Gå til innhold

Søsken som vil sove hos hverandre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn. 6,7 og 9 år.

De har alle hvert sitt rom ved siden av hverandre. Vi foreldre sover også i samme etasje.

Omtrent hver kveld spør de om å sove sammen. De har alle 120 seng så det går greit med to barn i senga. De bytter på hvem som sover sammen av de. 

Sier som regel ja i helgene hvis det ikke er noe spesielt de skal som de må være opplagte på, men i ukedagene synes jeg det er viktig at de får sove ordentlig før skole, kunne ligge godt og kunne sove så lenge som mulig uten å bli vekket av den andre.

Føler meg noen ganger slem når jeg sier nei til overnatting hos hverandre i ukedagene, for de vil virkelig sove sammen og blir lei seg. De finner nok trygghet i hverandre og liker selskap.

Når de sover sammen blir det som regel senere før de sovner og våkner før, da de vekker hverandre= mindre og dårligere søvn. For de ligger noen ganger helt inntil hverandre og hender at en faller ut. Barn ligger jo som et helikopter i senga 😂

Er super glad for at de er så knyttet og søker til hverandre. De er så gode med hverandre, fniser og ler.. hender også at de to eldste leser for de andre på senga.

tenker dere som meg at det holder i helgene? Eller tenker dere at de kan sove sammen hver natt? Hender de går inn til hverandre selv om j har sakt nei, da danderer jeg puter og passer på før jeg legger meg at de sover godt ❤️

Anonymkode: 42dc5...3f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at de kan sove sammen så lenge de vil det. Men samtidig. Om det går utover søvnen så kanskje ikke. Litt senere sovning og tidligere oppvåkning trenger ikke gjøre så mye. Kan ta en prat med dem at de kan sove sammen så lenge de er flinke til å legge seg til å sove innen rimelig tid, og om de ikke gjør det så blir det noen dager karantene før de kan prøve igjen, og den blir lenger for hver gang. Men, om det gjør at de sover dårligere når de sover så ville jeg ikke gjort det. Kvaliteten på søvnen er viktig

Anonymkode: 9f78e...011

• Liker 1
Skrevet

Vi har barn i samme alder. Hos oss har vi ingen regler for hvem som sover hvor så lenge de er enige. De tuller og tøyser så og si aldri, men de vet veldig godt at dersom de gjør det, så må de legge seg i egen seng. Barna våkner ofte i andre senger enn den de la seg i.

Anonymkode: 49a58...42c

Skrevet

Mine tre er 6, 8 og 10 år. Vi helt samme dilemma. Vi har en gjesteseng på gjesterommet som er 180. Alle tre får sove der fredag og lørdag hvis de vil... vet jo ikke om det er beste løsningen.

Anonymkode: 30591...f81

Skrevet

Her sover barna sammen akkurat når de føler for det. Jentene er 9 og 11. 

Anonymkode: 1bacf...173

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...