Gå til innhold

velamentøst feste navlesnor (Marginalt feste)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På OUL fikk jeg påvist dette. Er det noen andre som har erfaring med dette? Jordmor snakket om restriksjoner, men foreløpig fikk jeg ingen. Kontroll igjen om 12 uker.

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: 594ef...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også konstatert marginalt navlesnorfeste  OUL. De sa ingenting om dette på selve ultralyden, men jordmor nevnte det på kontroll noen uker senere da jeg hadde med papirer. Hun sa det ikke var noen ting å bekymre seg over. Men kontroll freaken i meg måtte jo Google😅 Det eneste jeg fant var at det var større risiko for blødning når morkaken skal ut etter fødsel. Jeg bekymret meg over at babyen ikke skulle få nok næring, siden morkaken ofte blir litt slitt i kantene . Men jeg fødte en sunn og frisk gutt på over 4kg, ingen komplikasjoner under fødsel eller når morkaken skulle ut. Jeg ville ikke bekymret meg så mye over dette, hadde det vært farlig hadde vi fått masse oppfølging og ekstra kontroller. 

Anonymkode: 47017...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Du sier noe der, er vel kanskje ikke noe å bekymre seg over. Men tenker at når morkaka slites i kantene kan det kanskje være større sjanse for at navlestrengen ryker? 

Var hos fastlegen min i dag, og hadde med papirer. Men hun hadde ikke hørt om dette før. Likevel har det blitt obligatorisk på UL at de sjekker dette.

Hadde du blødninger under svangerskapet også? 

Godt å høre at det gikk så bra med deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Du sier noe der, er vel kanskje ikke noe å bekymre seg over. Men tenker at når morkaka slites i kantene kan det kanskje være større sjanse for at navlestrengen ryker? 

Var hos fastlegen min i dag, og hadde med papirer. Men hun hadde ikke hørt om dette før. Likevel har det blitt obligatorisk på UL at de sjekker dette.

Hadde du blødninger under svangerskapet også? 

Godt å høre at det gikk så bra med deg❤️

Jeg tror kanskje grunnen til hvorfor det er obligatorisk å sjekke dette er fordi det kan oppstå komplikasjonen når etterbyrden skal ut. De vil vell at det skal stå i journalen slik at de kan holde et ekstra øye når den skal ut. Jeg tror ikke navlesnoren vil ryke☺️ Jordmoren sa til meg at nå har vi navlesnor festet skrevet inn i journalen og om babyen flater ut på vekstkurven kan det være en sammenheng, da skulle jeg få kontroll på sykehuset. 

Jeg hadde en liten blødning/gammelt blod i uke 7+1. Men ikke noe mer enn det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje grunnen til hvorfor det er obligatorisk å sjekke dette er fordi det kan oppstå komplikasjonen når etterbyrden skal ut. De vil vell at det skal stå i journalen slik at de kan holde et ekstra øye når den skal ut. Jeg tror ikke navlesnoren vil ryke☺️ Jordmoren sa til meg at nå har vi navlesnor festet skrevet inn i journalen og om babyen flater ut på vekstkurven kan det være en sammenheng, da skulle jeg få kontroll på sykehuset. 

Jeg hadde en liten blødning/gammelt blod i uke 7+1. Men ikke noe mer enn det 😊

Ok. Kanskje det er annerledes hos meg siden jeg har hatt blødninger hver mnd? Legen skrev sykemelding til meg i dag med begrunnelse risiko svangerskap 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...