AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Et familiemedlem nektes fri fra turnus for å delta i dåpen til eget barn. Fikk ikke velferdspermisjon. Er ikke dette i overkant rigid av arbeidsgiver? Anonymkode: 0522b...c91
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Kan ikke vedkommende bruke en feriedag?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 Jo, i høyeste grad. Anonymkode: 37fcc...2c1 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Regner med vedkommede jobber turnus? Da må barnedåpen legges til en dag utenom arbeidstiden, eller bytte vakt. Anonymkode: b2c23...315 17
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Kan ikke vedkommende bruke en feriedag? Hvis vedkommende ikke får permisjon for dåpen får hun/han vel neppe innvilget en feriedag heller. Anonymkode: 37fcc...2c1 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis vedkommende ikke får permisjon for dåpen får hun/han vel neppe innvilget en feriedag heller. Anonymkode: 37fcc...2c1 Regner med at dåpen har vært planlagt i noen uker, og vedkommende er tidlig ute med å spørre om fri. Ikke særlig kult gjort av arbeidsgiver i så fall. Men da er det bare å flytte dåpen.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Ts her, det finnes selvfølgelige praktiske løsninger som vil bli benyttet Det var arbeidsgivers manglende smidighet jeg ønsket å lufte reaksjoner på. Sender dårlige signaler til ansatte er nå min mening. Anonymkode: 0522b...c91 2
Guidet Kvinne Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 Det er i overkant rigid, jo. Hvor ofte døper man barna sine i løpet av et arbeidsliv? Det er ikke en arbeidsplass jeg hadde orket å være særlig lenge. 9
riesling Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 vel... ville vel først og fremst lagt dåpen til en frihelg... Er den lagt til en jobbehelg for å få fri med lønn ville mitt spm som arbeidsgiver være... 16
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Regner med at dåpen har vært planlagt i noen uker, og vedkommende er tidlig ute med å spørre om fri. Ikke særlig kult gjort av arbeidsgiver i så fall. Men da er det bare å flytte dåpen. Jeg påpekte bare at hvis det ikke er mulig å gi fri via permisjon, er det vel like umulig å innvilge en feriedag på samme tidspunkt. Anonymkode: 37fcc...2c1 1
Embla82 Skrevet 29. august 2019 #11 Skrevet 29. august 2019 Jeg jobber ikke turnus selv, men vet man ikke i god tid når man jobber og ikke? Var det ikke mulig å planlegge dåpen rundt det? 23
Daria Skrevet 29. august 2019 #12 Skrevet 29. august 2019 Et like nærliggende spørsmål er vel hvorfor man planlegger dåpen til sitt eget barn på et tidspunkt når man skal jobbe, før man har sjekket om man får fri? 33
Rosa Sitron Skrevet 29. august 2019 #13 Skrevet 29. august 2019 Stusser mer på at man har valgt en arbeidshelg til dåp. 22
Gjest padawan Skrevet 29. august 2019 #14 Skrevet 29. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med vedkommede jobber turnus? Da må barnedåpen legges til en dag utenom arbeidstiden, eller bytte vakt. Anonymkode: b2c23...315 Ja, det er jo så mange tidspunkt i løpet av en uke det døpes barn på.
Sirah Skrevet 29. august 2019 #15 Skrevet 29. august 2019 Burde man ikke sjekket opp om man får fri før man planlegger dåpen? Det er jo en del forberedelser i forkant også, så vil tro det kan være praktisk med fri dagen før også? Når det er sagt så syntes jeg dette var litt vrangt av arbeidsgiver ja. Man døper ikke barn annenhver uke lissom. 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. august 2019 #16 Skrevet 29. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg påpekte bare at hvis det ikke er mulig å gi fri via permisjon, er det vel like umulig å innvilge en feriedag på samme tidspunkt. Anonymkode: 37fcc...2c1 Tja, ikke alltid. Hvis arbeidsgiver tror arbeidstaker ønsker permisjon med lønn, kan de gjøre seg ekstra vanskelige. Så noen ganger kan det være enklere å få en feriedag.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #17 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, Embla82 skrev: Jeg jobber ikke turnus selv, men vet man ikke i god tid når man jobber og ikke? Var det ikke mulig å planlegge dåpen rundt det? Det spørs nok hvor godt organisert arbeidsplassen er. Ingen av stedene hvor jeg har jobbet var det mulig å vite langt fram i tid om man skulle jobbe eller ikke. Men man skal egentlig vite det, ja. Så spørs det jo også om det var mulig å få lagt dåpen til en frihelg, da. Ikke alle kirker har gudstjeneste hver helg. Anonymkode: 37fcc...2c1 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #18 Skrevet 29. august 2019 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Tja, ikke alltid. Hvis arbeidsgiver tror arbeidstaker ønsker permisjon med lønn, kan de gjøre seg ekstra vanskelige. Så noen ganger kan det være enklere å få en feriedag. Da er det arbeidsgivers jobb å vite at den typen velferdspermisjon er ulønnet og vurdere saken ut fra lovverk og fakta, ikke ut fra en antagelse om hva arbeidstaker ønsker. Anonymkode: 37fcc...2c1 1
Embla82 Skrevet 29. august 2019 #19 Skrevet 29. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det spørs nok hvor godt organisert arbeidsplassen er. Ingen av stedene hvor jeg har jobbet var det mulig å vite langt fram i tid om man skulle jobbe eller ikke. Men man skal egentlig vite det, ja. Så spørs det jo også om det var mulig å få lagt dåpen til en frihelg, da. Ikke alle kirker har gudstjeneste hver helg. Anonymkode: 37fcc...2c1 Jeg har vært mellomleder og satt opp ekstrahjelper, da har jeg hatt som regel at om listene ikke er oppe ennå så gjør jeg mitt beste for å imøtegå forespørsler. Mens når listene er oppe får de forsøke å bytte seg imellom ved behov. Veldig rart om man ikke kan planlegge en dåp i god tid, si fra og få fri da. Men trådstart har så lite info at det er vanskelig å mene noe. 2
Sirah Skrevet 29. august 2019 #20 Skrevet 29. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det spørs nok hvor godt organisert arbeidsplassen er. Ingen av stedene hvor jeg har jobbet var det mulig å vite langt fram i tid om man skulle jobbe eller ikke. Men man skal egentlig vite det, ja. Så spørs det jo også om det var mulig å få lagt dåpen til en frihelg, da. Ikke alle kirker har gudstjeneste hver helg. Anonymkode: 37fcc...2c1 Når jeg jobbet turnus så fikk vi beskjed før turnusen ble satt om å gi beskjed dersom det var noe spesielt i neste turnusperiode. Så prøvde de så godt det lot seg gjøre å ta hensyn til dette. En barnedåp hadde de garantert strukket seg langt for å fikse på min arbeidsplass. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå