Annie78 Skrevet 13. mai 2005 #1 Skrevet 13. mai 2005 Jeg er veldig usikker på om jeg skal tørre å spraye meg brun før bryllupet..... Har hørt om noen som får flekker og om andre som har fått brunfarge på brudekjolen.... Vil ikke bli så veldig brun, bare litt farge... Hva koster det med spraybruning, hvor lenge varer det, smitter det av, og i hvor lang tid før bryllupet er det lurt å gjøre det? Vil ikke gå i ett med kjolen heller, og jeg er ganske lys i huden. Regner ikke med å bli så veldig brun naturlig heller siden bryllupet skal være i nordnorge og i midten av juli... Noen som har gode eller dårlige erfaringer med spraybruning?
Scaramouche Skrevet 13. mai 2005 #2 Skrevet 13. mai 2005 Jeg gjorde det en gang. Ble helt neger, og så ble fargen veldig skjollete når den begyndte å gå av, og så farget den av på klærne. Så jeg skal ihvertfall IKKE gjøre det når jeg gifter meg. Men det går kanskje bedre om man bare tar et tynt lag.
Lillemilla Skrevet 13. mai 2005 #3 Skrevet 13. mai 2005 Jeg fikk en sånn airbrushing.. Samme dagen jeg ble sprayet gikk med til å gjøre minst mulig for å la sprayen trekke inn. Kunne se at jeg ble brunere, ganske fint egentlig. Dag 2. Våknet opp og fikk sjokk da jeg så meg i speilet.. skikkelig BRUN, ihvertfall i forhold til min superlyse hud. Tok en dusj og ble lettet da jeg så at grunnen til denne ekstreme brunfargen var "laget" med sprayrester på huden. Etter dette var fargen brun og fin. Dag 3. Skjolder og partier hvor fargen begynte å bli svakere, men noenlunde ok enda. Dag 4. Skjolder og partier hvor fargen begynte å forsvinne. Dag. 5 Verre. Dag. 6. Enda verre. Dag 7. Lei, skrubbet bort de mørkeste partiene og lot resten forsvinne av seg selv.. Oppsummering: Ok, for en spesiell dag/helg, men ikke verdt pengene.. Når jeg ser på bilder av meg fra da jeg var sprayet synes jeg ikke det ligner meg i det hele tatt.. Trekkene i ansiktet ble liksom litt annerledes når sprayfargen la kraftigere noen steder enn andre. Synes jeg var fin når jeg hadde det, men på bildene liker jeg meg ikke. Har revurdert spraybruningen til min egen dag, tror heller jeg fikser det på en annen måte, eller rett og slett sminker meg med et eller annet. Heller solarium akkurat denne gangen, om ingenting annet funker. Kommer til å prøve spraytan ved et annet studio for å dobbeltsjekke.. Vil også være sommerbrun på dagen min..
Annie78 Skrevet 13. mai 2005 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2005 Hmmm...Vet ikke om jeg tør, jeg... Får bare smøre meg med tolmodighet og solkrem og se hvordan det går... Vil ikke se ut som noen andre enn meg selv den dagen.....
Gjest Teletubbien Skrevet 14. mai 2005 #5 Skrevet 14. mai 2005 Syns absolutt ikke du skulle gjøre dette... Har ikke prøvd før, men i brudesalongen min sa de at jeg ikke måtte finne på å gjøre det.... Fargen blir visst veldig skjoldete, særlig inni hender og rundt negler og den forsvinner kjempefort der du har klær som gisser så du ser etterhvert ut som om du har flekktyfus...... Skal satse på solarium og årets sommer-sol selv, tar overhodet ikke sjansen på å spraye!!!
Xina Skrevet 14. mai 2005 #6 Skrevet 14. mai 2005 Hjelpes.. :o Jeg skal ta spraybrun dagen før bryllupet.Jeg har aldri gjort det før.Jeg spurte om jeg burde ta en prøvetime først,men det var ikke nødvendig for hun garanterte at det kom til og bli bra.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2005 #7 Skrevet 14. mai 2005 Det viktigste før man tar en slik spraybruning er å bruke skrubb på hele kroppen, hvis ikke får man (selvsagt) ujevn farge. I tillegg bør du smøre deg med en god krem på tørre hudpartier f.eks albuen, slik at det ikke blir skjoldete der. For de som vil teste spraybrun kan man få prøvd det hjemme også. jeg tror jeg kommer til å kjøpe en slik flaske som det her: http://www.tropicalsun.no/ det er den de brukte i Big Brother, og den synes jeg virket kjempefin :-) kanskje et lite tips til dere som er usikre
Edie Skrevet 14. mai 2005 #8 Skrevet 14. mai 2005 Har ikke tatt det selv, men en kollega gjorde det for noen dager siden. Hun var kjempemisfonøyd! Fargen ble veldig gulaktig, så det veldig godt på henne - at det ikke var naturlig brunfarge. Skjoldete, og brune flekker overalt, la seg mellom neglene, skjolder under armene osv... I alle fall ille nok til at jeg ble avskrekket. Tror jeg satser på at jeg får litt farge i disse maidagene... Selvom jeg tviler. Har jo ikke tid til å sitte ute og sole meg... Men jeg er alltid blek, så er vel ingen som reagerer på om jeg er det på bryllupsdagen min heller. Og sambo er heller ikke spesielt brun, så forhåpentligvis ikke noen stor fargeforskjell på oss to..
aprilbrud Skrevet 15. mai 2005 #9 Skrevet 15. mai 2005 Jeg gjorde det, og ble veldig fornøyd! Fargen var lekker og naturlig, og smittet ikke av. Jeg testet det først ut noen uker før bryllupet, slik at jeg visste at resultatet ville bli bra. Salongen som gjorde det på meg, ville ikke sprayet meg en el. to dager før bryllupet uten at jeg hadde testet, pga det er en ørliten risiko for at man reagerer på det. Så jeg synes det høres useriøst ut at de ikke anbefaler deg å teste før bryllupet, og ville gjort det for å væer 110% sikker.
Xina Skrevet 15. mai 2005 #10 Skrevet 15. mai 2005 Så jeg synes det høres useriøst ut at de ikke anbefaler deg å teste før bryllupet' date=' og ville gjort det for å væer 110% sikker.[/quote'] Det rekker jeg ikke Skal ta spraybrun til fredagen.Satser på at det går bra.Har ikke reagert på noe som helst enda,så da får jeg krysse fingrene for at jeg ikke reagerer på det heller.
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2005 #11 Skrevet 15. mai 2005 Vurderer du spraybrun før den store dagen så hadde jeg helt klart prøvd det en gang først. Noen er tydeligvis heldig og er veldig fornøyd, mens for andre blir det ikke noe fint i det hele tatt. Jeg prøvde spraytan i vinter. Fargen var det ikke noe å si på. Jeg har aldri vært så fin brun før. En ordentlig gyllen farge, og med unntak av nedre del av leggene som damen hadde glemt å spraye så var det jevnt og fint. MEN - selv om jeg ventet til neste morgen med å dusje farget mye farge av de neste dagene. Hvite klær var helt håpløst å gå med. Ikke spesielt kjekt med brungule flekker på klærene. Så som sagt, prøv det en gang først. Kanskje du er en av de heldige som er fornøyd med resultatet. Det er jo veldig praktisk - så lenge det fungerer som det skal. Jeg betalte 400,- så det er jo ikke allverdens.
Xina Skrevet 15. mai 2005 #12 Skrevet 15. mai 2005 Så som sagt, prøv det en gang først. Kanskje du er en av de heldige som er fornøyd med resultatet. Det er jo veldig praktisk - så lenge det fungerer som det skal. Jeg betalte 400,- så det er jo ikke allverdens. Jeg gifter meg til lørdagen,så jeg har ikke mulighet til og få testet det ut først. Jeg tar sjansen på at det blir bra,for og gå så hvit som jeg er nå er ikke aktuelt vaffal.
Xina Skrevet 15. mai 2005 #14 Skrevet 15. mai 2005 Lykke til Xina. Du blir nok så fin så Tusen takk :-)
Twigi Skrevet 15. mai 2005 #15 Skrevet 15. mai 2005 Jeg har tatt spraybrun første gang denne helgen. tok det på fredag, og var på fest på lørdag. Jeg er stort sett veldig fornøyd, salongen jeg gjorde det hos garanterte bra resultat - men var også veldig nøye med opplegget. Jeg måtte peele grundig på forhånd (gjorde det kvelden før, og smurte meg skikkelig inn - særlig på tørre partier som føtter, albue, knær, hender) Hun var veldig proff til å spaye, jeg fikk klare beskjeder hele tiden. (Ikke se ned, da blir det striper på halsen) Etterpå var jeg kjempeklissen, det tok fire timer før det ga seg. Hun gikk over meg etterpå,jevnet ut der det så ujevnt ut, brukte fuktige pads på negler, mellom fingre og tær - veldig bra. Jeg fikk også klar beskjed om at jeg ikke måtte dusje eller vaske hender på fire timer. Ikke bh etterpå, ikke trange klær. Jeg gikk rett hjem, tok på meg morgenkåpe og ventet. Dusjet om kvelden, ble kvitt all overbrunfargen (for da var det både spryafarge og miin egen selvbruning som slo ut - helt neger). Dagen etter var det jevnt og fint. Veldig fint i ansiktet, på armer og rygg. Litt skjold på albuer, men forbausende fint på føttene (gikk barbeint i sandaler, det gikk helt fint). Hun sprayet meg to ganger, det går sikkert an å be om bare en runde/lett spray for å ikke bli så veldig brun. Jeg er veldig glad for at jeg gjorde det, for armene mine ble så mye finere i stroppekjole! Det er veldig lett å ta på huden i de timene som selvbruningen virker - da blir man jo brun inni hendene også. Så timene etter spraying er bare til å gjøre ingenting! Jeg hadde først tenkt å gå tilbake på jobben etterpå - - det skulle tatt seg ut!
magnhild Skrevet 15. mai 2005 #16 Skrevet 15. mai 2005 Jeg skal ta og har prøvd. ikke smittet det, ikke ble det skjoldete, men jeg var lekker brun i en uke etterpå! Så jeg gleder meg til å se bra ut jeg...
Sweetpea Skrevet 16. mai 2005 #17 Skrevet 16. mai 2005 Jeg prøvde det, men det var sånn opplegg der en selv skulle gå inn i et "bur" og så startet sprayingen... så ut som en spraglete kanin etterpå.. men det var sikker min egen feil fordi jeg ikkje var flink nok med peeling og sånne ting på forhånd... var bare i ansiktet det såg fælt ut.. resten var gyllenbrunt... det var en test før bryllupet, men skal eg ta sånn spraybrun før bryllupet så skal eg gå til noen som spayer meg, og ikkje sånn eg må "styre med" sjølv... men helt ærlig...holder meg til solarium eg..
Gjest Miss.Chanel Skrevet 16. mai 2005 #18 Skrevet 16. mai 2005 Xina: jeg hadde ikke tatt tjansen! hiv deg i et solarium isteden neste dagene! ligg urolig...da blir det ikke "hvite" partier.
Tinema Skrevet 16. mai 2005 #19 Skrevet 16. mai 2005 Jeg skal ta og har prøvd. ikke smittet det' date=' ikke ble det skjoldete, men jeg var lekker brun i en uke etterpå! Så jeg gleder meg til å se bra ut jeg... [/quote'] Jeg har også tenkt på dette, men har jo blitt litt skeptisk når der er så mange med dårlige erfaringer. Ble glad når jeg så ditt innlegg, for kanskje du kunne fortelle hvor du var hen, når du ble så fornøyd. Prisen er også litt spennende... Har jo selv lyst på et godt resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå