Gå til innhold

Hjelp for ta barn til skolen/barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!  Jeg har tenkt mye om det. Jeg kunne begynne å jobbe kl. 06:30, så er jeg hjemme tidlig ettermiddag. Men nå må jeg kjøre barn til skolen og barnehagen, dette pluss trafikk... Jeg jobber fra kl. 08:30...

Jeg har tenkt om noe som kunne hjelpe bare for å ta barn til skolen/barnehagen, jeg hørte at studenter gjøre det. Men jeg har ikke idee om hvor mye kunne koste det, hvordan kan jeg finne noe...? 

Noe som har erfaring med denne saken?

Jeg bor i Bærums Verk

Takk, hilsen

Anonymkode: cb690...c5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp annonse på lokalbutikken? Spør på en gruppe for området ditt på Facebook? Pris må du jo snakke om med den som eventuelt tar på seg jobben!😊

Anonymkode: 128f9...483

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sett opp annonse på lokalbutikken? Spør på en gruppe for området ditt på Facebook? Pris må du jo snakke om med den som eventuelt tar på seg jobben!😊

Takk, men vet noe hvor mye skal betale per time for denne job? Ikke akkurat, mer eller mindre...? 

Skrevet

Du kan jo vurdere om au pair er noe for deg.

Anonymkode: 79e87...943

• Liker 2
Skrevet

Hvordan skal du løse dette? Skal noen komme hjem til deg når du drar og ordne at barna kommer dit de skal eller skal de være alene hjemme og bare hentes for levring skole/barnehage? Hvordan det løses vil etter min mening avgjøre prisen.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!  Jeg har tenkt mye om det. Jeg kunne begynne å jobbe kl. 06:30, så er jeg hjemme tidlig ettermiddag. Men nå må jeg kjøre barn til skolen og barnehagen, dette pluss trafikk... Jeg jobber fra kl. 08:30...

Jeg har tenkt om noe som kunne hjelpe bare for å ta barn til skolen/barnehagen, jeg hørte at studenter gjøre det. Men jeg har ikke idee om hvor mye kunne koste det, hvordan kan jeg finne noe...? 

Noe som har erfaring med denne saken?

Jeg bor i Bærums Verk

Takk, hilsen

Min datters venninne , de er 18 nå, men jobbet ca 2 år med dette. Hun hjelper en familie , følger barn på barnehage/sfo på morningen og henter innimellom på ettermiddag om foreldrene ikke rekker selv. Hun får 150 i timen, morningen telles som en time, så er det litt ettersom på ettermid. hvor lenge hun trenger være i hus. På ettermid.kan hun bli ringt etter med spørsmål om hun kan. Det er jo stor fordel at vedkommende bor nær dere om hun/han skal komme hjem til dere såpass tidlig. Jeg ville vel ikke akkurat valgt denne løsningen hver morgen, og det har ikke denne familien heller, men det er mer det når de må av sted tidlig eller blir sene hjem

Anonymkode: 9d8dd...372

• Liker 4
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men vet noe hvor mye skal betale per time for denne job? Ikke akkurat, mer eller mindre...? 

Men det må du jo avtale med den som skal gjøre dette! Det er ikke faste priser på sånne ting, man blir enige om enten en fast sum per morgen eller eventuelt timepris! I tillegg kommer det jo også an på personens alder og erfaring og ja, ganske mye!

• Liker 1
Skrevet

Er du alene med barna?

Hvis du skal dra hjemmefra klokken 6, så trenger du kanskje noen som jobber 2 timer hver dag. Må man ha bil for å levere barna? i såfall må den som jobber hos deg disponere bil med barneseter.

Hvis du betaler 400 kroner pr dag, blir dette 2000 kroner i uken og 8000 kroner i mnd.

Er det en student eller deltidsarbeidende (eller som jobber i butikk som åpner klokken 10) som kunne tenkt seg å leie en hybel hos dere mot å ta denne oppgaven?

Skolebarna har kanskje følgegrupper de går sammen med, slik at de bare trenger hjelp med frokost og komme seg avgårde?

Sjekk aupair-ordningen, hvis dere har plass til å ha noen boende hos dere.

Er det en assistent eller andre i barnehagen som bor i nærheten og som kunne ta med ditt barn i barnehagen mot betaling? I hvertfall noen dager i uken?

Anonymkode: 8a5ce...42c

Skrevet
5 timer siden, Belima skrev:

Hvordan skal du løse dette? Skal noen komme hjem til deg når du drar og ordne at barna kommer dit de skal eller skal de være alene hjemme og bare hentes for levring skole/barnehage? Hvordan det løses vil etter min mening avgjøre prisen.

Det er mannen min hjemme til kl. 06:30, hva jeg tenker er at noe kommer kl. 06:30 hjemme, barna skulle være klar, og gå med dem til barnehagen (500 meter) kan være der kl. 07:30 og da til skolen (200 meter til)

Så kan være 1,5timer jobb per dag

Skrevet

Takk for kommentarer, det er veldig nyttig :)

Skrevet

Du kan også sjekke ut sånne plattformer på nett, som denne: Yoopies. Der kan man finne barnevakter og sånn :)

Skrevet
4 timer siden, Ada901 skrev:

Du kan også sjekke ut sånne plattformer på nett, som denne: Yoopies. Der kan man finne barnevakter og sånn :)

dette nettstedet er så bra, desverre ikke mye rundt bærums verk, vet dere en annen nettsted sånn? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...