Gå til innhold

Bortgjemt kake i matboksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Vet jeg burde spørre bhg om dette, men lurer litt på andres erfaringer før jeg spør.. Datteren min skal begynne i bhg neste uke. Jeg vil at hun kose seg litt.. Er det innafor å sende med en liten sjokoladerute eller en liten kakebit (en diskret en, kamuflasjekake, undercover-kake) i matboksen..? Sånn en gang i blant..? 

Grunnen til at jeg er usikker, er at jeg hører om sukkerforbud og yoghurt forbud etc etc.. Og hovedregel er grønnsaker eller frukt til "dessert", men jeg vet at hun setter pris på litt snop også. Kanskje det vil lette innføringen og matglede når mamma ikke er der.. 

Anonymkode: 55aab...e95

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Du får finne noe annet som er sunnere som hun ser på som kos. 

• Liker 21
Skrevet

Hvorfor MÅ kosen være i bhg da? Jeg hadde ikke reagert på om andre sendte med ungene kake, men jeg forstår ikke poenget. 

Anonymkode: 8bc19...f70

• Liker 19
Skrevet

Å nei det er ikke greit å ha sånt med i matboksen.

Anonymkode: e9a2b...34c

• Liker 3
Skrevet

Nei, bare nei.

Anonymkode: 304c5...226

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor vil du lære barnet ditt at man må spise søtt for å kose seg?

Anonymkode: 8903c...402

• Liker 38
Skrevet

Ojj det er virkelig så strengt 😨 altså, jeg tar jo hensyn, får bare ta slikt hjemme. 

Skrevet

Nei, det er ikke greitt!!

Hadde barna hatt med sånt i bhg måtte vi ha hatt en veiledningssamtale om kosthold.

Anonymkode: 97a1c...cc8

• Liker 7
Skrevet

Er dette seriøst?

Ungen må klare seg i barnehagen akkuratt som alle andre uten å bli belønnet som en hund.

Anonymkode: d6b16...9a0

• Liker 19
Skrevet

Sånt skal ikke i matpakken!!!!

Anonymkode: d433a...978

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ojj det er virkelig så strengt 😨 altså, jeg tar jo hensyn, får bare ta slikt hjemme. 

Strengt?? Hvorfor skal barnet spise snop i hverdagen?

• Liker 24
Skrevet

I bhg er det mer opptatt av unger og den sosiale omgangen uansett. Hun kommer ikke til å savne det😊

Anonymkode: 8bc19...f70

• Liker 5
Skrevet

Dette er jo en glitrende mulighet til å "avsukre" ungen. Har hun ikke med seg noe er,det heller ikke mulighet til å få noe der. 

Anonymkode: 9f810...e29

• Liker 12
Skrevet

Pleier små barn få snop hver dag?? 

Anonymkode: 33c4c...ecc

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke greitt!!

Hadde barna hatt med sånt i bhg måtte vi ha hatt en veiledningssamtale om kosthold.

Dere har da ingenting med å legge dere oppi hva foreldrene sender med i matboksen!!

• Liker 4
Skrevet

Jeg stusser litt over holdningen din... Kake eller sjokolade i matboksen til et lite barnehagebarn? 

Siden du ønsker å skjule kaken, så skjønner du sikkert selv at dette ikke er greit? 

Anonymkode: 338e7...0af

• Liker 27
Skrevet

Men du kommer jo ikke akkurat til å bli politianmeldt. Sjokolade i bhg rammes ikke av straffeloven, akkurat. 

Så jeg sier kjør på! De kan ikke nekte deg. Det er du som vet best for ditt barn. Du kan sy inn små lommer i klærne der du legger sjokolade, f.eks. Så kan du lære barnet at det er deres hemmelighet. Her er det jo selvsagt bare fantasien som setter grenser. I regntøyet er det jo nærmest ubegrenset med muligheter, du kan sikkert få lagt inn en hel cupcake i sydvesten. 

Anonymkode: bb867...d53

• Liker 32
Skrevet

Dere har da ingenting med å legge dere oppi hva foreldrene sender med i matboksen!!

Jo, det har vi faktisk... 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...