Gå til innhold

Lurer på om jeg skal bli homo siden det er så "INN" å være det -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal bli homo siden det er så "INN" å være det...

Hvor langt skal vi gå i dette samfunnet og fortelle at vi skal bli eller er homo? Enten så er vi det eller så er det ikke.

For å være ærlig mener jeg at nå får vi dra fokuset på noe helt annet enn dette homopreiket som vi hele tiden blir dytta på om vi liker eller ikke liker. Det blir hele tiden snakket om at vi skal være både være for et fargerikt felleskap osv. Ja, men er vi ikke det likevel. Hvorfor skal vi på død og liv fortelle omverden at det er "INN" å være homo? 

Også kommer det argumenter heletiden at "du skal ikke bry deg" eller "er du helt blåst i hue" eller andre tåpelige argumenter som vi desseverrehar hørt ført. Prøv å skriv andre argumenter for en må kunne finne andre argumenter enn dette. 
Poenget mitt er at vi hører om dette over alt steder, på radioen, lese på nett, ser det på gata...og da forventer jeg at når vi har hørt om dette en gang så burde det holde. For vi i Norge kan både lese, lytte og oppfatte budskapet som kommer frem fra avsender.

Takk for oppmerksomheten

Anonymkode: b8398...125

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg ts. Jeg har overhodet ingenting imot de som er homo, det er meg revnende likegyldig hvem andre mennesker velger å elske.. men det som provoserer meg er at de skal spre budskapet så voldsomt! Og drar homokortet med en gang noen får nok av all oppmerksomheten de vil ha rundt egen legning. Jeg jobber med en som er homo, og jeg blir sprø av at han ikke skjønner at problemet er ikke at han er homo, problemet er at han gjør så altfor mye utav det..

Anonymkode: 6ed72...cf8

• Liker 1
Skrevet

Javel😗

Jeg er ikke homo, så jeg er vel ikke med på denne «trenden»Det gjelder de fleste jeg kjenner. Man blir ikke homo man er det. 

Homofili har alltid eksistert, men blitt undertrykket. At folk er stolte over hvem de er fint. 

Du kan jo bli med på en straightpride. Har hørt at det er kult😉.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg ts. Jeg har overhodet ingenting imot de som er homo, det er meg revnende likegyldig hvem andre mennesker velger å elske.. men det som provoserer meg er at de skal spre budskapet så voldsomt! Og drar homokortet med en gang noen får nok av all oppmerksomheten de vil ha rundt egen legning. Jeg jobber med en som er homo, og jeg blir sprø av at han ikke skjønner at problemet er ikke at han er homo, problemet er at han gjør så altfor mye utav det..

Anonymkode: 6ed72...cf8

TS: Du er har et viktig poeng der.

Anonymkode: b8398...125

• Liker 1
Skrevet

Fordi at om man ikke har tatt den kampen, tar sin plass i samfunnet og gjør at alle blir vant til å høre ordet "homo" igjen og igjen, så fortsetter det slik det var da jeg kom ut av skapet som homofil mann for omlag 20 år siden. Da kunne kollegaene mine snakke i vei om sitt familieliv med koner og barn i lunsjen, mens det ble stille og beklemt om jeg nevnte min kjæreste. De mest høflige spurte kanskje om vi likte å gå på shopping sammen, og de minst høflige spurte om vi var nøye med å teste oss for AIDS. I lunsjen. På jobb. 

Veldig mye har skjedd, det er idag langt lettere å være homofil uten å bli utsatt for masse fordommer og spørsmål som heterofile aldri må finne seg i. Men det kommer jo ikke av seg selv, det kommer av den kontinuerlige homokampen som du ser under Pride, representasjon av homofile på TV og i media, osv. Hvis du synes det er for mye homofili i offentligheten, så skulle du få prøvd å være på motsatt side av gjerdet for en dag - og se hvor overveldende mye heterofili det er i alle kanaler, hvor mye vi må forholde oss til deres bilder og historier overalt, hvor lett dere kan stå og kysse på gata mens vi gjerne ser oss rundt for å sjekke at ingen kommer til å banke oss opp om vi gjør det samme.

Anonymkode: 541a1...e92

• Liker 25
Skrevet

Homofile må hele tiden forholde seg til heterofile. Hele tiden! Vi må høre på alt om de heteronormative livene deres med barn, samlivsproblemer og så klart gleder. Vi blir dratt inn i kjønnspolitikk på arbeidsplassen, i familiene våre, på gata. Det går ikke en eneste dag uten at jeg blir involvert i noe tullball om menn vs kvinner. Så hold nå munn og hør på litt homognål dere heterofile og!

Anonymkode: ccf78...f84

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi at om man ikke har tatt den kampen, tar sin plass i samfunnet og gjør at alle blir vant til å høre ordet "homo" igjen og igjen, så fortsetter det slik det var da jeg kom ut av skapet som homofil mann for omlag 20 år siden. Da kunne kollegaene mine snakke i vei om sitt familieliv med koner og barn i lunsjen, mens det ble stille og beklemt om jeg nevnte min kjæreste. De mest høflige spurte kanskje om vi likte å gå på shopping sammen, og de minst høflige spurte om vi var nøye med å teste oss for AIDS. I lunsjen. På jobb. 

Veldig mye har skjedd, det er idag langt lettere å være homofil uten å bli utsatt for masse fordommer og spørsmål som heterofile aldri må finne seg i. Men det kommer jo ikke av seg selv, det kommer av den kontinuerlige homokampen som du ser under Pride, representasjon av homofile på TV og i media, osv. Hvis du synes det er for mye homofili i offentligheten, så skulle du få prøvd å være på motsatt side av gjerdet for en dag - og se hvor overveldende mye heterofili det er i alle kanaler, hvor mye vi må forholde oss til deres bilder og historier overalt, hvor lett dere kan stå og kysse på gata mens vi gjerne ser oss rundt for å sjekke at ingen kommer til å banke oss opp om vi gjør det samme.

Anonymkode: 541a1...e92

Dette!!!!!!!!! ❤️

• Liker 10
Skrevet

Skjønner ikke hva du snakker om. Jeg hører i hvert fall ikke massive mengder homognål. Kan det være at du selv oppsøker dette temaet hyppig på nett og i media? Kanskje fordi den homofobe siden din liker å bli oppkavet og provosert av homognål?

Anonymkode: be8ff...105

• Liker 10
Gjest Paramount
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva du snakker om. Jeg hører i hvert fall ikke massive mengder homognål. Kan det være at du selv oppsøker dette temaet hyppig på nett og i media? Kanskje fordi den homofobe siden din liker å bli oppkavet og provosert av homognål?

Anonymkode: be8ff...105

Denne har jeg hørt utallige ganger før, det er samme gjengen som roper rasist! og fremmedfrykt! etter alle som ikke elsker masseinnvandring fra fjerne kulturer.

Men denne er bra:

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homofile må hele tiden forholde seg til heterofile. Hele tiden! Vi må høre på alt om de heteronormative livene deres med barn, samlivsproblemer og så klart gleder. Vi blir dratt inn i kjønnspolitikk på arbeidsplassen, i familiene våre, på gata. Det går ikke en eneste dag uten at jeg blir involvert i noe tullball om menn vs kvinner. Så hold nå munn og hør på litt homognål dere heterofile og!

Er enig med ts, men jeg har aldri sett det på denne måten før. Bra poeng.

Skrevet

Det har eg ikkje lagt merke til.

Min homofile bestevenn sa til meg at han ikkje liker pride fordi "å ha på seg rosa spandex truse ikkje er med på å fremme aksept, respekt eller likestilling". Han er konservativ homse da og liker ikkje at folk skriker det ut. Han er og den typen homo som har ingen "vibber" han ser ut som kvem som helst høgt oppe i buisnessverden. Dresskledd stresskoffertkis.

Personlig trur eg det er mange som trenger å få rosa spandex truser slengt i trynet, provokasjon kan skapa refleksjonar. Og det med tanke på kor lenge homofile vart (og framleis blir) diskriminert er det på tide at folk kan løpe ut i gata og skrike kor homo dei er. Det er ganske deilig å sjå eigentlig.

Og du kan ikkje "bli homo". Lykke til :P

Anonymkode: 95f2d...c45

• Liker 4
Skrevet

Det er flaut da?

altså når det er så mye homseri rundt. 

Vi vet at vi må bæsje men må vi snakke om den?! Ca like gøyalt. 

Anonymkode: df371...866

Skrevet

Flere innlegg i tråden her beviser jo bare at det er en lang vei å gå for mange. Jez! Hvor bør dere som fremdeles blir provoserte av homofile? Hvilket miljø tilhører dere? Er dere religiøse eller noe? Jeg skjønner oppriktig talt ikke hvem dere er. 

• Liker 6
Skrevet

Det er vel ikke noe man bare kan bli..enten så er man homo eller så er man ikke....

Anonymkode: 0dcec...242

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Flere innlegg i tråden her beviser jo bare at det er en lang vei å gå for mange. Jez! Hvor bør dere som fremdeles blir provoserte av homofile? Hvilket miljø tilhører dere? Er dere religiøse eller noe? Jeg skjønner oppriktig talt ikke hvem dere er. 

Det er ikke alle som er så opplyst som deg, vettu.

Anonymkode: 3e16b...670

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som er så opplyst som deg, vettu.

Da er det virkelig på tide at alle blir. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Da er det virkelig på tide at alle blir. 

Alle må bli like flink som deg. De skal helst ikke mene det de selv finner for godt og mener er riktig.

• Liker 1
Skrevet

Enten er man homofil eller så er man ikke. Det er ikke noe man blir. 

Homofiles rettigheter må det faktisk kjempes for fremdeles, og i solidaritet er det mange som er med på markeringer. Veldig bra,  og ikke noe noen blir tvunget til. 

Homofiles rettigheter begynner å bli bedre her til lands, men i en større sammenheng er det fremdeles mye å gjøre. 

Og til slutt..de fleste homofile lever helt vanlige liv, de forelsker seg bare i samme kjønn.  Og DET må vel være ok vel?? 

Anonymkode: a1e42...a7c

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle må bli like flink som deg. De skal helst ikke mene det de selv finner for godt og mener er riktig.

Flinke som meg? Hvor gammel er du? 

Tror nok de fleste ikke har noe problem med homofile. Det handler ikke om å være "flink" 🙄 det handler om å forstå noe ganske enkelt. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er man homofil eller så er man ikke. Det er ikke noe man blir

Homofiles rettigheter må det faktisk kjempes for fremdeles, og i solidaritet er det mange som er med på markeringer. Veldig bra,  og ikke noe noen blir tvunget til. 

Homofiles rettigheter begynner å bli bedre her til lands, men i en større sammenheng er det fremdeles mye å gjøre. 

Og til slutt..de fleste homofile lever helt vanlige liv, de forelsker seg bare i samme kjønn.  Og DET må vel være ok vel?? 

Anonymkode: a1e42...a7c

Jeg tror man kan bli det. Det er vel ikke skrevet i stein at man MÅ være født homofil?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Flinke som meg? Hvor gammel er du? 

Tror nok de fleste ikke har noe problem med homofile. Det handler ikke om å være "flink" 🙄 det handler om å forstå noe ganske enkelt. 

Det handler snarere at folk må få mene det de vil om det. På samme måte som folk mener mye om mangt verden over.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...