Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ut av videregående i 2016. Tok da et par «friår» fra skole hvor jeg skulle jobbe og bli noen erfaringer rikere. Det var vanskelig å få jobb som ung og uten utdannelse, dermed ble det «bare» butikkjobb på meg.

Ifjor prøvde jeg meg på bachelor i spesialpedagogikk. Det ble helt feil. Altfor lite praksisrettet og diffust. Så jeg hoppet av. 

I år prøvde jeg meg på barnehagelærerstudiet. Og det er virkelig ikke noe for meg det heller. Så nå står jeg her helt på gråten og ikke vet hva jeg skal gjøre med livet mitt. 

Jeg har ikke så gode karakterer, så det begrenser seg litt hva jeg kommer inn på. Eventuelt kan jeg ta opp fag, men da må jeg belage meg å bruke 1-2 år på det. Jeg føler at tiden løper litt fra meg. Flere av vennene mine er ferdigutdannet og jeg har ikke engang begynt. Jeg og samboeren har lyst på barn også. 

Er det noen som har vært i samme båt? Jeg er interessert i helse/pedagogikk, men er veldig rolig av meg. Så barnehagelærer fungerte ikke. Vil helst unngå turnus, men ikke et krav. Studiet må helst kunne tas som samlingsbasert/deltid ettersom vi har hus og jobb her. Sykepleie vil jeg ikke, da det blir for «medisinsk».

Jeg har sett litt på vernepleie deltid i Sogndal. Men... Da må jeg pendle med fly + hotell ca. én uke i måneden? Det blir dyrt. Men jeg vurderer det.

Anonymkode: 8e7b4...cb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bli helsefagarbeider? Da har du mange av de samme arbeidsoppgavene som en sykepleier, men ikke like stort medisinsk ansvar. Du kan jobbe ved ulike institusjoner og med ulike brukergrupper, både unge og eldre. 

Skrevet
Akkurat nå, Apekatten skrev:

Hva med å bli helsefagarbeider? Da har du mange av de samme arbeidsoppgavene som en sykepleier, men ikke like stort medisinsk ansvar. Du kan jobbe ved ulike institusjoner og med ulike brukergrupper, både unge og eldre. 

Takk for forslag! Hørte på radioen i går at over halvparten av alle helsefagarbeiderstillinger er deltid eller mindre. Ser sjeldent noen ledige stillinger her. Men skal sjekke litt rundt og vurdere det.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for forslag! Hørte på radioen i går at over halvparten av alle helsefagarbeiderstillinger er deltid eller mindre. Ser sjeldent noen ledige stillinger her. Men skal sjekke litt rundt og vurdere det.

Det er sant at det er vanskelig å få full stilling, og det blir ikke ofte utlyst stillinger. Men det varierer fra kommune til kommune. Jeg har ikke full stilling der jeg jobber, men det er bestandig behov for folk, derfor jobber jeg veldig mye ekstravakter, så jobber ca 100% hver måned. Det er fordeler og ulemper med det. Jeg kan velge å ha fri hvis jeg vil, og kan da reise o.l, eller jeg kan velge å jobbe ekstravakter. Du må nok være forberedt på å ikke få en stor stilling fra starten av, men siden du har samboer så er du i hvertfall ikke alene med alle utgiftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...