Gå til innhold

Nylig singel, Hva faen gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama var utro og jeg sa at ekteskapet var over. Dama chatter fortsatt med mannen hun hadde seg med mens vi var gift og jeg kjenner at det plager meg litt da jeg ikke har noen andre. 
Mine kompiser sier jo at det er ikke noe stress, du har alltid hatt damer hengende etter deg... Denne gangen føles det annerledes da man tror man har funnet sin livs-partner og hun svikter deg så sykt for spenningens skyld. Nå sitter jeg her bak pc'n på jobb med selvtillit som en tørr svamp og vet da faen hva jeg skal gjøre. Kommer selvfølgelig ikke til å hoppe inn i noe nytt med en gang da mitt fokus er 100% rettet mot barna. 

Det jeg spør om, hva gjorde dere som ble utsatt for utroskap? Hvordan gikk dere videre? 
Jeg kan jo aldri stole på denne dama igjen. Håper på gode svar.

Anonymkode: ce8bb...0bc

Skrevet

Det er tøft, og det tar tid. Du er barn, og det er klokt å tenke at du skal ha 100% fokus mot barna en god stund - mens følelsene dine repareres. Prøv å ikke ha fokus på henne hvis du klarer, prøv å skyve vonde og såre tanker litt bort. Veldig vanskelig, jeg vet det, men det blir lettere. 

For meg var det et helvete et halvt års tid, da handlet alt om barna og øvrig familie og venner og jobb. Deretter begynte jeg å fokusere på hvordan jeg kunne ha det bra videre. Om det var trening eller hobbier jeg kunne trives med. 

Da det hadde gått 1 år hadde jeg det fortsatt litt vondt, men så framover og var ferdig med eksen. Vi hadde da etablert et godt samarbeid, og har vært gode venner etterpå -til tross for utroskapen. Du trenger kanskje ikke tenke at du skal stole på dama igjen, dere skal heretter samarbeide og trenger ikke gjøre så mye annet sammen.

Når du er klar er det fint å date litt igjen, men vær sikker på at du har det bra først. Det er veldig tøft å date og takle avvisninger, og kanskje det bør komme når den verste sorgen er over.

Anonymkode: 031a1...495

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tøft, og det tar tid. Du er barn, og det er klokt å tenke at du skal ha 100% fokus mot barna en god stund - mens følelsene dine repareres. Prøv å ikke ha fokus på henne hvis du klarer, prøv å skyve vonde og såre tanker litt bort. Veldig vanskelig, jeg vet det, men det blir lettere. 

For meg var det et helvete et halvt års tid, da handlet alt om barna og øvrig familie og venner og jobb. Deretter begynte jeg å fokusere på hvordan jeg kunne ha det bra videre. Om det var trening eller hobbier jeg kunne trives med. 

Da det hadde gått 1 år hadde jeg det fortsatt litt vondt, men så framover og var ferdig med eksen. Vi hadde da etablert et godt samarbeid, og har vært gode venner etterpå -til tross for utroskapen. Du trenger kanskje ikke tenke at du skal stole på dama igjen, dere skal heretter samarbeide og trenger ikke gjøre så mye annet sammen.

Når du er klar er det fint å date litt igjen, men vær sikker på at du har det bra først. Det er veldig tøft å date og takle avvisninger, og kanskje det bør komme når den verste sorgen er over.

Anonymkode: 031a1...495

Er eksen din sammen med fyren som hun var med når dere var i forhold?  Hvordan har du eventuelt taklet å se henne med andre menn i ettertid? 

Skrevet

Hva med å gi det en ny sjanse? Tilgi dama og be henne komme tilbake. Hun angrer sikkert. Gammel kjærlighet ruster ikke. For barnas skyld bør dere var sammen. 

Anonymkode: 00184...70e

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å gi det en ny sjanse? Tilgi dama og be henne komme tilbake. Hun angrer sikkert. Gammel kjærlighet ruster ikke. For barnas skyld bør dere var sammen. 

Ikke når hun fortsatt prater med fyren. Hadde hun hatt respekt og anger så hadde hun kutta kontakten der.  Jeg gjør alt for barna, men hun må forstå konsekvensen av det hun har gjort. 

• Liker 6
Skrevet

Du trenger ikke å "gjøre" noe. Slapp av, sørg for å ha noe å gjøre, så du ikke bare sitter og tenker på dette. 

Aldri i verden om jeg ville gitt henne en ny sjanse, og i hvert fall ikke for barna. Ikke nødvendigvis det beste for barna å bli sammen igjen, og man må også tenke på egen lykke. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, OnFire skrev:

Du trenger ikke å "gjøre" noe. Slapp av, sørg for å ha noe å gjøre, så du ikke bare sitter og tenker på dette. 

Aldri i verden om jeg ville gitt henne en ny sjanse, og i hvert fall ikke for barna. Ikke nødvendigvis det beste for barna å bli sammen igjen, og man må også tenke på egen lykke. 

Var nesten en slikt svar jeg håpa på. 🙂 Man får bare komme seg videre! Jeg skal gi barna alt!

Skrevet

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: fd1d5...e66

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? 

29

Skrevet

Jeg føler med deg. Jeg vet det er vanskelig, men ikke stress med å finne noen ny fort, du har barn og det virker som at skilsmisse ikke er gjennomført enda? Ja, dama di er forferdelig egoistisk som kaster vekk relasjon til mann og barn, og familien på denne måten for litt spenning når hun kjeder seg. Jeg tror du gjør lurt i ikke å tilgi henne, hun angrer ikke og kommer til å gjøre dette mot andre. 

Ta deg tid, slapp av, finn ro i kaos og bygg deg opp en hverdag som fungerer, resten kommer når det er klart for det. Tenk på deg og barna. 

Anonymkode: b3396...d4b

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

29

Du har mange gode år foran deg, fokuser på barna dine og dine behov så ordner det seg. 

Skrevet

Alle brudd er vonde og på en eller annen måte går de inn på ens selvfølelse, husk bare at de ikke definerer deg. Det hun gjorde definerer til en hvis grad henne, men det sier ikke noe om deg. Du har ikke forandret deg som person, du er ikke en annen i dag enn du var før dette skjedde, du har fått en erfaring, opplevd et svik - deg endrer hvordan du ser på ting men det endrer ikke deg hvis du ikke lar det. Så; hvem er du? Kjenn etter, tygg litt på det - føl deg frem, vær deg. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dama var utro og jeg sa at ekteskapet var over. Dama chatter fortsatt med mannen hun hadde seg med mens vi var gift og jeg kjenner at det plager meg litt da jeg ikke har noen andre. 
Mine kompiser sier jo at det er ikke noe stress, du har alltid hatt damer hengende etter deg... Denne gangen føles det annerledes da man tror man har funnet sin livs-partner og hun svikter deg så sykt for spenningens skyld. Nå sitter jeg her bak pc'n på jobb med selvtillit som en tørr svamp og vet da faen hva jeg skal gjøre. Kommer selvfølgelig ikke til å hoppe inn i noe nytt med en gang da mitt fokus er 100% rettet mot barna. 

Det jeg spør om, hva gjorde dere som ble utsatt for utroskap? Hvordan gikk dere videre? 

Finn ei å søke trøst hos i ledige stunder, beste medisin! Kanskje du får øynene opp for at det ikke bare finnes ei dame i denne verden som kan være rett for akkurat deg. Trenger ikke offentliggjøre det forholdet, ha ett hemmelig ett som barna ikke vet om. 

Anonymkode: 59b03...a8f

• 1 måned senere...
Skrevet
På 29.8.2019 den 7.28, AnonymBruker skrev:

Hm... veldig trist du har måtte oppleve utroskap. Det er vel det vondeste som kan oppleves. Et svik som du desverre sikkert vil dra med deg vidre.. også kanskje i neste forhold. Så prøv å bruk tiden på å bli ferdig med tankene og gi det tid til å finne ut av livet før du går inn i noe nytt. 

Min løsning var å gå, gå ut i skogen. Slit deg ut så tankene ikke tar overhånd. Er du trist og det er kjipt så jogg. Du klarer ikke jogge, puste og bevegelsen sammen med masse tanker. Når d værte har lagt seg så legg en plan. Er jo mye å ta forhold til med barn men foralldel ingen stygge ord forran barna om hva som skjedde. 

Du må rett å slett bare gjøre d beste ut av det. Selv om d er skikkelig vansklig nå å godt et slik svik så vil det komme bedre dager. Formindel er det 5 mnd siden og det er forsatt vondt MEN jeg ser også at jeg klarer meg.... 

Skrevet
På 29.8.2019 den 7.47, AnonymBruker skrev:

Hva med å gi det en ny sjanse? Tilgi dama og be henne komme tilbake. Hun angrer sikkert. Gammel kjærlighet ruster ikke. 

Gammel kjærlighet ruster ofte. 

Anonymkode: 9a45a...21d

• Liker 1
Annonse
Skrevet

min mann var utro,vi hadde vært sammen i 14 år og har barn sammen.

så jeg vet alt for godt hvordan du har det akkurat nå. Ikke at det er noe trøst,men det blir bedre,tar tid å gå videre og for meg tok det et års tid å klare å gå videre. 

De flyttet sammen og fikk barn etter kort tid noe som gjorde det vanskelig for både meg og barna. Det er tøft å gå igjennom et samlivsbrudd og starte på nytt,men med tiden går det vonde over og man begynner å se alle mulighetene livet har å by på.

Anonymkode: 60ac0...e20

• Liker 1
Skrevet
På 29.8.2019 den 7.47, AnonymBruker skrev:

WTF??!? 😱

Anonymkode: 4ddfe...c5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...