Gå til innhold

Hvis det er galt å spise kjøtt. Er det ikke galt å være Hundeeier også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hundene eksisterer jo mest for oss mennesker. Vi liker hunder. De må gå i bånd, spise hundemat osv. De er jo ikke frie og selvstendige. Hundevalper blir tatt fra mødrene når de er små.

Anonymkode: e620b...ebe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis man også spiser hundekjøtt, da går det opp i opp. 

• Liker 1
Skrevet

Jo, det er mye som skurrer med å eie kjæledyr også. Likevel har kjæledyr bedre liv enn produksjonsdyr, hvis man ser bort fra eiere som vanskjøtter dyrene sine.

Anonymkode: 8b8f5...b9e

Skrevet

Jada, de slipper ut klimagasser, en trenger for til de osv.

Anonymkode: 37bf0...4ce

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hundene eksisterer jo mest for oss mennesker. Vi liker hunder. De må gå i bånd, spise hundemat osv. De er jo ikke frie og selvstendige. Hundevalper blir tatt fra mødrene når de er små.

Anonymkode: e620b...ebe

Spis kjøtt og kos deg! :) 

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på å drepe dyr for nytelse og ha de som kjæledyr der man tar vare på de og gir de dyrlegehjelp i 15 år? Husdyr lever aldri til de blir gamle... Vi dreper også mange lam. Det er ingen som ville syntes det var greit å drepe masse hundrevalper. 

Anonymkode: a386e...84d

Skrevet

Det er vel ikke at dyr blir drept som er ille. Det er klimagassene de skiller ut og maten de trenger som er så forferdelig. Men hunde-og kattehold skal selvsagt forsvares. Dobbeltmoral, spør du meg. 

Anonymkode: 923d2...092

Skrevet

Skjønner meg ikke på hundeeiere, dette er bare en utgift!

Akkurat som å kaste penger ut av vinduet!

Anonymkode: 159b8...cd0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke at dyr blir drept som er ille. Det er klimagassene de skiller ut og maten de trenger som er så forferdelig. Men hunde-og kattehold skal selvsagt forsvares. Dobbeltmoral, spør du meg. 

Anonymkode: 923d2...092

Spørs hvem du spør det. De fleste veganere og vegeterianere er det pga dyrenes skyld, ikke alltid miljøet.

Skrevet

Hunder trenger kjøtt og fett, kan ikke leve på vegetarkost

Skrevet

Det er u-veganks å eiga kjæledyr, om det er det du lure på. Så jo det er galt. Bare til å google "should vegans own pets".

Anonymkode: 21af9...542

• Liker 2
Skrevet

Hunder har utviklet seg til å bli avhengig av mennesket. Hva tror du hadde skjedd om vi plutselig slapp alle hunder fri? De hadde ikke akkurat slått seg sammen med en ulveflokk. Ser for meg en Chihuahua eller Mops løpe rundt i skogen og fange mus og sove i hi. 

Anonymkode: 5b0e0...892

Skrevet
2 timer siden, LiseTV skrev:

Hunder trenger kjøtt og fett, kan ikke leve på vegetarkost

Ikke mennesker heller. Over generasjoner vil man se mangler.

Anonymkode: 348ee...ec0

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke mennesker heller. Over generasjoner vil man se mangler.

Anonymkode: 348ee...ec0

Har du eksempler på det?

Anonymkode: e711c...c1e

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunder har utviklet seg til å bli avhengig av mennesket. Hva tror du hadde skjedd om vi plutselig slapp alle hunder fri? De hadde ikke akkurat slått seg sammen med en ulveflokk. Ser for meg en Chihuahua eller Mops løpe rundt i skogen og fange mus og sove i hi. 

Anonymkode: 5b0e0...892

Løsningen ville jo blitt å slutte å avle, ikke å slippe de løs i skogen, det skjønner jo du og.

Anonymkode: 5fb14...d74

Skrevet

Veganere skal ikke ha dyr til underholdning og i fangenskap. Det sier seg selv, MEN nå er det sånn at fks hunder er avlet fram i veldig mange år for å PASSE til å leve med mennesker. Ja, de er avhengige av oss for å ha et godt liv. 

Andre kjæledyr kan klare seg bedre og best, uten oss. Jeg hater at folk har dyr i bur. At hunder kan ha det som trygghet er greit, men alle marsvin og hamster og kaniner og ja... Blir alltid trist når jeg må i dyrebutikk å se dyra på så liten plass. I Florida solgte de katter som var i glassbur i butikken. Så at veganere som bruker dyrs velferd som argument, kan ikke ha burdyr. Da mister de all troverdighet for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...