Vekt74 Skrevet 2. september 2002 #1 Skrevet 2. september 2002 Hei! Vi skal bruke min onkel som toastmaster, og lurer på hva som er lurt å informere ham om, eller be om at han opplyser. Hvilke forventninger bør man ha til en toastmasteren foresten? Bør vi skrive ned en "kjøreplan" til ham som et program til hele bryllupet? Hvordan gjør dere det? Alle tips mottas med STOR takk!! Klem Vekten Som dere skjønner av mengden av innlegg, begynner nå nervene å komme....
HMSP Skrevet 2. september 2002 #2 Skrevet 2. september 2002 Spør! Hva vil han ha? Har han vært toastmaster før? Vi gav ikke vår noe som helst. Vi hadde en samtale hvor han spurte og noterte. Antar han lagde plan av det. Han fikk også beskjed om taler og sanger på forhånd. Men hvis han ikke har vært toastmaster før er det kjekt med (vil jeg si da): - Litt info om hver taler (for å kunne introdusere dem) - Hva skal skje - og når - Gjestebok/Kjevle etc til signering? - Når skal kakene inn - Hvor mange ganger skal middagen serveres - Hvor er røkerom - Toalett etc - Sanger? Altså gjerne en detaljert kjøreplan. Legg den gjerne opp sammen med ham så får han alle detaljer han trenger. Lykke til
Augustbrud02 Skrevet 3. september 2002 #3 Skrevet 3. september 2002 Vår toastmaster fikk utdelt en grundig plan for gjennomføringenb av både middagen og en kjøreplan for hele dagen. I tillegg hadde vi laget en liste til han med ting vi ønsket at han skulle opplyse om. De kjøreplanene satte han veldig pris på, det samme med info-listen. Men dette hadde nok en sammenheng med at vi ikke hadde tid til å ha skikkelige samtaler med han på forhånd, da han bodde langt unna og ikke kom før dagen før. Men det løste seg altså greit med slike lister, så det er nok lurt å lage. Forøvrig bad vi toastmaster opplyse om følgende: -maten og drikke -pause etter hoverett og dessert -Festens slutt -Lokalet er røykfritt -Engangskameraer på bordene -Et fat som skulle sendes rundt for underskriving -Gjesteboken vi hadde lagt frem
Ada=) Skrevet 3. september 2002 #4 Skrevet 3. september 2002 Vi tenkte ikke saa noye igjennom dette paa forhaand, og HELDIGVIS var toastmasteren fantastisk!! Ordnet alt vi hadde glemt aa avtale... (det kunne gaatt galt, for aa si set saann, og hun hadde aldri vaert toastmaster for heller) De tingene hun gjorde var som folger: *spurte oss om bakgrunnsinfo om alle talerne *hadde en del morsomheter paa lur om oss = brudeparet (hun er min barndomsvenninde saa det var ikke saa vanskelig aa finne paa noe!) *holdt orden paa hvem som skulle tale naar OG IKKE MINST samkjorte det hele med kjokkenet, saa alt gikk knirkefritt (baade mhp tid og saann at det ikke var en eneste servitor i rommet naar det var taler og sanger) *startet middagen med div praktiske opplysninger, som royking, toalett, pauser osv. *den forste replikken hennes var UTROLIG god, alle lo og dette satte liksom igang samtalen rundt bordet paa en god maate *hun annonserte kaffe *hun annonserte polynese (og gikk bakerst og gav tegn til DJen naar musikken skulle starte) *hun sa at alle som av ulike grunner ville forlate festen for brudeparet hadde vaar tillatelse til dette (det er visst ikke skikk og bruk aa forlate festen for brudeparet, men vi ville vaere der saa lenge som mulig! -dette fikk vi positiv respons paa av gamle tanter som ville hjem og legge seg kl 01) *hun annonserte kakeskjaeringen *hun drakk passe mye (eller skal jeg si lite?) *Hun holdt orden paa tiden under hele middagen og hele kvelden, saann at det passet med kaffe, vals, kaker osv (-vi tenkte ikke paa noe) *hun ordnet med en 'reisetaske' som hun hadde laget selv og som alle gjestene skrev en hilsen paa (vi reiste til Australia to dager etter bryllupet)
Augustbrud2003 Skrevet 3. september 2002 #5 Skrevet 3. september 2002 Hei Paa www.bryllupsfesten.com finner du mange gode gode tips og raad.. ogsaa om toastmesterrollen..
viwi Skrevet 3. september 2002 #6 Skrevet 3. september 2002 vi hadde min manns bror som toastmaster... Faktisk ga vi han ingen plan over dagen... Han er i forsvaret og kan liksom dette . Så han gjorde som følgende: * ga alle praktiske opplysninger * Ønsket velkommen * introduserte talerne * Hadde endel artige ting han dro fram-småvitsing * HAdde god kontakt med kjøkkenet slik at alt kom i rett rekkefølge * introduserte bryllupskakeskjæring og bryllupsvals Men det kan være greit å gå gjennom en kjøreplan dersom dette ikke er en person som aldri har gjort dette før. SELVSAGT må jo toastmaster få vite klokkeslett til f.eks kaffen slik at ting går i rute....
Gjest pulverheksa Skrevet 3. september 2002 #7 Skrevet 3. september 2002 Det kan være lurt å gi viseverten beskjed sånn at det IKKE blir talt mens folk spiser. Man skulle tro dette var en selvfølge, men jeg var gjest i et bryllup forleden . Og da introduserte viseverten brudgommens tale akkurat da alle hadde fått hovedretten. Sånn at vi som var høflige nok til ikke å spise mens brudgommen talte spiste kald mat og ikke hørte noe pga av alle som ga blaffen og spiste under talen. Bortsett fra dette var det et fantastisk bryllup, og alt gikk som smurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå