Gå til innhold

Tenk på hvordan du lever livet ditt, presset rundt deg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må trene mer. 

Jeg må drikke mindre kaffe.

Jeg må være mer sosial. 

Jeg må spise mindre sjokolade. 

Alt det vi hører og leser som vi skal gjøre mer eller mindre av , det som skal gjør oss så sunne, så lykkelige og harmoniske, det gjør ofte det motsatte. Blir vi for strenge med oss selv mister vi mye av balansen i livet. Når hvordan vi skal leve har en fasit og en absolutt sannhet mister vi og egen dømmekraft, vi slutter å lytte til hva som er riktig for oss selv, stole på oss selv. Kjenner du at du trenger litt sjokolade så spis litt sjokolade. Det tar ikke livet av deg. 

Det som derimot tar livet av deg er hvis livet blir for strengt med for mange regler. Nyt livet, det er derfor vi har fått det!

Anonymkode: 1650d...5d5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk deg en dag uten usikkerhet. 

Uten usikkerhet rundt deg selv, dine evner, ditt utseende, din kraft.

En dag uten frykt, uten selvbevissthet. 

Tenk tilbake til barndommens glade og ukompliserte dager. 

Hvorfor ble alt så alvorlig og vanskelig?Når og hvorfor begynte man å måle egne resultater og mål med andres?
Alle har strøkne hjem, er alltid forelska, blir invitert til nydelige middager, har flotte ferier, spennende venner ...eller?
Ikke forveksl andres presentasjon av deres nøye regisserte og filtrerte liv med din usensurerte versjon. Få viser bakgården sin frivillig, hvertfall ikke før den er stylet. 

Det du ser er ikke sant. 
Det du tror er ikke sant. 

Lev ditt liv. Ditt deilige rotete, fantastiske, kranglete, misforståtte, uperfekte liv. Det er hvertfall sant! 

Skrevet

Er det deg, Wenche? 

Anonymkode: dda0e...d15

Skrevet

Standard tjukkas-mentalitet. Nøkkelen til egenkjærlighet og et vedvarende lykkelig liv er en solid dose med selvdisiplin.

Anonymkode: 9cc61...d0f

• Liker 1
Skrevet

Å leve sunt og trene trenger ikke være negativt, det kan være gøy. Og gi mer overskudd slik at du automatisk er mer sosial og drikker mindre kaffe. 

Er livet så fantastisk når man ligger på sofaen og spiser sjokolade?

Anonymkode: 03e6b...e99

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å leve sunt og trene trenger ikke være negativt, det kan være gøy. Og gi mer overskudd slik at du automatisk er mer sosial og drikker mindre kaffe. 

Er livet så fantastisk når man ligger på sofaen og spiser sjokolade?

Anonymkode: 03e6b...e99

Vi snakker om mengdene, forstår ikke hvorfor alle hengte seg opp i sjokoladen. Innlegget handler jo ikke om den, er jo hvordan vi lever. At vi MÅ, skal leve etter andres regler.

Ta egne valg i livet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bør studere, slik som alle andre. «Skal studere til høsten» er det beste svaret du kan gi. Da er folk fornøyd. Helt til du evt ikke får deg jobb innen det da, da ber de deg studere noe annet. Skole blir det visst aldri nok av. 

Jeg må legge på meg. Jeg er visst usunt tynn. 

Med kraftige må slanke seg, gå på diett. 

Bør vel tenke på barn snart.

Burde eid eget hus i min alder

Bør slutte med det jeg driver med. Merkelig det der...»det er viktig å finne noe man trives med» så gjør du det men så «det er ikke så fornuftig da tror du bør finne noe annet»

Jeg må finne meg kjæreste. (Merkelige at når jeg gjør så er det noe feil ved han så jeg må satse tryggere)

Anonymkode: 7e290...ed1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...