Gå til innhold

Helene (3,5 mnd) skal hindre mobbing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanlig forelder og synes det høres ut som et spennende prosjekt 😊

Anonymkode: c6365...093

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hva tenker dere? Spesielt dere som er lærere/bhglærere men også 'vanlige' foreldre. 

Å være sammen med en baby og observere hvordan hun reagerer skal hindre mobbing, øke barnas empati og skape et bedre miljø. 

https://www.nrk.no/telemark/helene-_3_5-mnd_-skal-hindre-mobbing-i-barneskolen-1.14678185

Siden det er forsket på, og ga gode resultater ser jeg på dette som kjempepositivt. 

Anonymkode: af547...ad5

• Liker 1
Skrevet

Det kan være en god idé, men det forutsetter at det ikke er stressende for babyen. 😕 Det er baby ikke en terapihund. 

• Liker 2
Skrevet

Synes det er et interessant prosjekt. 

Anonymkode: 9f6f6...90e

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også det er interessant. Og de har hatt positive resultater i Canada ihvertfall. Men hva er det som gjør at det er bra? Og hvilke barn fungerer det for? De som er litt utenfor allerede, og/eller de som kunne blitt det?

Skrevet (endret)
2 timer siden, Chiyo skrev:

Det kan være en god idé, men det forutsetter at det ikke er stressende for babyen. 😕 Det er baby ikke en terapihund. 

Det MÅ jo være en forutsetning. Har hatt flere babyer, alle har syntes det er gøy med oppmerksomhet spesielt fra større barn, men de blir jo fort slitne også  

(Hunder kan jo også bli slitne og stresset..)

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Jeg er lærer. Hadde en klasse noen år der det var noe utfordringer med stygg munnbruk og voldelig adferd. Da de begynte i 5.klasse og ble faddere for 1.klassinger var det som en helt annen verden. De barna som oppførte seg dårlig mot jevnaldrende og lærere, oppførte seg veldig bra mot 1.klassingene. De passet på, var empatiske, var rettferdige, engasjerte og hyggelige. Absolutt god trening. De vet at de har et ansvar og at disse små stoler på dem. 

Anonymkode: 880af...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...