Gå til innhold

Noen som har blitt gravid men inseminering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange insemineringsforsøk hadde du før du ble gravid?

Anonymkode: e5cde...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg vart gravid på tredje forsøk med amatør hjemmeinseminering. Dvs mannen sperma i ein kopp, eg sugde opp resultatet i ei sprøyta eg kjøpte på apoteket. Eg førte sprøyta så langt inn eg kunne og sikta på cervix hullet, altså der svømmerene skal svømma opp. Gjorde det rett før eggløsning, når eg hadde eggløsning og etter eggløsning. Hadde beina opp i 30.min med puta under baken.

Vi gjorde detta fordi at han sliter med å få utløsning når vi har sex og generelle ereksjonsproblemer, det har vore utfordring for oss i fleire år. Vi ville prøva litt hjemmeløsninger i 12 månader før eventuelt kom til å vurdera IVF meir seriøst. Men eg personlig ville unngå IVF fordi at det er veldig krevjande prosess. Har sett ein del om det på YouTube, respekt ❤️

Anonymkode: 19fcd...87a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eg vart gravid på tredje forsøk med amatør hjemmeinseminering. Dvs mannen sperma i ein kopp, eg sugde opp resultatet i ei sprøyta eg kjøpte på apoteket. Eg førte sprøyta så langt inn eg kunne og sikta på cervix hullet, altså der svømmerene skal svømma opp. Gjorde det rett før eggløsning, når eg hadde eggløsning og etter eggløsning. Hadde beina opp i 30.min med puta under baken.

Vi gjorde detta fordi at han sliter med å få utløsning når vi har sex og generelle ereksjonsproblemer, det har vore utfordring for oss i fleire år. Vi ville prøva litt hjemmeløsninger i 12 månader før eventuelt kom til å vurdera IVF meir seriøst. Men eg personlig ville unngå IVF fordi at det er veldig krevjande prosess. Har sett ein del om det på YouTube, respekt ❤️

Dette er ikke slik inseminering jeg spør etter.  Jeg mener inseminering på klinikk hvor sæden blir vasket og kvinnen får hormoner og setter eggløsningsprøyte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:skratte: 

Anonymkode: a7d7a...0ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke slik inseminering jeg spør etter.  Jeg mener inseminering på klinikk hvor sæden blir vasket og kvinnen får hormoner og setter eggløsningsprøyte

Så vanlig ivf/prøverør altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Så vanlig ivf/prøverør altså? 

Nei, det er snakk om inseminering. Det kan gjøres i styrt syklus og da får man hormoner ol. 

Anonymkode: a7d7a...0ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært igjennom inseminasjon på klinikk. Vi valgte privatklinikk fordi vi ønsket donor med utvidet profil, noe man ikke får benytte seg av i det offentlige. 

Selve inseminasjonen var veldig enkel. Jeg ble gravid på første forsøk. 

Dessverre endte det i en SA for min del. 

Jeg skal ha nytt forsøk igjen så fort syklus har kommet igang igjen :)

Anonymkode: 84d8c...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg på forhånd tok letrozol og ovitrelle eggløsningsprøyte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært igjennom inseminasjon på klinikk. Vi valgte privatklinikk fordi vi ønsket donor med utvidet profil, noe man ikke får benytte seg av i det offentlige. 

Så fantastisk at du ble gravid, men synd det ikke endte bra.

Gjorde du noe spesielt tiden før/etter inseminering som gjorde det lett å bli gravid?

Jeg spør fordi jeg skal snart gjennom mitt 6 forsøk snart, og til nå har ingen av di forige forsøkene endt positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 9.51, AnonymBruker skrev:

Så fantastisk at du ble gravid, men synd det ikke endte bra.

Gjorde du noe spesielt tiden før/etter inseminering som gjorde det lett å bli gravid?

Jeg spør fordi jeg skal snart gjennom mitt 6 forsøk snart, og til nå har ingen av di forige forsøkene endt positivt.

Jeg gjorde ikke noe spesielt egentlig. Hadde planer om å spise litt sunnere enn ellers og gå flere turer mnd før forsøk, men vi bestemte oss så fort (vi hadde et forsøk som vi allerede hadde betalt for men utsatt), så det ble ingen større endringer på forhånd iallfall 😅 men jeg kuttet alkohol etter vi bestemte oss og kuttet koffein. Levde ellers som normalt, men prøvde å stresse mindre. Jeg er ikke så glad i alkohol eller kaffe, så for meg var dette ubetydelige endringer. 

Vi er enige om å prøve inseminasjon 3 ganger for så å gå over til IVF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forresten ha masse lykke til, jeg håper at du lykkes snart ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 31.8.2019 den 11.02):

Jeg gjorde ikke noe spesielt egentlig. Hadde planer om å spise litt sunnere enn ellers og gå flere turer mnd før forsøk, men vi bestemte oss så fort (vi hadde et forsøk som vi allerede hadde betalt for men utsatt), så det ble ingen større endringer på forhånd iallfall 😅 men jeg kuttet alkohol etter vi bestemte oss og kuttet koffein. Levde ellers som normalt, men prøvde å stresse mindre. Jeg er ikke så glad i alkohol eller kaffe, så for meg var dette ubetydelige endringer. 

Vi er enige om å prøve inseminasjon 3 ganger for så å gå over til IVF. 

Oii!! Så heldig du har vært! Veldig godt å høre noen får det til sånn!😇 Og det at dere er TO. Hjelper veldig, støtte hverandre.💞

Jeg er på 6.forsøk nå med donor.alene.ikke de største forventninger og håp som tidligere forsøkene da. Men prøver å holde motet oppe.

Anonymkode: e2cca...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2019 den 12.50):

Ja, jeg er på mitt 6.forsøk nå. Ser det er ei stund siden du skrev her nå men..

Anonymkode: e2cca...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.8.2019 den 9.02):

Kan jeg spørre hvor langt du var på vei? Er gravid selv, og vet lite om SA. Bare at det er en risiko. Ønsker deg i hvert fall masse lykke til med neste forsøk! 

Anonymkode: a4086...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei se på denne tråden om akkurat den samme- den er også fra 2021- ikke 2019

Anonymkode: 3a48c...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...