Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har snakket en stund om å bli foreldre og ønsker nå å starte prøvingen 😊

Vi er begge litt overvektige men spiser sunt og trener. Litt om meg er at jeg har veldig variende sykluser alt fra 27-40 dager. Har vært hos gynekolog og fått svar at alt er normalt 😊 

Det jeg ønsker å oppnå med dette innlegget, er om dere kunne gitt oss ett par tips til å få en fin prøve periode. Tips og triks for å få prøvingen til å vellykkes og generelt ha en trivelig prøveperiode. Jeg er helt ny på dette så jeg hadde satt veldig stor pris på deres hjelp ❤️ 

Også har jeg lest en del om bisolvon som skal hjelpe til med å bli gravid lett, men er usikker på denne da jeg ikke vet om det faktisk har funket da jeg selv ikke har sett eller lest fra folk selv at denne fungerer. Og jeg vet det kan ta tid og bli gravid og har lagt meg inn i at det kan ta år for å lykkes 😊 Men er dette noe dere anbefaler som «hjelpemiddel» for å vellykkes raskere? 😊 

Anonymkode: 7534a...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å måle basaltemperatur så du vet med sikkerhet når eggløsning er :) Hadde like ujevn syklus og de to gangene jeg har målt temp har jeg blitt gravid :)

Anonymkode: 0ed78...70a

Skrevet

Hvordan fungerer det med å måle basaltemperatur, skal jeg måle på morgenen? Når vet jeg at jeg er på eggløsningen når det kommer til temperatur forskjell?😊

Skrevet

Det hjelper å gå ned i vekt. Da kan menssyklusen stabilisere seg mer, men nå vet ikke jeg hvor stor du er da. 

Anonymkode: eea15...763

Skrevet

Det er også en fordel å gå ned i vekt, både i forhold til prøving og ikke minst et svangerskap. 

Ellers støtter jeg det å begynne med temping. Bare til å google så vil du finne masse informasjon 🙂 Kort sagt så måler du temperatur hver morgen til samme tid og legger tallene inn i en egen app. Fertyli friend (husker ikke helt stavemåten) er en veldig bra app. 

Lykke til 

Anonymkode: 222f1...363

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hjelper å gå ned i vekt. Da kan menssyklusen stabilisere seg mer, men nå vet ikke jeg hvor stor du er da. 

Anonymkode: eea15...763

Ja det har jeg lagt merke til at den gjør 😊 Trener kombinasjon av styrke og kondisjonstrening 2-3 ganger i uken, så det blir jeg å fortsette med 😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er også en fordel å gå ned i vekt, både i forhold til prøving og ikke minst et svangerskap. 

Ellers støtter jeg det å begynne med temping. Bare til å google så vil du finne masse informasjon 🙂 Kort sagt så måler du temperatur hver morgen til samme tid og legger tallene inn i en egen app. Fertyli friend (husker ikke helt stavemåten) er en veldig bra app. 

Lykke til 

Tusen takk!😊 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg lagt merke til at den gjør 😊 Trener kombinasjon av styrke og kondisjonstrening 2-3 ganger i uken, så det blir jeg å fortsette med 😊

Husk at med trening går man ned gram, mens på kjøkkenet går man ned kilo.

• Liker 2
Skrevet

Hva skal bisolvon hjelpe med? 🤔

Om dere skal til å prøve så bare ha sex uten prevensjon og ta folat. Viser det seg at du ikke blir gravid i løpet av noen måneder, så kan du heller begynne å tempe. For mye stress rundt det er heller ikke bra. Ikke ta sorgene på forskudd, kan godt hende du blir gravid med engang 😊

lykke til 😊

Anonymkode: ef7e8...8c2

Skrevet

Han bør sprute  sin sæd i din vagina, ikke navel, munn eller anus.

Anonymkode: ee7e8...504

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo takk, det vet jeg. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man flire eller gråte av slike kommentarer?

Anonymkode: ef7e8...8c2

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke slik jeg ble gravid 😂 Her sprutet han i en kopp.

Skrevet

Siden du har vært til gynekolog å vet at alt ser greit ut så ville jeg ikke stresset så mye med det. Du kan eventuelt kjøpe eggløsningstester så du vet ca når eggløsning vil skje, siden du hsr syklus opp mot 40 dager så kan det bli heftig med hyppig sex i så mange dager. Da vet du mer når dere må sette inn støtet. 

Ellers så spis relativt sunt slik at du får i deg vitaminer og mineraler som et ferskt foster trenger for å vokse seg sterk og frisk. 

Anonymkode: 5bab7...3e0

Skrevet

Du burde ikke ta bisolvon, står på den at den ikke skal brukes av gravid. Ville ikke tatt sjansen, tror heller ikke der fungerer. 

Men jeg vil anbefale clearblue fertilitetsmonitor, den brukte vi. Da får du god styr på syklus og den forteller deg når du skal teste for eggløsning. Så får du vite når du har eggløsning, og hvilke dager i den perioden det er størst sjanse for å bli gravid. 

Det kan også hjelpe å bruke en stilling som gir dyp penetrering. Og at han ikke trekker seg ut så fort, men att dere holder stillingen litt etter utløsning. Etterpå kan det hjelpe at du ligger med rompa litt høyt, for å så hjelp av tyngdekraften. 

Ser mange skriver at vektnedgang er lurt, nå vet ikke jeg hvor mye du veier men. Jeg gikk ned 45 kg og ble gravid når jeg veide ca 110 kg. Hadde et fantastisk svangerskap. Ingen problemer, alle tester og prøver var fine, hjalp kanskje at jeg er ung (23). Har nå en sunn og frisk gutt på 3 måneder 😍

Anonymkode: ee18c...06c

Skrevet

Jeg syns det var greit å følge med på syklusen i en app (Flo) og notere ned symptomer på eggløsning fra måned til måned. For eksempel fruktbart eggløsningsslim.

Anonymkode: 9d3f6...868

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...