Gå til innhold

Samboer er sur når maten ikke er ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går hjemme med baby på 5 mnd.

Hver eneste dag blir han sur om jeg ikke har tenkt på middag eller handlet noe. Han sier ingenting men jeg merker det på måten han lukker dørene på og suser rundt i rommene på.

Andre med sånne menn? Faen så irriterende!!!

Anonymkode: 96bb3...9e7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morgen hadde jeg sagt at «vi har spist middag, du får ordne deg noe selv». Du er da for pokker ikke mammaen hans!

Anonymkode: e4739...9dd

• Liker 33
Skrevet (endret)

Han jobber hele dagen...og din jobb er å passe på barnet på dagtid.  Da må dere begge to dele resten.   Skriv en ukentlig handleliste, be han å handle, så selvfølgelig kan du bidra med å lage mat.  Om du var i jobb utenfor huset ville du ha laget middag eller er dette hans jobb? Snakk sammen og skrive opp dager hvor du har ansvar for middag og dager hvor han har ansvar. 

Endret av Outlander
  • Liker 31
Skrevet (endret)

Så be idioten lage middagen sjøl.

Møkklei menn som forventer at partner er hushjelpen, hjemmehjelpen og kokken og mora deres.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 48
Skrevet

Men når han er i perm og du jobber da? Forventer du å komme hjem til middag da?

Anonymkode: 434ea...3b9

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Outlander skrev:

Han jobber hele dagen...og din jobb er å passe på barnet på dagtid.  Da må dere begge to dele resten.   Skriv en ukentlig handleliste, be han å handle, så selvfølgelig kan du bidra med å lage mat.  Om du var i jobb utenfor huset ville du ha laget middag eller er dette hans jobb? Snakk sammen og skrive opp dager hvor du har ansvar for middag og dager hvor han har ansvar. 

Jeg er sliten jeg også! Ærlig talt.  Her er det gull rullr fra morgen til kveld,  og han forventer ferdig middag, mat i kjøleskapet og sove middag barefordi han har jobba??

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men når han er i perm og du jobber da? Forventer du å komme hjem til middag da?

Anonymkode: 434ea...3b9

Selvfølgelig ikke hver dag! Blir jo ikke sur om han ikke rekker å øage middag eller handle.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee said:

Så be idioten lage middagen sjøl.

Møkklei menn som forventer at partner er hushjelpen, hjemmehjelpen og kokken og mora deres.

De fleste av oss klarte fint å lage middag når vi var hjemme med ungene våres.   Vi er jo allerede hjemme. Rart at kvinner i 2019 klarer ikke å multi-taske når de har et barn hjemme.  

• Liker 40
Skrevet

Vi deler på det vi, er hjemme i permisjon selv 😊 det er ikke normal oppførsel av mannen din iallfall! Slikt hadde ikke jeg orket iallfall. 

Anonymkode: 21571...a99

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Outlander skrev:

De fleste av oss klarte fint å lage middag når vi var hjemme med ungene våres.   Vi er jo allerede hjemme. Rart at kvinner i 2019 klarer ikke å multi-taske når de har et barn hjemme.  

Men det var snakk om en mann her, var det ikke?   Eller missa jeg noe?

• Liker 11
Skrevet

Hvilket land er han fra? Det er ikke sikkert han mener noe vondt, det er bare ikke det han er vant til fra sin kultur.

Anonymkode: c05a7...e84

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er sliten jeg også! Ærlig talt.  Her er det gull rullr fra morgen til kveld,  og han forventer ferdig middag, mat i kjøleskapet og sove middag barefordi han har jobba??

Så snakk til han da.  Vi er ALLE slitne!  Full jobb, barn, hus må vaskes, middag må lages, aktiviteter og dugnader må ordnes.  Oppegående familier klarer å dele alt dette med å snakke sammen og planlegge hvem skal gjør hva. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror at dere må sette dere ned å snakke sammen om hvilke forventninger dere har til hverandre.  Hvis du har et barn og dette barnet er grei å ha med å gjøre på dagtid så burde det være mulig å lage middag.  Men, det forutsetter at matvarene er kommet i hus.  Enten får dere handle sammen en dag i uken eller så får han ta ansvar for handlingen. Sove middag burde ikke være nødvendig for en ung mann, så det får han kutte ut.

Dere må ikke ryke uklar på grunn av sånne bagateller. Babytiden er spesiell og krevende, men på ingen måte umulig hvis man samarbeider. Snakk sammen !  Jeg har egen erfaring med 3 barn på 3 år, så jeg vet det meste om hvordan det er å ha små barn.

• Liker 7
Skrevet

Snakk sammen. Lag handleliste sammen. Send gubben på butikken for å handle. Da er det hvert fall mat i hus og letter å lage noe. Dere kan jo også lage noe sammen på kvelden, eller gjøre klar mat sammen, slik at det bare er å varme det opp dagen etter.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee said:

Men det var snakk om en mann her, var det ikke?   Eller missa jeg noe?

eh?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Pillarguri skrev:

Jeg tror at dere må sette dere ned å snakke sammen om hvilke forventninger dere har til hverandre.  Hvis du har et barn og dette barnet er grei å ha med å gjøre på dagtid så burde det være mulig å lage middag.  Men, det forutsetter at matvarene er kommet i hus.  Enten får dere handle sammen en dag i uken eller så får han ta ansvar for handlingen. Sove middag burde ikke være nødvendig for en ung mann, så det får han kutte ut.

Dere må ikke ryke uklar på grunn av sånne bagateller. Babytiden er spesiell og krevende, men på ingen måte umulig hvis man samarbeider. Snakk sammen !  Jeg har egen erfaring med 3 barn på 3 år, så jeg vet det meste om hvordan det er å ha små barn.

Hun er krevende og det vet han. Hun har hatt kolikk i 3 mnd. Hater vogn, bæresele, bilstol. Må derfor bæres med meg til butikken. Umulig å komme seg ut. Må underholdes hele tiden.

• Liker 5
Skrevet

Tenker det ville vært lettere for begge om dere fikk handlet inn til hele uka i løpet av helga. Jeg skjønner deg som ikke får gjort annet enn å ta deg av baby, men jeg skjønner irritasjonen hos ham også, om han må snu i døra og ut og handle når han nettopp har kommet hjem. Tenker dere får ta ansvar for planleggingen sammen, så middagsingrediensene er i hus og den første som får tid bare kan sette i gang og lage. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Hactar skrev:

Tenker det ville vært lettere for begge om dere fikk handlet inn til hele uka i løpet av helga. Jeg skjønner deg som ikke får gjort annet enn å ta deg av baby, men jeg skjønner irritasjonen hos ham også, om han må snu i døra og ut og handle når han nettopp har kommet hjem. Tenker dere får ta ansvar for planleggingen sammen, så middagsingrediensene er i hus og den første som får tid bare kan sette i gang og lage. 

Jeg sa at jeg skulle gå ned å handle da han kom hjem. At han kunne ha baby så kunne jeg gå ned. Og det gjorde jeg.

Til og med det irriterte han! Nå spiste han en halvfeedig middag og slengte igjen døren til soverommet.

• Liker 3
Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går hjemme med baby på 5 mnd.

Hver eneste dag blir han sur om jeg ikke har tenkt på middag eller handlet noe. Han sier ingenting men jeg merker det på måten han lukker dørene på og suser rundt i rommene på.

Andre med sånne menn? Faen så irriterende!!!

Dette må jeg si rett ut at jeg ikke skjønner. Du er jo hjemme, han jobber hele dagen, kommer hjem og er sulten og det er vel middagstid for dere begge to? Jeg synes du oppfører deg barnslig. Du er voksen nå men et lite ban, dere er en familie. På tide og planlegge middagene på forhånd og handle inn det som trengs. Slik som helt vanlige barnefamilier gjør fordi det er både økonomisk og praktisk. 

Nesten så jeg ikke tror dette er helt sant. 

Endret av Antoinette
  • Liker 20
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sa at jeg skulle gå ned å handle da han kom hjem. At han kunne ha baby så kunne jeg gå ned. Og det gjorde jeg.

Til og med det irriterte han! Nå spiste han en halvfeedig middag og slengte igjen døren til soverommet.

Ja, det er jo ikke grei oppførsel, og dere bør nok ha en god, konstruktiv samtale om forventninger. Siden dere er i en situasjon hvor dere begge sikkert er slitne, tenker jeg også det er ekstra viktig å gjøre hverdagslogistikken så smertefri som mulig. I så måte er å planlegge og handle middag hver ettermiddag elendig tidsbruk som potensielt er en stor kilde til frustrasjon og konflikt. Raushet, god planlegging og lettvinte løsninger bør ha fokus nå. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...