et parti som vil bevare artsmangfoldet fordi man da også indirekte stemmer på å hjelpe mennesker i nød og det kan man jo ikke ha noe av.. 😂. Det går absolutt an å ha mer enn en tanke i hodet, derfor stemmer man gjerne på noen som man er enige om i de viktige tingene...men som frp stemmer så er det nok ikke mye vi er enige i om at er de viktige sakene nei 1
Marissa Skrevet 2. september 2019 #56 Skrevet 2. september 2019 45 minutter siden, Vera skrev: Tja..akkurat det du skriver der kan vel også rettes mot folk som stemmer på FrP i så fall? Det er vel ingen hemmelighet hvor partiet stammer fra..? Historien til FrP er ikke akkurat rosenrød.. Nå er jeg veldig spent på hva du mener FrP har forbindelser til som er like ille som kommunismen? Grunnleggeren var sterkt rasistisk og kvinnefiendtlig, men når de i da har flere mørkhudete politikere og en kvinnelig leder så kan man vel si at det ikke er grunnleggeren syn som rår. 43 minutter siden, Vera skrev: Arbeiderpartiet er i hvert fall det nye Høyre. Høyre selv har vel blitt enda mer borgerlig. Det er ikke mange venstrevridde partier igjen..jeg vil si at de partiene som er mest likt arbeiderpartiet - slik arbeiderpartiet var tidligere, er SP og Rødt.. Det er stor forskjell på AP og Rødt, enormt stor. AP vet vel ikke helt selv hva de er for tiden, men Rødt er på ingen måte plassert der AP var i alle år. 17 minutter siden, Vera skrev: Akkurat det du skriver her, er vel en av hovedgrunnene til at folk ikke gidder å engasjere seg mer. Du er nedlatende, arrogant og bruker hersketeknikker. Hva har for eksempel utseendet til folk med dette å gjøre? Det der blir så barnslig at du bare fremstår som komisk. Og mister troverdighet. For meg handler valget mitt om hvilke samfunn jeg vil ha. Er politikken til Rødt bærekraftig i det store samfunnsbildet? Nei. Men verdiene til Rødt, de vil jeg overføre til samfunnet. Likhet. For å få et godt samfunn må man ta vare på de aller svakeste i samfunnet. Det blir som med ethvert lagspill; man aldri sterkere enn den svakeste spilleren. Å påstå at folk bruker hersketeknikk når man ikke har motargumenter er jo en gammel måte å vri seg unna på. Kan du motsi det jeg skrev med fakta? Har du lest hele verdidokumentet til Rødt? Det bør du virkelig gjøre når det er de du stemmer på. I svært mange debatter, både her på KG, andre diskusjonsforum og FB, beskrives Moxnes som en flott mann, og at det gir grunn til å høre på ham. Forskning viser at folk har lettere for å tro dem med et tiltalende utseende, det nevnes også av en annen bruker her i tråden. Så fordi du ikke har hørt om det så mener du jeg er barnslig, og du som anklager andre for å bruke hersketeknikk gjør det plutselig selv... For øvrig er det velkjent at de med et tiltalende ytre også favoriseres i jobbsøkeprosesser og behandles bedre i rettssystemet, så utseende har en del å si, selv om det ikke burde være sånn. 2
Rucula Skrevet 2. september 2019 #57 Skrevet 2. september 2019 8 minutter siden, pautina skrev: Bare litt trist å høre at man ikke kan stemme på et parti som vil bevare artsmangfoldet fordi man da også indirekte stemmer på å hjelpe mennesker i nød og det kan man jo ikke ha noe av.. 😂. Det går absolutt an å ha mer enn en tanke i hodet, derfor stemmer man gjerne på noen som man er enige om i de viktige tingene...men som frp stemmer så er det nok ikke mye vi er enige i om at er de viktige sakene nei Nå kan det diskuteres om mange av folkene som kommer er i så stor nød da.... 1
Arna2 Skrevet 2. september 2019 #59 Skrevet 2. september 2019 23 hours ago, I Grosny said: Det finnes absolutt null holdepunkter for at Rødt skal ha flere eller færre slaktere enn de andre partiene våre. Slakterne søker som regel makt, og følgelig kan det være mer effektivt for dem å trekke inn i de største partiene. Angående sanksjoner. Når Syria nektes medisiner så vil trolig folk dø. Det er ikke det samme som direkte henrettelse, men resultatet kan bli likt. Massevis av folk blir drept i Syria også pga USA sin okkupasjon, bombing fra Israel og vestlig støtte til opprørsbevegelser. Selvfølgelig stemmer mange på Moxnes fordi han er kjekk. Det ligger i vår natur å tro på de vi liker. Kjekkhet øker troverdighet og tillit. Dette handler om faktavurdering mikset med rosa ønsketenkning. Helt menneskelig. Jens og Jonas har også vært kjekke, men det gikk over når de bombet Libya. De ble forvandlet til grågustne dementorer. Å drepe massevis av folk kan skade en leders skjønnhet og utstråling og på sikt føre til hans fall. Erna, Børge og Ine Marie har også mistet mye skjønnhet. Du vet at Rødt stemte mot Norges deltagelse i Libya-krigen? 2
Arna2 Skrevet 2. september 2019 #60 Skrevet 2. september 2019 15 hours ago, Vera said: Arbeiderpartiet er i hvert fall det nye Høyre. Høyre selv har vel blitt enda mer borgerlig. Det er ikke mange venstrevridde partier igjen..jeg vil si at de partiene som er mest likt arbeiderpartiet - slik arbeiderpartiet var tidligere, er SP og Rødt.. Jeg vil si SV og Rødt. Det AP som jeg husker fra 70-tallet eksisterer ikke lengre, de er ikke partiet for arbeidere. Jeg har ihvertfall gått fra AP til Rødt. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå