AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #1 Skrevet 28. august 2019 Jeg skal ut på et arrangement på byen i morgen og lurer på om dere kan hjelpe meg litt, kan noen beskrive på makronivå for meg hvordan det er meningen at man skal oppføre seg? Det er ikke snakk om en fjortisklubb, men regner med at det blir folk fra 20-99,5 år der. Jeg er sosialt tilbakestående, er alene 99% av tiden og må ha ting inn med teskje. Hva pleier man å ha på seg når man går ut? Er det frekt å ikke si hei til noen jeg kjenner så lenge jeg nikker bekreftende til dem og får øyekontakt? Må jeg smile samtidig? Hvis jeg mot formodning skulle få for meg å sosialisere med noen, hva er det normalt å snakke om? Er det lov å sitte i baren uten å kjøpe noe eller sosialisere? Er sjansen større for at menn kommer til å prøve å snakke mer med meg dersom jeg sitter i baren, hvor på et utested er det MINST sjanse for å bli sjekket opp? For eksempel. Skulle ønske jeg ikke var seriøs med dette innlegget, men det er jeg altså. Alle tips tas derfor imot med takk på forhånd. Anonymkode: 4312f...a1d 1
Lalibita Skrevet 28. august 2019 #2 Skrevet 28. august 2019 Nå vet jeg ikke helt hvordan sosialt tilbakestående personer har det, men jeg hadde normaltsett gitt deg tipset om å ta det med ro, og være deg selv! Men det blir kanskje mye overtenking uansett? Men i hvertfall: ha på deg det du vil, men kanskje en pyntet topp?☺️ Det er ikke frekt, men det er uansett koselig å få et lite «hei» selvom man bare går videre uten å snakke mer. Å nikke og smile er jo en måte og hilse på det også. Snakk om det som interesserer deg, stemningen på byen, osv. Det er lov å sitte i baren uten å kjøpe eller sosialisere, men kanskje ikke beste stedet å sitte på sånn sett? Da det er det det blir mest brukt til. Minst sjanse for å bli sjekket opp må vel bli på sånne båser man sitter, hvis du da sitter med dine egne folk, så er det vanskeligere for menn å «få plass» der. lykke til❤️
SoWhat? Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 Hvilket arrangement er det? Men jeans og bluse er pent. Det er ganske "trygt" å ha på. Ikke oppsiktsvekkende på noen måte. Det er alltid hyggelig når folk smiler, men ikke tving deg selv til det. Et nikk er helt greit. Når det gjelder smalltalk så snakk litt rundt arrangementet? Så kan det gå over i alt mulig rart fra været til reiser og bøker en har lest. Bare snakk om det du syns er interessant! Om du ikke er "typisk", så er det bare en fordel. Ihvertfall for oss som liker dem og det som ikke alltid er "typisk" De gangene jeg har sittet i en bar, så kommer en veldig ofte i snakk med andre! Men igjen, opp til deg. Syns at du bare skal la være å tenke så mye på de andre? Så ser du hvordan det blir.
liseliselise Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 Ikke sitt i baren hvis du ikke vil bli sjekket opp. Ganske vanlig å kjøpe noe i baren, men du kan jo bare be om vann. Burde gå greit det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 Du gjør som du føler for! Ikke la deg styre av forventninger Anonymkode: 29aa9...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Sitter man i baren kjøper man noe. Det er forøvrig det stedet det er størst sjans for å bli sjekket opp. Anonymkode: b0817...947
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 Her jeg bor står det skilt om at det er kjøpeplikt Anonymkode: b5c79...382
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 Så flink du er som beveger deg utenfor komfortsonen. Det er vanlig å hilse på både venner og bekjente, smile og eventuelt slå av en liten prat. Da er det smalltalk som gjelder. "Hvordan går det med deg?", "Hva driver du på med for tiden?" og lignende. Man trenger ikke å utbrodere noe særlig på disse spørsmålene, men det er viktig å spørre tilbake igjen for å vise at man er interessert i deres liv også. Ellers vil jeg råde deg til å prøve å slappe av så mye du kan. Bla litt gjennom nyhetsbildet, se hvilke kinoer som er ute nå, er det noen serier som er populære som du har sett (for eksempel Chernobyl), noen festivaler, så har du alltid noe du kan dra frem i samtale med noen. Jeg ville ikke ha satt meg i baren med mindre jeg satt sammen med en gruppe folk. Jeg var sånn som deg før, men så ble jeg student og fikk deltidsjobb der smalltalk var en stor del av arbeidshverdagen. Nå kan jeg prate med de fleste, men det gjør ikke noe at det blir litt stille også. Det er ikke klein stillhet bare fordi ingen sier noe på noen sekunder. Anonymkode: 50209...051
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 På 28.8.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev: Hva pleier man å ha på seg når man går ut? Det kommer litt an på hvordan type sted, om det er et litt finere sted pynter man seg. Om det er på en vanlig bar eller klubb så har man på seg mer normale klær, men kanskje tar på noen fine øredobber eller høye hæler til. Sitat Er det frekt å ikke si hei til noen jeg kjenner så lenge jeg nikker bekreftende til dem og får øyekontakt? Må jeg smile samtidig? Ja, hvis det er noen du kjenner så er det frekt å ikke si hei. Om det er bekjente av deg trenger du ikke å løpe bort til de så fort du ser de i andre enden av lokalet, men om de ser deg kan du vinke, og om dere tilfeldigvis kommer nærmere hverandre ved baren eller dansegulvet så må du si hei og spørre hvordan det går eller si at det er hyggelig å se de her. Ja du må smile, hvis ikke vil du oppleves som fiendtlig. Sitat Hvis jeg mot formodning skulle få for meg å sosialisere med noen, hva er det normalt å snakke om? Det er ikke så viktig hva man snakker om, men det er vanlig å snakke om ting man har til felles, eller finne ut som man har noen ting til felles, eller for eksempel spørre om de har vært her på det utestedet før, hvor de pleier å gå, hva slags musikk de liker, hva de har gjort i sommer.. Eller snakke om aktuelle nyhetssaker på overfladisk eller dypere nivå (du merker om dere sitter lenge sammen og begge er interessert i å gå dypere inn i det og blir engasjerte), for eksempel kan man si "Vi var heldige i dag da, det regna jo så mye i går, og jeg leste i avisen at det var flom på vestlandet, ja mange hus som måtte evakueres. Ja det er rart været for tiden, og amazonas og afrikas største regnskog brenner, jeg tror det må være klimaforandringene jeg, tror ikke du?" Hvis du ikke vil gå inn i en 1-til-1 samtale så prøv heller å sitte rundt et bord med flere personer, og kast deg inn i samtalene deres så dere kan kommunisere mer i gruppe. Da er det mer overfladisk og egentlig bare å le litt iblandt av hva noen andre sier, komme med noen korte kommentarer iblandt osv. Sitat Er det lov å sitte i baren uten å kjøpe noe eller sosialisere? Baren er det dummeste stedet å sitte hvis du ikke vil sosialisere, da baren er der ensomme kvinner blir mest oppsøkt. Bartendernes jobb er også å snakke med de som sitter i baren og det er ikke så populært å ta opp en plass der for å sitte å surmule og være mutt når mange andre vil ha plass for å kunne kjøpe drikke og sitte der. Sitat Er sjansen større for at menn kommer til å prøve å snakke mer med meg dersom jeg sitter i baren, hvor på et utested er det MINST sjanse for å bli sjekket opp? Se svar over. Minst sjanse for å bli sjekket opp et på et hjørnebord hvor det ikke er flere ledige plasser, og unngå å se ut i rommet på andre folk men kun på de som du er der sammen med. Anonymkode: c6d26...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå