AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Hei, jeg er 13 år gammel og har akkurat begynt i 8.klasse. På min ungdomsskole så har vi 3 skoletimer før lunsj, og etter det 2 til skoletimer før vi får dra hjem. I dag sluttet vi 14:30 og jeg var ikke hjemme før 15 ca. Jeg hadde bare med 2 brødskiver til lunsj så jeg var skrubbsulten da jeg kom hjem. Jeg lagde meg litt eggerøre og smelte det på en brødskive for å bare få i meg hvertfall litt mat før vi senere skulle ha middag. Stemoren min kom hjem fra jobb imens jeg spiste og da hun så kjøkkenet (siden stekepanna var fortsatt der) kommenterte hun med en sur tone «Hvem skal ha middag i dag?» Jeg svarte rolig «Hæ.. Hva mener du?» Da sa stemoren min «Nei... Jeg bare så at du hadde laget mat.» og hørtes egentlig litt misfornøyd ut. Jeg følte meg bare litt irritert uten om å si noe på det. Er det ikke bedre at en 13 år gammel jente faktisk er litt selvstendig og klarer å ordne seg selv, ISTEDET for å mase på når middagen er og forvente at du får servert alt du ber om (som vennene mine gjør og får)?? Bare en tanke altså. Dette er ikke første gangen hun blir oppgitt av at jeg klarer meg selv. Innimellom så lager jeg til og med middagen helt selv for familien så den er klar til de kommer hjem fra jobb! Overreagerer jeg på oppførselen til stemoren min?? Btw: Jeg ryddet opp alt det jeg brukte av utstyr og matvarer unntatt stekepanna (som jeg glemte). Anonymkode: 74a27...fce 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Ja, du overreagerer! Hun har sett du har lagd deg mat og spør om du også skal ha middag? Kanskje hun var sliten etter jobb. Ikke lag mer drama enn nødvendig, det er alltid lurt Og det er supert at du bidrar i familien. Ikke alle gjør det.
Pupperulla Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 Jeg synes du gjør riktig og pluss for at du rydder etter deg👍 Jeg har en jente på 13 og hun lager seg mat når hun er sulten( rydder ikke alltid opp🙄) og får tilbud om middag om hun vil ha senere. Skjønner du er sulten etter skoledag og tenåringer trenger mer og oftere mat enn voksne. Egg er supert å spise, masse protein og bra for kropp og hode😊 8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Du overreagerer kanskje om du tror hun ble sur, eller legger mer i kommentaren enn det hun faktisk mente. Bedre at du forklarer deg for henne si du var sulten hadde spist lite, og at du tok deg en skive Hun vet jo ikke om du har laget en svær omelett eller at det bare var ett egg Og du, du er en fantastisk flink tenåring som lager mat, ordner deg selv, rydder og fikser. Stemoren din er heldig Anonymkode: 0de66...d3e 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 Er det muligens stemor som har skrevet dette innlegget? Anonymkode: 32066...ec2 9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 Tusen takk for alle svarene! 😊 Når jeg tenker over det så var jeg kanskje litt overdramatisk og tenkte ikke helt gjennom alt. Hun var nok bare litt sliten etter jobben. Da vet jeg det til neste gang hvertfall! Så igjen: Takk for at dere tok dere tid til å svare ☺️ Anonymkode: 74a27...fce 6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det muligens stemor som har skrevet dette innlegget? Anonymkode: 32066...ec2 Tror det heller er bio mor. Anonymkode: 595bb...9e2 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 Hadde det vært min 13-åring så hadde han lagd middag til alle, så jeg hadde også blitt litt sur over at det kun var lagd mat til én person. Anonymkode: df01e...eeb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 13-åringer trenger å spise mye - spesielt etter en dag på skolen. Stemoren din hadde ingen grunn til å bli sur. Hvis hun fortsetter med å sutre fordi du steikte deg et egg etter skolen, så fortell det til moren og farens din. Det er ikke greit at du skal gå på nåde i hjemmet ditt pga en sur stemor. Anonymkode: 630c4...5fd 4
Aureka Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 Tja, virker ikke helt som om en 13 åring har skrevet dette. 10
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #11 Skrevet 29. august 2019 En 13 åring finner kvinneguiden og skriver et relativt velformulert innlegg der hun spør om hun har overreagert... Beklager ts, men enten er du en usedvanlig god skribent og i tillegg reflektert (så bra!!), eller så er du en smålig stemor som tar til kg for å få underbygge at du har rett i en diskusjon (litt trist egentlig...) Håper på nr1, tror nok det er nr 2... 😜 Anonymkode: 3790a...11b 5
Pupperulla Skrevet 29. august 2019 #12 Skrevet 29. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært min 13-åring så hadde han lagd middag til alle, så jeg hadde også blitt litt sur over at det kun var lagd mat til én person. Anonymkode: df01e...eeb Virkelig? Eggerøre til middag? tenåring / barn trenger mat etter skole og de færreste spiser middag i 2-3 tida😐 Så hvis en smører mat, skal det smøres til alle? 4
riesling Skrevet 29. august 2019 #13 Skrevet 29. august 2019 Er selv stemor til en 13 åring. H-n er ofte sulten etter skolen og vil gjerne at jeg har nudler osv i skapet som h-n kan lage. Problemet er bare at de dagene h-n spiser det, vil h-n nesten ikke ha middag ( med mindre jeg lager favorittmaten). Frustrerende å kaste så mye mat pga det... 1
estrella Skrevet 29. august 2019 #14 Skrevet 29. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svarene! 😊 Når jeg tenker over det så var jeg kanskje litt overdramatisk og tenkte ikke helt gjennom alt. Hun var nok bare litt sliten etter jobben. Da vet jeg det til neste gang hvertfall! Så igjen: Takk for at dere tok dere tid til å svare ☺️ Anonymkode: 74a27...fce Bare husk at selv voksne folk ikke alltid prater hyggelig og at de kan være trøtt og sliten etter lange dager. Når jeg er hjemme rundt 16 er jeg gørrsliten. Ofte sulten (rekker ikke alltid mat på jobben). Og humøret er deretter. Jeg kan fint prestere å komme med sånne kommentarer/spørsmål uten at jeg egentlig er sur. Jeg er bare hangry 😅. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #15 Skrevet 29. august 2019 Jeg er også stemor og blir litt irritert når stebarn eller mine egne barn kommer hjem og tar seg mat når middagen står på bordet innen en time eller to. Anonymkode: f7011...d36
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #16 Skrevet 29. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også stemor og blir litt irritert når stebarn eller mine egne barn kommer hjem og tar seg mat når middagen står på bordet innen en time eller to. Anonymkode: f7011...d36 Jeg skjønner dette (jeg er ikke ts) men å gå fra lunsj kanskje kl 11 helt til kl 17 feks er veldig lenge. Da bør man spise noe imellom. Anonymkode: f9d2e...244 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #17 Skrevet 29. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er 13 år gammel og har akkurat begynt i 8.klasse. På min ungdomsskole så har vi 3 skoletimer før lunsj, og etter det 2 til skoletimer før vi får dra hjem. I dag sluttet vi 14:30 og jeg var ikke hjemme før 15 ca. Jeg hadde bare med 2 brødskiver til lunsj så jeg var skrubbsulten da jeg kom hjem. Jeg lagde meg litt eggerøre og smelte det på en brødskive for å bare få i meg hvertfall litt mat før vi senere skulle ha middag. Stemoren min kom hjem fra jobb imens jeg spiste og da hun så kjøkkenet (siden stekepanna var fortsatt der) kommenterte hun med en sur tone «Hvem skal ha middag i dag?» Jeg svarte rolig «Hæ.. Hva mener du?» Da sa stemoren min «Nei... Jeg bare så at du hadde laget mat.» og hørtes egentlig litt misfornøyd ut. Jeg følte meg bare litt irritert uten om å si noe på det. Er det ikke bedre at en 13 år gammel jente faktisk er litt selvstendig og klarer å ordne seg selv, ISTEDET for å mase på når middagen er og forvente at du får servert alt du ber om (som vennene mine gjør og får)?? Bare en tanke altså. Dette er ikke første gangen hun blir oppgitt av at jeg klarer meg selv. Innimellom så lager jeg til og med middagen helt selv for familien så den er klar til de kommer hjem fra jobb! Overreagerer jeg på oppførselen til stemoren min?? Btw: Jeg ryddet opp alt det jeg brukte av utstyr og matvarer unntatt stekepanna (som jeg glemte). Anonymkode: 74a27...fce Tror dere begge var trøtte og slitne etter skole og jobb. Kanskje hun hørtes sur ut og du tolket det negativt? Når det er sagt hadde jeg aldri brukt en sur tone uansett hvor sliten jeg er etter jobb, og har ungene mine ordnet seg mat rett før jeg kommer hjem lager jeg bare middag senere. Ikke noe styr med det! Du høres ut som en veldig flink 13-åring! Du ordner deg mat selv OG rydder etter deg, og du skriver bedre enn veldig mange voksne:-) Anonymkode: bce72...246 2
Nuka Skrevet 29. august 2019 #18 Skrevet 29. august 2019 Hvis du er 13; prøv å ikke ta deg nær av det. Det er vel ikke helt grei oppførsel av ho hvis ho faktisk ble sur for det så lange du ikke lager store porsjoner så du ikke orker middag.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #19 Skrevet 30. august 2019 12 timer siden, riesling skrev: Er selv stemor til en 13 åring. H-n er ofte sulten etter skolen og vil gjerne at jeg har nudler osv i skapet som h-n kan lage. Problemet er bare at de dagene h-n spiser det, vil h-n nesten ikke ha middag ( med mindre jeg lager favorittmaten). Frustrerende å kaste så mye mat pga det... Det må vi ikke kastes selv om det ikke blir spist samme dagen! Brukerbestandig rester til matpakkene dagen etter. Anonymkode: 32066...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #20 Skrevet 31. august 2019 Hvis man virkelig er SÅ skrubbsulten, så kunne man vel lagd seg noe langt mer lettvint enn eggerøre. Anonymkode: ec379...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå