AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Har ekstrem tannverk, måtte på legevakta i natt for å få smertestillende, da ingenting reseptfritt hadde effekt. Ringt tannlegen i dag og fått time på tirsdag, hun ba meg fortsette med de reseptbelagte smertestillende i mellomtiden. Fikk bare 4 tabletter på legevakta, er det sannsynlig at fastlegen kan skrive ut mer smertestillende til meg, slik at jeg klarer meg over helga? Klar over at jeg ikke får noe fasitsvar her, men er interessert i å høre andres erfaringer Anonymkode: 681be...030
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Tannlegen kunne skrevet ut hvis du hadde spurt. Du får ringe til fastlegekontoret og legge frem saken. Anonymkode: 1c3a1...1f7 2
Million Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 (endret) Tannlegen kan skrive ut smertestillende til deg, og siden smertene kommer av en sak du skal behandles for der, så ville jeg ringt dit. Fortell det du skriver her, at du fikk bare fire ynkelige tabletter, og det holder knapt til èn dag med ekstrem tannverk. Så plukk opp telefonen og ring tannlegen. Grin om du må. Tannverk er noe av det verste man kan ha, og smertestillende er et must. Endret 29. august 2019 av Million 4
Sliten&kjørt52 Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Legen jeg har nå skrev ut uten å blunke, -den forgie måtte jeg ¨finne på¨ medisinsk grunn... a.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 Det er litt rart at du må vente helt til tirsdag når du har så vondt. Du får sikkert hjelp av fastlege men de forlanger som regel at man har time om man trenger den typen preparat. Det betyr at du bør ringe når det åpner i morgen og høre, fordi det kan være du må ta det via akuttime. Ville ringt rundt til flere tannleger i dag og hørt om det er mulig å få time tidligere! Dersom du bor i en by har man gjerne kveldsåpne-tannleger og gode muligheter for å få time på dagen. Anonymkode: a6051...46b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 Ja, fastlegen kan skrive ut mer til deg, men jeg ville vel egentlig ha forsøkt å få tannlegetime i morgen. Du må ha ganske store smerter når du har dratt til legevakten på grunn av det. Anonymkode: a562f...09d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Bytt tannlege! Man skal da ikke vente snart en uke på akutt behandling! Be om penicillin! Det vil ta smertene ganske fort (du har betennelse i en nerve) Anonymkode: 9a7a3...9c4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bytt tannlege! Man skal da ikke vente snart en uke på akutt behandling! Be om penicillin! Det vil ta smertene ganske fort (du har betennelse i en nerve) Anonymkode: 9a7a3...9c4 Bor på en liten plass hvor det ikke finnes andre alternativer, dessverre.. Visste ikke at tannlegen kunne skrive ut smertestillende. De har stengt nå, men skal ringe dit med en gang de åpner i morgen tidlig. Har 1 tablett igjen som jeg får klare meg på til da. Anonymkode: 681be...030
Gjest Warrior Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 Du skulle fått akutt time når det er så vondt. Det skulle tannlegen din forstått.. Ikke vente helt til tirsdag. Er det ikke tannlegevakt i nærheten?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ekstrem tannverk, måtte på legevakta i natt for å få smertestillende, da ingenting reseptfritt hadde effekt. Ringt tannlegen i dag og fått time på tirsdag, hun ba meg fortsette med de reseptbelagte smertestillende i mellomtiden. Fikk bare 4 tabletter på legevakta, er det sannsynlig at fastlegen kan skrive ut mer smertestillende til meg, slik at jeg klarer meg over helga? Klar over at jeg ikke får noe fasitsvar her, men er interessert i å høre andres erfaringer Anonymkode: 681be...030 Jeg har vært i samme situasjon som deg, ekstreme tannsmerter, det som hjalp aller best var å ta 1 Ibux pluss 1 paracet. Dette brukes også på sykehus pga at det er meget effektiv smertelindring. Anonymkode: 3327a...3f0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #11 Skrevet 29. august 2019 1 time siden, Sliten&kjørt52 skrev: Legen jeg har nå skrev ut uten å blunke, -den forgie måtte jeg ¨finne på¨ medisinsk grunn... a. Hva har det med trådens tema å gjøre at du misbruker smertestillende? Anonymkode: 9e750...cd7 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 29. august 2019 #12 Skrevet 29. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med trådens tema å gjøre at du misbruker smertestillende? Anonymkode: 9e750...cd7 a.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå