AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #1 Skrevet 28. august 2019 Tok en test denne uka, da vi prøver, og mensen uteble. Jeg ser en syltynn svak strek, tatt 0300 (fordi jeg MÅTTE tisse!). Det kan være innbillning, men jeg har de vanlig gravidsymptomene som i de forrige svangerskapene. Her har alt gått naturlig for seg, så mitt spm er til dere over 40 med svangerskap uten stimuli. Når trenger jeg å gå til legen? Skal jeg vente til jeg er tre mnd på vei, eller bør jeg komme inn tidlig pga alder? Hva er deres erfaring? Anonymkode: dc0e3...ba4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #2 Skrevet 28. august 2019 Du kontakter fastlegen og tar en graviditetstest hos han. Vil også anbefale at du får deg en gynekolog som er oppdatert slik at du får god oppfølging i svangerskapet. Lykke til! Anonymkode: 826e2...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #3 Skrevet 28. august 2019 Hvorfor bli gravid når du er så gammel?! Anonymkode: 70cb3...eea 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bli gravid når du er så gammel?! Anonymkode: 70cb3...eea Fordi jeg kan 😉 Anonymkode: dc0e3...ba4 71
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kontakter fastlegen og tar en graviditetstest hos han. Vil også anbefale at du får deg en gynekolog som er oppdatert slik at du får god oppfølging i svangerskapet. Lykke til! Anonymkode: 826e2...5f2 Hvorfor trenger jeg en oppdatert gynekolog? Takk Anonymkode: dc0e3...ba4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 Jeg ville tatt en ny test, den du viser bilde av er defekt. Hvis den andre viser gravid ville jeg bestilt en time hos fastlegen om ikke så lenge, du burde ihvertfall ikke vente til uke 12. Bestill gjerne en TUL til uke 8. Lykke til. Anonymkode: b7845...249 11
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #7 Skrevet 28. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bli gravid når du er så gammel?! Anonymkode: 70cb3...eea 40 år er da ikke gammelt! Anonymkode: b7845...249 23
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #8 Skrevet 28. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bli gravid når du er så gammel?! Anonymkode: 70cb3...eea Fy skam deg! I dag er det helt normalt å få barn når man er 40. Flere får barn når de er rundt 41 enn når de er rundt 20. Anonymkode: 8a126...0cb 21
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #9 Skrevet 28. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor trenger jeg en oppdatert gynekolog? Takk Anonymkode: dc0e3...ba4 For å få en bedre oppfølging enn hva fastlegen kan gi. Om du får hyppig oppfølgingav sykehuset er så klart ikke dette nødvendig. Anonymkode: 826e2...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #10 Skrevet 28. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: 40 år er da ikke gammelt! Anonymkode: b7845...249 Jo.. 40+ er gammelt i denne sammenheng. Anonymkode: 7a394...56c 16 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #11 Skrevet 28. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo.. 40+ er gammelt i denne sammenheng. Anonymkode: 7a394...56c Hva mener du med " i denne sammenheng"? Anonymkode: f25be...997
mam4ma Skrevet 28. august 2019 #12 Skrevet 28. august 2019 Jeg ble gravid da jeg var 39 😊 Alle kvinner over 38 skal vel ha tilbud om ekstra oppfølging. Jeg hadde en dansk lege, og hun var irritert hvor langt bak Norge lå i desse sakene. Det gikk mye i at kvinnene selv fant ut hva de burde sjekke, takket være f.x. forum som dette... Jeg tok tidlig UL og desse testene (som jeg selvsagt ikke kommer på navnet på). UL i uke 8 for å bekrefte at det ser ok ut. Så var det en UL i uke 11(?) + blodprøver. Det ble sendt til fosterdiagnostikk på St.Olav. Så reiste jeg dit for UL i uke 12-13. Der UL og blodprøver ble analysert (hovedsaklig mot trisomi 18 & 21). Det gir ingen garanti! Men et statistisk estimat. Jeg lå statistisk sett på samme sjanse som en tenåring 🙈😂 Dvs at abortrisikoen ved fostervannsprøve var myyyyyye høyere enn å få et sykt barn. Er tallene dine dårlige kan du ta fostervannsprøve for å få sikkert svar. En venninne av meg dro på en privatklinikk og tok morkakeprøve i uke 9. Hun var veldig fornøyd med det. Nå er jeg glemsk og jenta mi nærmer seg 9 år ♥️ så det er sikkert mer oppdaterte damer her 🙈😂 6
Thyra Skrevet 28. august 2019 #13 Skrevet 28. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bli gravid når du er så gammel?! Anonymkode: 70cb3...eea Jeg er 43 år og gravid. Unnskyld så mye. 27 1
Fru Uperfekt Skrevet 28. august 2019 #14 Skrevet 28. august 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok en test denne uka, da vi prøver, og mensen uteble. Jeg ser en syltynn svak strek, tatt 0300 (fordi jeg MÅTTE tisse!). Det kan være innbillning, men jeg har de vanlig gravidsymptomene som i de forrige svangerskapene. Her har alt gått naturlig for seg, så mitt spm er til dere over 40 med svangerskap uten stimuli. Når trenger jeg å gå til legen? Skal jeg vente til jeg er tre mnd på vei, eller bør jeg komme inn tidlig pga alder? Hva er deres erfaring? Anonymkode: dc0e3...ba4 Mine 2 siste var etter fylte 40 Jeg gikk med engang jeg visste, en er tross alt i en risikogruppe. Eneste jeg har nektet er fostervannsprøve, vet de sier det er trygt men så lenge jeg kjenner folk som har mistet pga fostervannsprøve så er jeg nei 5
Fru Uperfekt Skrevet 28. august 2019 #15 Skrevet 28. august 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kontakter fastlegen og tar en graviditetstest hos han. Vil også anbefale at du får deg en gynekolog som er oppdatert slik at du får god oppfølging i svangerskapet. Lykke til! Anonymkode: 826e2...5f2 Hvorfor? Jeg har ikke gått til gynekolog i noen av mine svangerskap 1
Fru Uperfekt Skrevet 28. august 2019 #16 Skrevet 28. august 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bli gravid når du er så gammel?! Anonymkode: 70cb3...eea Hvorfor tør du ikke bruke nicket ditt? Jeg forstår at du syns det er rart at noen velger å bære frem et foster i såpass høy alder, men det har da kvinner gjort i alle de år. Jeg har gått gravid i tenårene, 20 årene, 30 årene og 40 årene og merkelig nok har jeg klart å få friske barn (Jupp jeg er griseheldig) 14
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #17 Skrevet 28. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med " i denne sammenheng"? Anonymkode: f25be...997 I den sammenheng å bli gravid vell. Alder må jo vurderes ut i fra sammenheng, jeg syntes ikke man generelt er gammel som 40+. Jeg forstår at alle ikke finner «den rette» og at mange har problemer med å bli gravid som gjør at mor kan ha bikket feks 40 før hun blir gravid, men jeg forstår ikke de som velger å få barn og som har barn fra før av som 40+. Ikke at noen spurte meg sånn egentlig. Men lykke TS :). Anonymkode: 7a394...56c 4
Fru Uperfekt Skrevet 28. august 2019 #18 Skrevet 28. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I den sammenheng å bli gravid vell. Alder må jo vurderes ut i fra sammenheng, jeg syntes ikke man generelt er gammel som 40+. Jeg forstår at alle ikke finner «den rette» og at mange har problemer med å bli gravid som gjør at mor kan ha bikket feks 40 før hun blir gravid, men jeg forstår ikke de som velger å få barn og som har barn fra før av som 40+. Ikke at noen spurte meg sånn egentlig. Men lykke TS :). Anonymkode: 7a394...56c Kan ikke snakke for andre men er en av de som valgte å få barn etter fylte 40 selv om jeg hadde barn fra før (21 år mellom min eldste og min yngste) Jeg er prinsipielt imot abort og anser det som drap. (Før folk lynsjer meg så er jeg for selvbestemt abort, er ikke min jobb å bestemme over andre) 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #19 Skrevet 28. august 2019 TS her Har barn fra før, og er samboer med en som er yngre uten barn. Pga min alder, lot vi det stå til og prøver for å se. Fikk mensen tidlig (11-12 år) og leste at man er lengre fertil ved tidlig mens. Er i fin form slik til vanlig, og håper det går fint og at de symptomene jeg har er reelle. Etter tips her inne, sjekker jeg med legen i morgen, og tar en ny test på fredag. Anonymkode: dc0e3...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #20 Skrevet 28. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: I den sammenheng å bli gravid vell. Alder må jo vurderes ut i fra sammenheng, jeg syntes ikke man generelt er gammel som 40+. Jeg forstår at alle ikke finner «den rette» og at mange har problemer med å bli gravid som gjør at mor kan ha bikket feks 40 før hun blir gravid, men jeg forstår ikke de som velger å få barn og som har barn fra før av som 40+. Ikke at noen spurte meg sånn egentlig. Men lykke TS :). Anonymkode: 7a394...56c For meg handler det ikke om å «finne den rette», men en person jeg trives med og som gjør meg lykkelig. Ja, jeg vil bli en gammel mor i bhg og på skole ++, men jeg har en yngre, flott mann som stiller opp mye for ungene og meg allerede. Anonymkode: dc0e3...ba4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå