Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Teddy
Skrevet

Hei,

Søkte om attføring i desember etter å ha gått på rehabilitering ett år. Fikk avslag i midten av februar og ville klage, men på det lokale aetatkontoret frarådet de meg det :roll: Etter mye om og men fikk jeg forlenget rehabiliteringspengene til mars, siden da har jeg ikke fått noe penger. Klage på avslaget om attføring er inne hos aetat neste uke (fått forlenget klagefrist siden de oppførte seg så uproft ved flere anledninger), men hva i allverden gjør jeg i mellomtiden? Saksbehandleren min på trygdekontoret prøver så godt hun kan å finne en løsning, men hun har mye annet å gjøre og.. Var innom sosialen i dag, for første gang i mitt liv, for å se om de kunne hjelpe, men nei. Samboeren min tjente akkurat for mye. Vi klarer oss ikke på bare hans inntekt, for å si det sånn..da må vi flytte.

Skulle virkelig ønske jeg kunne jobbe og tjene mine egne penger som andre folk, dette systemet er det mest kronglete jeg har vært borti..depresjonen og angsten blir ikke akkurat bedre kan man si :murvegg:

Noen som har vært borti samme situasjon, eller har noen råd?

Hilsen Teddy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen spesefike råd til deg.

Men samboeren din har ikke forsørgerplikt for deg, så du har krav på penger fra sosialen. Er nok ikke mye du får der, men bedre enn ingenting. Du får sende inn en søknad. Tror vanlig standard hos sosialkontorene er at de sier nei først i håp om og bli kvitt den personen.

Stå på ditt, du har krav på penger.

eneste er at du kan få det som lån, hvis du får etterbetaling fr aetat hvis du får innvilga attføring.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Takk for svar.

Det har kommet noen nye regler som gjør at samboere får forsørgelsesplikt på lik linje med ektefeller.

Det er ikke mye moro, men sånn er det visst bare..

Hilsen Teddy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...