Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg vet det er helt feil topic og sted, men får ikke særlig svar på andre steder her inne- så håper noen her kan svare. 

Jeg har bachelor i administrasjon og ledelse og jobber på kontor som avdelingskoordinator. 

Dette har jeg gjort i 6 år nå, og er 34 år. 

Problemet er at jeg begynner å bli demotivert fordi jeg synes jeg har får dårlig betalt for jobben jeg gjør. 

Har 500.000- i Oslo. Hva synes dere?

Dere andre som jobber på kontor i Oslo, hva tjener dere? Hvilken utdannelse Og etter hvor mange år? 

Hvor mye kan man forvente å øke i lønn med tiden?

Anonymkode: d6597...d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har master på universitetet fra slutten av 90 tallet+ master i ledelse på BI fra 2014. 

Jeg jobber som avdelingsleder inn i Asker kommune. Er 50 år og jobbet som leder av denne avdelingen i 10 år. Har tilsammen 20 års leder erfaring privat og offentlig. Jeg er nermeste leder for 12 ansatte. Jeg har ca 570 000 i året.

Anonymkode: 6bdc6...285

Skrevet

Jeg jobber på er kontor i en storkommune, større enn Oslo, har bachelor og 9 års ansiennitet. Jeg har 440.000 i året. Ikke leder/personalansvar, men jeg er ansvarlig for diverse prosjekter 

Anonymkode: 67789...280

Skrevet

Tråden din er rapportert inn da du spammer med vilje ned feil forum.

Anonymkode: 6c120...406

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden din er rapportert inn da du spammer med vilje ned feil forum.

Anonymkode: 6c120...406

Hva mener du med spammer ned med vilje... jeg fikk ikke svar på de andre, så tenkte jeg kunne høre her, men beklager om det plager deg! 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med spammer ned med vilje... jeg fikk ikke svar på de andre, så tenkte jeg kunne høre her, men beklager om det plager deg! 

De andre? Hvor mange tråder har du laget om samme emne? 

Anonymkode: e389b...39f

Skrevet

Jeg jobber med offentlig administrasjon i Oslo. 5 års utdanning innen samfunnsfag og administrasjon, 10 års ansiennitet. Tjener 585000. Synes ikke 500000 er så lite med din bakgrunn. 

Anonymkode: 85c78...ad8

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med offentlig administrasjon i Oslo. 5 års utdanning innen samfunnsfag og administrasjon, 10 års ansiennitet. Tjener 585000. Synes ikke 500000 er så lite med din bakgrunn. 

Ok, takk for svar. Hva startet du på? Har du lønnsøkning hvert år? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på er kontor i en storkommune, større enn Oslo, har bachelor og 9 års ansiennitet. Jeg har 440.000 i året. Ikke leder/personalansvar, men jeg er ansvarlig for diverse prosjekter 

Anonymkode: 67789...280

Takk for svar. Er boutgifter dyre i din kommune? Lønningene i Oslo -omegn er jo ofte høyere fordi det er dyrere 

hva startet du på? Årlig lønnsøkning? 

• Nyttig 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg vet det er helt feil topic og sted, men får ikke særlig svar på andre steder her inne- så håper noen her kan svare. 

Jeg har bachelor i administrasjon og ledelse og jobber på kontor som avdelingskoordinator. 

Dette har jeg gjort i 6 år nå, og er 34 år. 

Problemet er at jeg begynner å bli demotivert fordi jeg synes jeg har får dårlig betalt for jobben jeg gjør. 

Har 500.000- i Oslo. Hva synes dere?

Dere andre som jobber på kontor i Oslo, hva tjener dere? Hvilken utdannelse Og etter hvor mange år? 

Hvor mye kan man forvente å øke i lønn med tiden?

500 000 er da mer enn nok når du bare har kontorjobb! De fleste lærere tjener jo mindre, og de har undervisning med masse forarbeid og etterarbeid.Urettferdig å få like mye eller mer som lærere når du har kortere utdannelse og mye lettere jobb og hverdag.

Anonymkode: d597d...334

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har master på universitetet fra slutten av 90 tallet+ master i ledelse på BI fra 2014. 

Jeg jobber som avdelingsleder inn i Asker kommune. Er 50 år og jobbet som leder av denne avdelingen i 10 år. Har tilsammen 20 års leder erfaring privat og offentlig. Jeg er nermeste leder for 12 ansatte. Jeg har ca 570 000 i året.

Takk for svar. Hva startet du på? Hva tjener de ansatte under deg? Har du årlig lønnsoppgang?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

500 000 er da mer enn nok når du bare har kontorjobb! De fleste lærere tjener jo mindre, og de har undervisning med masse forarbeid og etterarbeid.Urettferdig å få like mye eller mer som lærere når du har kortere utdannelse og mye lettere jobb og hverdag.

Tjener lærere mindre enn 500k? Hmm... hva mener du med lettere? Jeg har da ingen lett hverdag.. eller.. alt er relativt men lærere har da også veldig lang ferie... 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det er helt ekstremt store variasjoner innenfor hva man gjør på et kontor sant?

TS: en del steder må du ha master for å kunne få maks uttelling på lønn. Synes ikke 500 er så lite med «bare» en bachelor

Anonymkode: 47bcf...93e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjener lærere mindre enn 500k? Hmm... hva mener du med lettere? Jeg har da ingen lett hverdag.. eller.. alt er relativt men lærere har da også veldig lang ferie... 

Lettere er jo jobben din selvsagt, du sitter vel ikke på kveldstid og forbereder jobben til neste dag, eller gjør etterarbeid i helger etc? Du går vel bare på jobb, er der i 7.5 time, og har masse fritid ellers?

Lærere har nok ikke lengre ferie enn folk flest nei, kanskje litt mindre. Folk i andre jobber tar jo ferie når de vil, og "jobber inn" masse ferie.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar. Hva startet du på? Har du lønnsøkning hvert år? 

Jeg startet på ca 350000 tror jeg, for 10 år siden. Har gått opp litt hvert år og et par større hopp i forbindelse med opprykk i stilling. Har 585 nå. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lettere er jo jobben din selvsagt, du sitter vel ikke på kveldstid og forbereder jobben til neste dag, eller gjør etterarbeid i helger etc? Du går vel bare på jobb, er der i 7.5 time, og har masse fritid ellers?

Lærere har nok ikke lengre ferie enn folk flest nei, kanskje litt mindre. Folk i andre jobber tar jo ferie når de vil, og "jobber inn" masse ferie.

Mulig de ikke har mye ferie.. men Jeg jobber ekstremt mye jo, sitter mye på kveldene, jobber fra hytta blir oppringt i tide og utide, så nei- jeg jobber ikke 7.5 t og går hjem. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det er helt ekstremt store variasjoner innenfor hva man gjør på et kontor sant?

TS: en del steder må du ha master for å kunne få maks uttelling på lønn. Synes ikke 500 er så lite med «bare» en bachelor

Anonymkode: 47bcf...93e

Takk for innspill. Kanskje jeg bare blir miljøpåvirket av å bo i Oslo og se hva folk rundt meg drar inn..

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der ser vi hvor "status" Masteren er. Lang utdanning og 570 k i året? Jeg har 650 k i året som elektriker, firmabil, verktøy og handy og brukte ikke flere år på utdannelsen

Anonymkode: 615a6...b72

Skrevet

Har ett år på fagskole og jobber som sekretær/arkivar/potet i offentlig sektor. Tjener rett i overkant av 550 000, har 7 års ansiennitet. Har dog en litt spesiell jobb som betaler ekstra godt for å holde på de ansatte så vet at jeg tjener veldig godt i forhold til andre tilsvarende stillinger. 

Anonymkode: 4fc8c...811

• 7 måneder senere...
Skrevet
På 28.8.2019 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Der ser vi hvor "status" Masteren er. Lang utdanning og 570 k i året? Jeg har 650 k i året som elektriker, firmabil, verktøy og handy og brukte ikke flere år på utdannelsen

Anonymkode: 615a6...b72

Hei, ser dette ble skrevet for en god stund siden men jeg vurderer å bli elektriker også lurte jeg på hvor lenge du da må ha jobbet for å tjene så bra! Og om du har noe annen utdanning enn fra elektro på vgs? ( som jeg skal starte på til neste år 😊

Mvh Meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...