AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #1 Skrevet 28. august 2019 Har en jente på 18 måneder som nylig startet i barnehagen. Det har vært intense dager med masse inntrykk sikkert, og hennes daglige middagslur på 1-2 timer har utgått. Hun vil ikke sove i barnehagen. Hver natt etter barnehagestart har hun våknet på sen kveld eller på natten med intense hyl, og jeg lurer på om andre har opplevd det samme? Hun legger seg rundt kl.18 og vi står opp ca.06:30-07:00. Er det mulig hun får for lite søvn eller hva kan slike oppvåkninger skyldes? Anonymkode: edd58...c6b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #2 Skrevet 28. august 2019 Kan det være nattskrekk? Anonymkode: 21ae2...f15 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #3 Skrevet 28. august 2019 Vent en uke eller to og se hva som skjer. Anonymkode: f72fa...f41 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 Kan det være nattskrekk..? Det skjedde hos oss etter vi sluttet med amming, og det var altså en stor endring for barnet vårt. Det varte i et par uker maks, og ikke hver natt, men barnet stod i senga og skrek intens. Vi begynte å "vekke" litt før vi visste at det skulle skje, og skjedde det i det hele tatt, endret vi omgivelser, gikk ut av rommet og forholdt oss rolig. Anonymkode: ee84c...544 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 Det hadde sønnen min på den alderen. Prøvde vi å trøste han ble det mye verre,da blir vi en del av marerittet sa bhg. Anonymkode: 21ae2...f15 1
Måbarefåsiat... Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan det være nattskrekk? Anonymkode: 21ae2...f15 Min første tanke også. Hun er sliten og overveldet - og i rette alder. 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Mye nye inntrykk og en ny hverdag kan føre til mareritt. Det betyr ikke at hun ikke har det bra, men hjernen lever sin egen lille verden iblandt om hvordan den prosesserer disse inntrykkene. Min fikk sine første mareritt da han var rundt 5-6 mnd. Da var han med meg 24/7 og hadde bare opplevd koselige ting så man kan jo lure på hva slags mareritt en så liten unge kan ha siden de ikke har opppevd noe som en kan definere som vondt. Men dess mer de begynner å forstå dess mer vil hjernen jobbe seg rundt forståelsen og nye inntrykk og for noen blir det til mareritt. Så det er vanlig. Viktigste er å trygge barnet i sin egen seng. Vi endte opp med å sove endel netter på madrass på gulvet inntil vi sakte, men sikkert trakk oss lenger og lenger bort mot døra og til slutt ut av rommet hans.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 Ts her. Takk for alle innspill. Det virker som det kan være nattskrekk ja. Hun roer seg ganske fort når vi kommer inn på rommet. Men prøver vi å legge henne ned i sengen igjen starter hylingen på nytt. Hun må alltid få en flaske varm melk først. Deretter pusser vi tenner og skifter bleie om den er begynt å bli våt. Først etter det klarer hun å legge seg til å sove igjen. ts Anonymkode: edd58...c6b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 Masse inntrykk å fordøye, og antagelig for lite søvn på dagen. Ville snakket med bhg om ¨å tilrettelegge for dupp. Hvordan sov hun hjemme? Hva skal til for at hun får søvnen sin på dagen? Er nok der løsningen ligger. Men tar litt tid før de klarer å sove godt i bhg, men atd et ikke går helt i starten betyr ikke at man skal gi det opp. Etter noen dager MÅ bhg tilrettelegge om ikke barnet finner ut av å sove sånn de ønsker det. Snakk med de med en gang og ikke aksepter om de syns det er for klønete å tilrettelegge. Anonymkode: 6ca11...2a3
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for alle innspill. Det virker som det kan være nattskrekk ja. Hun roer seg ganske fort når vi kommer inn på rommet. Men prøver vi å legge henne ned i sengen igjen starter hylingen på nytt. Hun må alltid få en flaske varm melk først. Deretter pusser vi tenner og skifter bleie om den er begynt å bli våt. Først etter det klarer hun å legge seg til å sove igjen. ts Anonymkode: edd58...c6b Da er du heldig. Vår kunne holde på hele natten i uker🤯😬
Gjest padawan Skrevet 29. august 2019 #11 Skrevet 29. august 2019 Jeg synes også det virker som typisk nattskrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå