AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Jeg har nå søkt jobber i 8 måneder uten napp, og begynner å bli veldig deprimert. Jeg føler at Cv'en min uten referanser feller meg. Jeg kan dessverre ikke bruke referansene mine av disse grunnene: Referanse nr 1 er ikke å få tak i lengre, da arbeidsplassen er nedlagt. Referanse nr 2 kan jeg ikke bruke fordi jeg de siste månedene jeg jobber der hadde en del fravær pga store tannproblemer. Hadde ofte nye absesser i tennene og heftig tannverk. (Bare morfinpreparater hjalp mot smertene, så alvorlig var det) Fikk nye tenner dekket av staten etter jeg sluttet der, så disse problemene har jeg ikke lengre. Likevel er dette ikke en bra referanse pga fraværet. Referanse nr 3 er den jobben jeg hadde sist, og den kan jeg ikke bruke da jeg ble mobbet ut av arbeidsplassen da teamlederen ikke likte meg personlig fra før av, og fikk med seg resten av de ansatte. Sjefen selv fikk bare høre negativt om meg, og løyner og har et utrolig dårlig bilde av meg selvom selve jobben ble utført bra. Jeg sa opp selv etter et halvt år pga jeg hadde det helt jævlig der. Sjefen har sagt hun ikke stiller som referanse når jeg spurte. Det er de tre jobbene jeg har hatt, og jeg har dermed ingen brukbare referanser. Er så utrolig lei meg, og aner ikke hva jeg skal gjøre for å få meg jobb igjen. Jeg har spurt en tidligere kollega fra arbeidsplass nr 2 om å være referanse, hun vet hvordan jeg jobber og sa ja til det. Men hva skal jeg gjøre mtp at arbeidsgivere ønsker gjerne ledere osv som referanser? Stiller veldig dårlig bare med en kollega, og det ser jo rart ut på Cv'en at ingen av tidligere sjefer står oppført. Jeg tror det er det som gjør at jeg ikke får jobb videre. Noen råd? Hilsen kvinne på 29 år. Anonymkode: 2c846...022 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå søkt jobber i 8 måneder uten napp, og begynner å bli veldig deprimert. Jeg føler at Cv'en min uten referanser feller meg. Jeg kan dessverre ikke bruke referansene mine av disse grunnene: Referanse nr 1 er ikke å få tak i lengre, da arbeidsplassen er nedlagt. Referanse nr 2 kan jeg ikke bruke fordi jeg de siste månedene jeg jobber der hadde en del fravær pga store tannproblemer. Hadde ofte nye absesser i tennene og heftig tannverk. (Bare morfinpreparater hjalp mot smertene, så alvorlig var det) Fikk nye tenner dekket av staten etter jeg sluttet der, så disse problemene har jeg ikke lengre. Likevel er dette ikke en bra referanse pga fraværet. Referanse nr 3 er den jobben jeg hadde sist, og den kan jeg ikke bruke da jeg ble mobbet ut av arbeidsplassen da teamlederen ikke likte meg personlig fra før av, og fikk med seg resten av de ansatte. Sjefen selv fikk bare høre negativt om meg, og løyner og har et utrolig dårlig bilde av meg selvom selve jobben ble utført bra. Jeg sa opp selv etter et halvt år pga jeg hadde det helt jævlig der. Sjefen har sagt hun ikke stiller som referanse når jeg spurte. Det er de tre jobbene jeg har hatt, og jeg har dermed ingen brukbare referanser. Er så utrolig lei meg, og aner ikke hva jeg skal gjøre for å få meg jobb igjen. Jeg har spurt en tidligere kollega fra arbeidsplass nr 2 om å være referanse, hun vet hvordan jeg jobber og sa ja til det. Men hva skal jeg gjøre mtp at arbeidsgivere ønsker gjerne ledere osv som referanser? Stiller veldig dårlig bare med en kollega, og det ser jo rart ut på Cv'en at ingen av tidligere sjefer står oppført. Jeg tror det er det som gjør at jeg ikke får jobb videre. Noen råd? Hilsen kvinne på 29 år. Anonymkode: 2c846...022 Jeg har samme problem. Kan ikke bruke tidligere arbeidsgiver da jeg hadde en tvist med de og de forteller bare dritt når jobben jeg har søkt på ringer de. Vært arbeidsledig fra og til siste 10 mnd. Anonymkode: 0cbb0...33e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 Men er du sikker på at referanse 2 vil fortelle negativt om deg eller er det noe du antar? Du kan jo alltids forhøre deg litt? Du har jo hatt en konkret årsak til fraværet, det viktigste er om du utførte en god jobb de dagene du jobbet. Og en tidligere kollega er bedre enn ingenting, og de kan ofte si mer om deg enn sjefen. 😊 Bruker kollegaer selv fra en tidligere arbeidsplass hvor jeg ikke hadde noe godt forhold til sjefen. Men det har gått fint bare forteller på intervju at jeg hadde lite med han å gjøre og at han ikke kan si noe særlig om hvordan jeg utførte jobben. Måtte faktisk skrive min egen attest fordi han ikke hadde peil.. så jeg ljuger ikke på intervju akkurat 😛 Anonymkode: 6e3f2...48c 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Mange jeg kjenner som har kollegaer og ikke sjefer, bedre enn å ikke ha noen iallefall. Dessuten hvis du jobbet bra og fraværet var dokumentert er det jo bare å nevne på intervju hva årsaken til fraværet var og at det er fikset nå. Anonymkode: 3e7f0...1b9 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme problem. Kan ikke bruke tidligere arbeidsgiver da jeg hadde en tvist med de og de forteller bare dritt når jobben jeg har søkt på ringer de. Vært arbeidsledig fra og til siste 10 mnd. Anonymkode: 0cbb0...33e Håper deg løser seg for deg til slutt, kjedelig når det er sånn. Klem til deg ❤ Anonymkode: 2c846...022
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 Ang jobb nr 2, så jobbet jeg veldig bra der. Var ansatt noen år. Men sjefen viste veldig utad at hun ble irritert på fraværet, selvom jeg kunne dokumentere hva som gjorde at jeg hadde såpass alvorlige tannproblemer. Hun så jo også en gang jeg prøvde å jobbe med stor hevelse i hele nederste venstre kjeve, og hvor vondt jeg hadde det- men var ingen forståelse. Så nei, tror nok at det blir dårlige ord om fraværet mitt fra hun. Hun hilste såvidt på meg til slutt. Ts Anonymkode: 2c846...022
kaleidoskop Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Du kan bruke kollegaer. Det gjorde jeg da jeg ikke kunne bruke arbeidsgiver som referanse
Kontorotta Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 Du trenger ikke bruke sjef som referanse. Du kan bruke avdelingsleder, kollega osv.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 Latterlig hele referansesystemet. Har en manisk depressiv referanseperson, som kanskje er i landet, eller ikke. En annen er rasist..og disse skal liksom være referanseperson for meg..hohoho..sier jeg bare. Anonymkode: 62895...3bd 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå søkt jobber i 8 måneder uten napp, og begynner å bli veldig deprimert. Jeg føler at Cv'en min uten referanser feller meg. Jeg kan dessverre ikke bruke referansene mine av disse grunnene: Referanse nr 1 er ikke å få tak i lengre, da arbeidsplassen er nedlagt. Referanse nr 2 kan jeg ikke bruke fordi jeg de siste månedene jeg jobber der hadde en del fravær pga store tannproblemer. Hadde ofte nye absesser i tennene og heftig tannverk. (Bare morfinpreparater hjalp mot smertene, så alvorlig var det) Fikk nye tenner dekket av staten etter jeg sluttet der, så disse problemene har jeg ikke lengre. Likevel er dette ikke en bra referanse pga fraværet. Referanse nr 3 er den jobben jeg hadde sist, og den kan jeg ikke bruke da jeg ble mobbet ut av arbeidsplassen da teamlederen ikke likte meg personlig fra før av, og fikk med seg resten av de ansatte. Sjefen selv fikk bare høre negativt om meg, og løyner og har et utrolig dårlig bilde av meg selvom selve jobben ble utført bra. Jeg sa opp selv etter et halvt år pga jeg hadde det helt jævlig der. Sjefen har sagt hun ikke stiller som referanse når jeg spurte. Det er de tre jobbene jeg har hatt, og jeg har dermed ingen brukbare referanser. Er så utrolig lei meg, og aner ikke hva jeg skal gjøre for å få meg jobb igjen. Jeg har spurt en tidligere kollega fra arbeidsplass nr 2 om å være referanse, hun vet hvordan jeg jobber og sa ja til det. Men hva skal jeg gjøre mtp at arbeidsgivere ønsker gjerne ledere osv som referanser? Stiller veldig dårlig bare med en kollega, og det ser jo rart ut på Cv'en at ingen av tidligere sjefer står oppført. Jeg tror det er det som gjør at jeg ikke får jobb videre. Noen råd? Hilsen kvinne på 29 år. Anonymkode: 2c846...022 Men du har vel ikke referanse oppført på CV ? Det har ikke jeg, det oppgis først når jeg er kalt inn til intervju og de spør etter intervju om jeg har referansen Anonymkode: 7f09b...e3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå