AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Del Skrevet 29. august 2019 Hvor mange insemineringsforsøk hadde du før du ble gravid? Anonymkode: e5cde...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #2 Del Skrevet 29. august 2019 Eg vart gravid på tredje forsøk med amatør hjemmeinseminering. Dvs mannen sperma i ein kopp, eg sugde opp resultatet i ei sprøyta eg kjøpte på apoteket. Eg førte sprøyta så langt inn eg kunne og sikta på cervix hullet, altså der svømmerene skal svømma opp. Gjorde det rett før eggløsning, når eg hadde eggløsning og etter eggløsning. Hadde beina opp i 30.min med puta under baken. Vi gjorde detta fordi at han sliter med å få utløsning når vi har sex og generelle ereksjonsproblemer, det har vore utfordring for oss i fleire år. Vi ville prøva litt hjemmeløsninger i 12 månader før eventuelt kom til å vurdera IVF meir seriøst. Men eg personlig ville unngå IVF fordi at det er veldig krevjande prosess. Har sett ein del om det på YouTube, respekt ❤️ Anonymkode: 19fcd...87a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #3 Del Skrevet 29. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eg vart gravid på tredje forsøk med amatør hjemmeinseminering. Dvs mannen sperma i ein kopp, eg sugde opp resultatet i ei sprøyta eg kjøpte på apoteket. Eg førte sprøyta så langt inn eg kunne og sikta på cervix hullet, altså der svømmerene skal svømma opp. Gjorde det rett før eggløsning, når eg hadde eggløsning og etter eggløsning. Hadde beina opp i 30.min med puta under baken. Vi gjorde detta fordi at han sliter med å få utløsning når vi har sex og generelle ereksjonsproblemer, det har vore utfordring for oss i fleire år. Vi ville prøva litt hjemmeløsninger i 12 månader før eventuelt kom til å vurdera IVF meir seriøst. Men eg personlig ville unngå IVF fordi at det er veldig krevjande prosess. Har sett ein del om det på YouTube, respekt ❤️ Anonymkode: 19fcd...87a Dette er ikke slik inseminering jeg spør etter. Jeg mener inseminering på klinikk hvor sæden blir vasket og kvinnen får hormoner og setter eggløsningsprøyte Anonymkode: e5cde...5fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #4 Del Skrevet 29. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eg vart gravid på tredje forsøk med amatør hjemmeinseminering. Dvs mannen sperma i ein kopp, eg sugde opp resultatet i ei sprøyta eg kjøpte på apoteket. Eg førte sprøyta så langt inn eg kunne og sikta på cervix hullet, altså der svømmerene skal svømma opp. Gjorde det rett før eggløsning, når eg hadde eggløsning og etter eggløsning. Hadde beina opp i 30.min med puta under baken. Vi gjorde detta fordi at han sliter med å få utløsning når vi har sex og generelle ereksjonsproblemer, det har vore utfordring for oss i fleire år. Vi ville prøva litt hjemmeløsninger i 12 månader før eventuelt kom til å vurdera IVF meir seriøst. Men eg personlig ville unngå IVF fordi at det er veldig krevjande prosess. Har sett ein del om det på YouTube, respekt ❤️ Anonymkode: 19fcd...87a Anonymkode: a7d7a...0ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 29. august 2019 #5 Del Skrevet 29. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke slik inseminering jeg spør etter. Jeg mener inseminering på klinikk hvor sæden blir vasket og kvinnen får hormoner og setter eggløsningsprøyte Anonymkode: e5cde...5fa Så vanlig ivf/prøverør altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #6 Del Skrevet 29. august 2019 3 minutter siden, kaleidoskop skrev: Så vanlig ivf/prøverør altså? Nei, det er snakk om inseminering. Det kan gjøres i styrt syklus og da får man hormoner ol. Anonymkode: a7d7a...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Del Skrevet 30. august 2019 Jeg har vært igjennom inseminasjon på klinikk. Vi valgte privatklinikk fordi vi ønsket donor med utvidet profil, noe man ikke får benytte seg av i det offentlige. Selve inseminasjonen var veldig enkel. Jeg ble gravid på første forsøk. Dessverre endte det i en SA for min del. Jeg skal ha nytt forsøk igjen så fort syklus har kommet igang igjen Anonymkode: 84d8c...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Del Skrevet 30. august 2019 Glemte å si at jeg på forhånd tok letrozol og ovitrelle eggløsningsprøyte Anonymkode: 84d8c...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #9 Del Skrevet 30. august 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært igjennom inseminasjon på klinikk. Vi valgte privatklinikk fordi vi ønsket donor med utvidet profil, noe man ikke får benytte seg av i det offentlige. Selve inseminasjonen var veldig enkel. Jeg ble gravid på første forsøk. Dessverre endte det i en SA for min del. Jeg skal ha nytt forsøk igjen så fort syklus har kommet igang igjen Anonymkode: 84d8c...db4 Så fantastisk at du ble gravid, men synd det ikke endte bra. Gjorde du noe spesielt tiden før/etter inseminering som gjorde det lett å bli gravid? Jeg spør fordi jeg skal snart gjennom mitt 6 forsøk snart, og til nå har ingen av di forige forsøkene endt positivt. Anonymkode: e5cde...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Del Skrevet 31. august 2019 På 30.8.2019 den 9.51, AnonymBruker skrev: Så fantastisk at du ble gravid, men synd det ikke endte bra. Gjorde du noe spesielt tiden før/etter inseminering som gjorde det lett å bli gravid? Jeg spør fordi jeg skal snart gjennom mitt 6 forsøk snart, og til nå har ingen av di forige forsøkene endt positivt. Anonymkode: e5cde...5fa Jeg gjorde ikke noe spesielt egentlig. Hadde planer om å spise litt sunnere enn ellers og gå flere turer mnd før forsøk, men vi bestemte oss så fort (vi hadde et forsøk som vi allerede hadde betalt for men utsatt), så det ble ingen større endringer på forhånd iallfall 😅 men jeg kuttet alkohol etter vi bestemte oss og kuttet koffein. Levde ellers som normalt, men prøvde å stresse mindre. Jeg er ikke så glad i alkohol eller kaffe, så for meg var dette ubetydelige endringer. Vi er enige om å prøve inseminasjon 3 ganger for så å gå over til IVF. Anonymkode: 84d8c...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Del Skrevet 31. august 2019 Du må forresten ha masse lykke til, jeg håper at du lykkes snart ❤️ Anonymkode: 84d8c...db4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #12 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.8.2019 den 11.02): Jeg gjorde ikke noe spesielt egentlig. Hadde planer om å spise litt sunnere enn ellers og gå flere turer mnd før forsøk, men vi bestemte oss så fort (vi hadde et forsøk som vi allerede hadde betalt for men utsatt), så det ble ingen større endringer på forhånd iallfall 😅 men jeg kuttet alkohol etter vi bestemte oss og kuttet koffein. Levde ellers som normalt, men prøvde å stresse mindre. Jeg er ikke så glad i alkohol eller kaffe, så for meg var dette ubetydelige endringer. Vi er enige om å prøve inseminasjon 3 ganger for så å gå over til IVF. Anonymkode: 84d8c...db4 Oii!! Så heldig du har vært! Veldig godt å høre noen får det til sånn!😇 Og det at dere er TO. Hjelper veldig, støtte hverandre.💞 Jeg er på 6.forsøk nå med donor.alene.ikke de største forventninger og håp som tidligere forsøkene da. Men prøver å holde motet oppe. Anonymkode: e2cca...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #13 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.8.2019 den 12.50): Dette er ikke slik inseminering jeg spør etter. Jeg mener inseminering på klinikk hvor sæden blir vasket og kvinnen får hormoner og setter eggløsningsprøyte Anonymkode: e5cde...5fa Ja, jeg er på mitt 6.forsøk nå. Ser det er ei stund siden du skrev her nå men.. Anonymkode: e2cca...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #14 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.8.2019 den 9.02): Jeg har vært igjennom inseminasjon på klinikk. Vi valgte privatklinikk fordi vi ønsket donor med utvidet profil, noe man ikke får benytte seg av i det offentlige. Selve inseminasjonen var veldig enkel. Jeg ble gravid på første forsøk. Dessverre endte det i en SA for min del. Jeg skal ha nytt forsøk igjen så fort syklus har kommet igang igjen Anonymkode: 84d8c...db4 Kan jeg spørre hvor langt du var på vei? Er gravid selv, og vet lite om SA. Bare at det er en risiko. Ønsker deg i hvert fall masse lykke til med neste forsøk! Anonymkode: a4086...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Del Skrevet 18. februar 2021 Hei se på denne tråden om akkurat den samme- den er også fra 2021- ikke 2019 Anonymkode: 3a48c...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå