AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Forslag til leker til en ettåring? Lego har barnet. Har tenkt på puslespill, men også noe annet. Dukkeseng og dukke har de. Helst noe kjønnsnøytralt. Anonymkode: 5bd1a...0b8
Million Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 (endret) Sånne esker man putter stjerneformede eller runde eller firkantede klosser i riktig hull med samme form som klossen? Hvis du ikke allerede har det da. Men det er lærerikt, barnet lærer å se hva som passer hvor og granske formen på både kloss og hull. Dukkevogn pleier jo å være populært blant småjenter, men det er vel ikke helt "kjønnsnøytralt" 😛 Jeg ga en myk filledukke med garnhår og smilefjes til ettåringen (jente) til en venninne en gang. Ettåringen ble så glad at hun hvinte høyt og klemte den resten av kvelden. Siden det var sånn filledukke, var den god å klemme på. Det ble en favoritt. Endret 29. august 2019 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 18 minutter siden, Million skrev: Sånne esker man putter stjerneformede eller runde eller firkantede klosser i riktig hull med samme form som klossen? Hvis du ikke allerede har det da. Men det er lærerikt, barnet lærer å se hva som passer hvor og granske formen på både kloss og hull. Dukkevogn pleier jo å være populært blant småjenter, men det er vel ikke helt "kjønnsnøytralt" 😛 Jeg ga en myk filledukke med garnhår og smilefjes til ettåringen (jente) til en venninne en gang. Ettåringen ble så glad at hun hvinte høyt og klemte den resten av kvelden. Siden det var sånn filledukke, var den god å klemme på. Det ble en favoritt. Takk for svar. De har sånne putte i kasser. De har et eldre søsken, men puslespillene tror jeg de har lånt eller gitt bort bort til en i nær familie som fikk barn før ettåringen ble født. De har alt, men puslespill har jeg sett mangel på. Tenkte også gi et bilde, har et som bare må rammes inn, av Ebbestad, av M. Monroe, men det er ikke sikkert foreldrene setter pris på det. S/H og ikke så stort, men det er for personlig å gi til et barn. Jeg kan kjøpe gave som blir fint å ha i fremtiden, men hva? Foreldrene har ikke dårlig økonomi. Hva er morsomme leker? Jeg syntes at den eldste hadde alt, men når jeg tenker meg om tror jeg de har gitt bort det meste til nær familie. Ts Anonymkode: 5bd1a...0b8
Frostrose Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Vi har vært kjempefornøyd med Melissa&Dough-leker (særlig balltårnet hvor man slår på ballen med hammer, og Stableklossene) Og så er det kjempekjekt med sånne pappesker med flotte motiver som man stabler oppå hverandre (blir høyere enn ungen. Min toåring elsker den fortsatt.) Gåvogn Låsebrett (litt liten som ettåring, men kjekt om noen mnd)
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 Bankebrett, gåbil, sånn kasse man putter forskjellige former i. Anonymkode: 916e3...554
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 Puslespill og bøker. Vi har gitt Vinter-vrimlebok (eller en av de andre årstidene) av Rotraut Susanne Berner. Kjempesuksess og svært utviklende mtp. ordforråd. Anonymkode: 0d7af...107
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Puslespill Maxi stick perler (populært på småbarnsavd jeg jobber på) Bøker Duplo Mitt beste tips er kanskje litt leker til rollelek, feks et sett med kopper, tallerkner, en mugge, litt lekemat. Slike leker som bankebrett, puttekasse og aktivtetsgreier som passer for en 1-åring, passer nettopp for en 1-åring, slike leker vokser de fort i fra. Anonymkode: dd308...82c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 Sjekk ut Små spor sin nettbutikk! Masse fint som er kjønnsnøytralt og stimulerende for små barn. Jeg kjøpte nylig en av de store regnbuesilkene til min datter, den kan hun ha i maaange år. Som baby er det fine farger å se på når jeg vifter den over henne, når hun blir større kan hun bruke den i utkledning, løpe og snurre med, som kulisse til lekene sine eller bare som pynt. Trefigurene fra Ostheimer er også nydelige! Har flere av de i samlingen. Ekte naturmaterialer og tåler en støyt. Anonymkode: e0498...e5d
gohege Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 Hva med bokstavklosser (i tre for eksempel?) Først kan de brukes for å kjenne på, se farger og mønstre, så for å bygge tårn og andre konstruksjoner, og til sist finne bokstaver og ord.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 Bøker ❤️ Ellers enig med bokstavklosser eller nevnte nettbutikk Anonymkode: 45522...8f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå