Maaaddepaaadde Skrevet 28. august 2019 #1 Del Skrevet 28. august 2019 Tenkte på og lage en tråd om vi har som har hatt dårlige utleiere eller leieforhold. Da det finnes en del rare historier der ute. Jeg kan starte, vi flyttet i en leilighet 01.02.2019. De 2 menneske hadde ruset seg tidligere i livet, men tatt i betraktning at de hadde eid huset en stund, og det virket som begge hadde bil lappen tenkte jeg at de hadde stoppet. Skulle jo vise seg senere at hovedutleier hadde kjørt i rus og mistet lappen før vi flyttet inn. Ved visning var det et ganske gammelt lite kjøkken, så dette fikk vi beskjed om at skulle pusses opp og stå et nytt et i løpet av 14.02.2019.(2 uker) Vi flytter inn, hører ikke noe fra han før i starten av mars. Da kommer han ned og begynner og fjerne kjøkkenet som er der. Og vipps da sto vi bare med 2 overskap. Det går enda et par mnd, der jeg sender meldinger får ikke noe svar. Før i juni da hadde jeg snakket med advokat ang et skriv om redusering. Jeg velger og ikke redusere om det blir gjort i løpet av 1 mnd. Så derfor ville jeg ikkesende den PR Mail. Hadde jeg sendt det PR Mail hadde jo reduseringen gjeldt, så jeg velger da og møte en av utleierene og forklare reduseringen. Da har jeg også med en til fordi jeg opplever skremmende adferd fra dem. Hun klikker på meg, skjønner at jeg er så skada som jeg er, og kaster alt spydig etter meg som hun kan. For og deretter si at oppsigelse blir sendt til oss i morgen. Jeg sitter jo bare der og sier at da sender jeg bare reduseringen da. Jeg prøvde jo faktisk og møte dem på halvveien og gi dem en siste frist før jeg reduserer. Jeg var jo ganske dum så til tross for kjefting så fortsatte jeg og ikke redusere og ga dem en frist på og bli ferdig i mai. Dette skulle de klare. I slutten av mai så var det fortsatt ikke ferdig. Jeg besluttet og sende en melding til dem rundt 14.00 på dagen. Blir ringt opp av hu før det smeller til med sinnet fra hun igjen. Jeg sier at hovedutleier altså han som faktisk eier huset kan godt komme ned så kan vi snakke litt. Da fløy han ned døra våres, og klikket på oss for at vi hadde ringt mens hu var på jobb, dette var vell første gang jeg smalt litt tilbake. Da og smelle ned døra våres og komme og kjefte når hu ringte meg og ikke omvendt. Ble jeg rett og slett forbanna. Hadde barnet vært hjemme hadde hu blitt livredd. Jeg ga han en siste frist, ferdig i juni eller så er det nok. Så i juni begynte det og komme litt, men vi fikk ikke lov og bruke det før det var ferdig satt opp. Han møtte jo på et problem her siden dette kjøkkenet var jo gratis på Finn, og ikke tatt mål av så han hadde jo ikke plass til det. Så den ene benken var jo over halve vinduet på kjøkkenet, det var mellomrom i benkeplatene overalt og ikke et kjøkken i det heletatt. Han fylte også det som var av skuffer med verktøy så vi værtfall ikke fikk brukt det. Juni gikk forbi og vi måtte redusere. Da reduserte vi husleie for hele 6000kr, dette gjaldt jo fra og med 14.02.19. I juli reiste vi i en annen leilighet til en i familien og bodde der i litt over 3 uker som en ferie for oss. Han hadde fri tilgang til leiligheten våres og mulighet for og ordne alt sammen. Han var ikke nede en eneste gang. Da sendte vi oppsigelse, og bestemte oss for og heve leieavtale når vi finner noe annet, det begynte og bli ubeboelig. Vi hadde ikke bare problemer med kjøkkenet. Det var bare hoved problemet. Vi betalte nemlig strøm for kjelleren, jeg så dette 2 mnd før vi flyttet. Prøvde også og nå han på mld 8 ganger med kjøkkenet, og at jeg vil ha bevis på annen kurs på kjelleren siden den ikke er inkludert hos oss. Fikk ikke et enste svar. Han drev og pusset opp mer der nede enn han gjorde hos oss og med arbeidslampe og verktøy som trekker masse strøm hadde jo vi skyhøye strømregninger. De kranglet hele tiden, ting smalt ned trapper og de kjørte i fylla. Hu var sur fordi han ruset seg, eller var med feil venner, hu var sur pga han sov for lenge. Det var ekstremt lytt, og vi hørte jo alt. Det som var så vondt var om vi var litt nærme trappene når de krangla ble datteren min livredd. Fordi det smalt og bråket så. Med tanke på kjøkkenet har jeg familie som gjerne ville hjelpe til, min farfar og ste farfar er begge snekkere, han ene også itilegg autorisert rørlegger. Vi sto med henger og varebil også om søppel eller kjøkkenet på lageret skulle blitt kjørt bort. Men de var av den typen som vil gjøre alt selv. Dette var trossalt dems første hus og da er det stas sa de. Så hjelp var uaktuelt. Syntes de rett og slett var eiesyke da hjelp med og kjøre ting burde jo gått greit. Han kunne jo bært sjøl om det var det han ville. Nå kommer vi endelig til dagen vi skal flytte, vi har pakket og ikke sagt noe da vi oppriktig begynte og blir redde for dem. Dem fikk en ganske dårlig utvikling på slutten, og det var er helvete hver dag i mellom de. Så og ta opp noe sånt ville nok gått ille. Det fredag alt er pakket og vi starter kjøre lass, tror du da ikke at etter 1.5mnd uten svar får jeg endelig en mld. Joda da fikk jeg en melding at han måtte ned og fortsette på kjøkkenet. Da hadde jeg ikke hørt noe på 1.5mnd, hvor dum går det an bli? Så jeg svarer at det går dessverre ikke, du ser vell kanskje nå at vi holder på og flytte, og da passer det ikke. Vi er ferdig med utvask av leilighet i morgen og da kan du gjøre som du vil. Da svarer jo han at vi kan ikke lengre hindre han i og ta kjøkkenet nå skal han inn uansett. Da kjente jeg det hold på og smelle for meg makan og frekk tenkte jeg skylder på oss så fort vi er på vei ut. Men familien min sa jeg skulle gi faen og bare fortsette. Jeg sier ifra at vi flytter nå og en heving blir sendt med en gang vi er ferdig med utvask. Du har rett til og klage om du er uenig og vi kan ta det i forliksrådet. Da fikk jeg til svar: klage, har jeg sagt noe om klage! Nå skal du være forsiktig med hvor du trår og hva du sier. Vi svarte ikke noe mer da og fortsette naturligvis med flytting, og utvask dagen etterpå. Alt var gjort på 24 timer. Når vi skulle vaske ut var vi 4 som holdt på. Ringer på ber han komme ned og godkjenne leiligheten, han sa ikke noe da. Da var det greit han fikk nøkkelen og nevnte ikke på noe og det på meldinger. Siden jeg fortsatt ikke har fått svar på Mail, spør jeg det er riktig Mail jeg har sendt til, og spør om mailen hans. Han ser jo ikke på mailen sin en gang, så ganske useriøs utleier. Det var jo en faktor til som spilte inn, og det var jo en bekjent jeg hadde i politiet som jeg snakket med, han spør hva utleier heter når jeg snakket om hvor slemme de var og at vi ikke hadde kjøkken. Fikk beskjed av han at de er litt farlige og at vi burde komme oss ut. Det var jo værtfall dråpen for oss. Jeg har et barn som ikke skal ha en oppvekst på en sånn plass. Så også under utvask at det elektriske der var gjort av utleier selv, og fikk vite at det var livsfarlig av en i familien. Nå har vi heldigvis en seriøs utleier, han er ikke privat så ting kan ta litt tid, men alt går etter lovens vei i det minste 😊🌸 så dette var min historie med verdens verste utleier. Har du en historie? Trenger jo ikke være så lang som min 😂 Både utleiere og leietagere er morsomme historier 🌸 ligger i en tråd til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #2 Del Skrevet 28. august 2019 Husverten sa at det var helt nødvendig at vi vasket hele huset hver dag 😮 Det gadd jeg selvsagt ikke å forholde meg til. Anonymkode: a7d9e...cbb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #3 Del Skrevet 28. august 2019 Huff, jeg er så heldig med de jeg leier med! De er snille og imøtekommende. Nå har det ikke vært noe styr hverken fra min eller deres side, alt er helt perfekt. 😄 Anonymkode: dd9d1...b0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #4 Del Skrevet 28. august 2019 Da jeg studerte leide jeg leilighet i Oslo. Da jeg flyttet ut mente husverten at han skulle trekke 3000,- fra depositumet fordi det kostet jo penger å annonsere leiligheten til leie. Han mente jeg skulle betale det siden det var jeg som flytta 👌😳 Anonymkode: d1fb3...e7a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Del Skrevet 29. august 2019 Herregud så forferdelig å lese😢 Dere skulle alle bodd hos meg istedet. Mine leietakere har fortalt meg masse om deres egne opplevelser og klarer nesten ikke å tro det selv. Men da utleier oppdaget at leietakeren var gravid (8.mnd) kom hun en dag til en stengt dør og alle sakene hennes utenfor. Hun fikk ikke engang varsel om utkastelse og det var heller ikke grunnlag for å kaste henne ut for hun betalte leien i tide. Depositumet hadde han selv beholdt, så den måtte jeg kreve for leietaker og erstatning for de ødelagte tingene som stod ute i regnet. Hun dukket opp på visning hos meg og jeg hadde ikke hjertet til å avvise henne. Siden det var oppsigelsestid på leiligheten og hun trengte ett sted å bo, fikk hun bo sammen med oss og sakene plassert i boden. Slik får man en fin start på leieforholdet og man får respekt for hverandre. Jeg har hvertfall stor respekt for mine leietakere. Anonymkode: 22f21...256 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #6 Del Skrevet 29. august 2019 Jeg har bare hatt greie leieboere bortsett fra denne siste. Hun betaler ikke leie, får tilfeldige summer på tilfeldige datoer. Hun lyver hver gang jeg etterlyser pengene og kommer ned alle verdens unnskyldninger. Hun er nå sagt opp, så det gjenstår å se hvor mye mer trøbbel hun lager. Anonymkode: 42fb6...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå