Sol-gull Skrevet 29. august 2019 #21 Skrevet 29. august 2019 12 minutter siden, gammelt nytt said: Hvem gidder å stemme. Å, den fyren i det partiet virker som om han er litt mindre korrupt og er litt mer ideologisk enn han i det andre partiet Det er sånn jeg velger parti. 1
K.B. Skrevet 29. august 2019 #22 Skrevet 29. august 2019 1 time siden, Kork skrev: I mange år har jeg stemt FrP, men i år blir det rødt. Jeg ønsker endring i min kommune, og rødt er etter min menig beste alternativ for en positivt endring for meg. Stem rødt! Jeg bor i Sandefjord. Hva skal du stemme i din kommune? Hvilket parti ønsker å endre din by/kommune til det bedre for deg, og hvor bor du? Så du tok en 180 graders sving, så bra. Velkommen etter til fornuften! 11
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. august 2019 #23 Skrevet 29. august 2019 1 time siden, Luna Llena skrev: Er dere kommunister ? Jeg tenker at man fint kan stemme Rødt selv om man ikke er kommunist. Jeg synes Moxnes er en like ille populist som Vedum og Listhaug, men jeg tenker at det er viktig med et tilstedeværende venstreparti som er opptatt av sosiale forskjeller og korrupsjon. (Stemmer ikke sosialistisk eller Rødt selv)
Elaine Marley Skrevet 29. august 2019 #24 Skrevet 29. august 2019 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. 1
Søgni Skrevet 29. august 2019 #25 Skrevet 29. august 2019 Jeg skal stemme på SV, som vanlig Det er partiet jeg er medlem av, men her i kommunen, og regionen ellers, så har SV, og alt beslekta, ganske laber oppslutning. Men det er nå en gang disse jeg kan stille meg bak, og disse jeg mener kan endre lokalmiljøet til det bedre slik jeg ser det. Uansett (mangel på) makt og innflytelse, så er det ingen tvil om at SV her hvor jeg bor, er en prinsippfast og tydelig stemme. 3
Anonymbruker3 Skrevet 29. august 2019 #26 Skrevet 29. august 2019 1 hour ago, libbloom said: Rødt er et bedre alternativ enn FRP fordi deres samfunnsmodell vil gjøre verden til et bedre sted. Samtlige land som har fulgt Rødts oppskrift har endt opp i varierende grad av elendighet. Alle lover gull og grønne skoger i begynnelsen, men virkeligheten man ender opp med er f.eks. Sovjetunionen, Kina, Nord-Korea, Cuba, Laos, Vietnam og Venezuela. Det går ikke an å innføre så omfattende samfunnsregulering uten å undertrykke store deler av befolkningen. Trøsten er at jeg tror nok nordmenn skjønner det til at det aldri vil bli en reell trussel. 13
Madame Butterfly Skrevet 29. august 2019 #27 Skrevet 29. august 2019 Been there, done that 🤔 Nå er det nå kommunevalg, ikke stortingsvalg. Heller stemmer jeg ikke i en stor kommune, og da stiller jo alt seg annerledes, da blir det stemt på person, person, og person. Og lokale kjerne saker, som har betydning for vår hverdag. Det er helt utrolig hvor det irritere når visse lokalpolitikere unngår å snakke sak med sine borgere, gjerne også litt nedlatende. Slik folk får ikke min stemme, Synd vi ikke lenger kan stryke, de man ser på som totalt udugelige. 1
Oisann Skrevet 30. august 2019 #28 Skrevet 30. august 2019 Heller død en rød. Vil du at Norge skal ut av NATO og alliere seg med Russland? Vær grei og les partiprogrammet deres. 10
Gjest Mask Skrevet 30. august 2019 #29 Skrevet 30. august 2019 On 8/29/2019 at 8:07 PM, Kork said: I mange år har jeg stemt FrP, men i år blir det rødt. Jeg ønsker endring i min kommune, og rødt er etter min menig beste alternativ for en positivt endring for meg. Stem rødt! Jeg bor i Sandefjord. Hva skal du stemme i din kommune? Hvilket parti ønsker å endre din by/kommune til det bedre for deg, og hvor bor du? Med andre ord, du er en kommunist? k
gammelt nytt Skrevet 31. august 2019 #30 Skrevet 31. august 2019 18 hours ago, Oisann said: Heller død en rød. Vil du at Norge skal ut av NATO og alliere seg med Russland? Vær grei og les partiprogrammet deres. Heller russland enn de kåte feitingene i usa som beføler mindreåringer 2
Callisto83 Skrevet 31. august 2019 #31 Skrevet 31. august 2019 På 29.8.2019 den 20.07, Kork skrev: I mange år har jeg stemt FrP, men i år blir det rødt. Jeg ønsker endring i min kommune, og rødt er etter min menig beste alternativ for en positivt endring for meg. Stem rødt! Jeg bor i Sandefjord. Hva skal du stemme i din kommune? Hvilket parti ønsker å endre din by/kommune til det bedre for deg, og hvor bor du? Hvordan er dette fysisk mulig? I år har jeg stemt litt annerledes enn jeg pleier også, men fra FRP til Rødt?!? Jeg ser virkelig ikke den... 😮 4
maitay Skrevet 31. august 2019 #32 Skrevet 31. august 2019 På 29.8.2019 den 21.07, Rucula skrev: Jeg er usikker... Hadde egentlig tenkt å stemme Høyre, men her jeg bor er Høyre folka de største ulve haterne, så da kan jeg ikke stemme høyre. Tror jeg ender med å ikke stemme Stem blankt isåfall, for å poengtere at du ikke er enig med noen
Anonymbruker3 Skrevet 1. september 2019 #33 Skrevet 1. september 2019 On 8/31/2019 at 5:07 PM, gammelt nytt said: Heller russland enn de kåte feitingene i usa som beføler mindreåringer Du får ikke greie på hva toppene gjør i Russland siden journalister som er for kritiske til dem blir drept.
Marissa Skrevet 1. september 2019 #34 Skrevet 1. september 2019 Folk som stemmer på kommunismen mangler elementær utdanning i historie og samfunnskunnskap. Kommunismen er den ideologien som har forfulgt, torturert, undertrykket og drept flest mennesker på de knapt 100 årene den har virket, og gjør det fremdeles. Livsfarlig. Det er jo bare å spørre seg hvor godt det går i land der den har styrt/styrer, frister det å bo i Kina, Cuba, Angola, Somalia, Kambodsja, Afghanistan? For ikke å snakke om USSR for de av oss som faktisk husker den kalde krigen, og landene bak jernteppet. Og dette ønsker forlk frivillig for Norge. Skammelig. 6
Sol-gull Skrevet 1. september 2019 #35 Skrevet 1. september 2019 Jeg er ikke kommunist fordi om jeg stemmer Rødt denne gangen. I Norge er Rødt et bittelite parti, om de var like store som Høyre hadde jeg stemt noe annet. Grunnen til at jeg stemmer dem er at jeg vil ha mer av deres politikk utført, ikke mer av FrP, har liksom fått nok av dem på en måte...? 6
I Grosny Skrevet 1. september 2019 #36 Skrevet 1. september 2019 Jeg vil stemme sosialdemokratisk, men vet ikke om det finnes slike partier i Norge. Muligens bomringpartiet? Min definisjon på sosialdemokratisk: Unngå avgifter i størst mulig grad (særlig bompenger), fordi avgifter slår hardest på de som har minst. Bygge en solid infrastruktur, altså prioritere utbygging av t-baner, sykkelveier og aller viktigst de overbelastede hovedveiene (E-18 gjennom gjennom Bærum). Seriøse i forhold til barnehager, skole, omsorg. Seriøs byplanlegging, altså nekte forslumming (fortetting), enten nekte utbygging som overbelaster infrastruktur, eller bygge infrastruktur. Nekte bygging i strandsonen. Byggeprosjekter skal bedre byen/bygda, ikke forverre. Bærum dummet seg ut grovt med å nedgradere Kadett-tangen fra herlig naturstrand, til parkstrand. Mange flotte velformede trær ble felt.
Capt. Obvious Skrevet 1. september 2019 #37 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, Marissa skrev: Folk som stemmer på kommunismen mangler elementær utdanning i historie og samfunnskunnskap. Kommunismen er den ideologien som har forfulgt, torturert, undertrykket og drept flest mennesker på de knapt 100 årene den har virket, og gjør det fremdeles. Livsfarlig. Det er jo bare å spørre seg hvor godt det går i land der den har styrt/styrer, frister det å bo i Kina, Cuba, Angola, Somalia, Kambodsja, Afghanistan? For ikke å snakke om USSR for de av oss som faktisk husker den kalde krigen, og landene bak jernteppet. Og dette ønsker forlk frivillig for Norge. Skammelig. Nå blir nok neppe det resultatet om Rødt skulle få en del mer oppslutning. Ja, "betongkommunisme" har hatt fatale konsekvenser i en del av disse landene, men det skyldes i stor grad en lite opplyst befolkning og liten mulighet til å få informasjon fra andre kilder enn statlige medier eller til å utdanne seg. Om Rødt eller et annet parti for den saks skyld hadde forsøkt seg på noe sånt i et relativt opplyst Norge anno 2019, så hadde de ganske raskt mistet oppslutningen ved neste valg. Får Rødt større oppslutning vil de som andre partier måtte moderere seg en del for å holde seg aktuelle. 2
I Grosny Skrevet 1. september 2019 #38 Skrevet 1. september 2019 (endret) 2 timer siden, Marissa skrev: Folk som stemmer på kommunismen mangler elementær utdanning i historie og samfunnskunnskap. Kommunismen er den ideologien som har forfulgt, torturert, undertrykket og drept flest mennesker på de knapt 100 årene den har virket, og gjør det fremdeles. Livsfarlig. Det er jo bare å spørre seg hvor godt det går i land der den har styrt/styrer, frister det å bo i Kina, Cuba, Angola, Somalia, Kambodsja, Afghanistan? For ikke å snakke om USSR for de av oss som faktisk husker den kalde krigen, og landene bak jernteppet. Og dette ønsker forlk frivillig for Norge. Skammelig. Du ser ikke ut til å være helt oppdatert fordi du snakker om ett helt annet styresett enn Rødt sin kommunisme. De som stemmer på Rødt stemmer ikke på Sovjetunionens Kommunistiske Parti. En annen sak er at Rødt må være veldig varsom på faren for en autoritær utglidning. Det finne tendenser der som bruker brungrumsete metoder som noplatforming, f.eks. visavis Alliansen i Arendalsuka. Det er viktig å bekjempe brungrums, og aller viktigst er det å rense bort brungrumset i seg selv. Andres brungrums kan man skygge for med noplatforming, men da driver man seg selv rett i det autoritære brungrumsete skitne mørket. Rødt har elementer av brungrums, og noen av de hyggeligste kommunistiske elementene, samt en vakker porsjon med sosialdemokrati, en stygg dose støtte til Norges ekle Syriapolitikk og en vakker porsjon motstand mot Norges ekle Syriapolitikk. Rødt er helt fri for massemordere som Trotskij, Lenin, Beria og Stalin. Høyre er faktisk verre. Det vites ikke hvor mange barn, syke og andre som har måttet bøte med livet pga våre sanksjoner mot Syria. Endret 1. september 2019 av I Grosny 5
Sailor Skrevet 1. september 2019 #39 Skrevet 1. september 2019 Selvsagt skal jeg stemme på Rødt 🚩🚩🚩 7
Marissa Skrevet 1. september 2019 #40 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, Sol70 skrev: Jeg er ikke kommunist fordi om jeg stemmer Rødt denne gangen. I Norge er Rødt et bittelite parti, om de var like store som Høyre hadde jeg stemt noe annet. Grunnen til at jeg stemmer dem er at jeg vil ha mer av deres politikk utført, ikke mer av FrP, har liksom fått nok av dem på en måte...? Det var ikke mange bolsjeviker heller i 1917, men de styrtet tsaren likevel, og skapte ett av verdens verste diktaturer. Og NSDAP var bare 190 medlemmer i 1920, men klare likevel å skape krig i hele verden. Stemmer du på Rødt så er den en stemme til kommunismen og det de står for, uansett partiets størrelse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå