AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #1 Skrevet 28. august 2019 Jeg er godt gift småbarnsmor og han er samboer. Vi jobbet sammen inntil før sommeren. Var ikke nære kollegaer, men snakket mer og mer sammen mot slutten. Jeg liker han som en venn og kunne sikkert ha blitt tiltrukket av han, men jeg er så monogam at tanken ikke slår meg før jeg tvinger den frem. Men mot slutten fikk jeg vibber av at han flørtet og virket interessert. Ingen tydelige tegn, men vibber. Spørsmålet er hvordan jeg kan finne ut hensikten hans med invitasjonen. Hvis han er interessert i noe eller vil leve ut en flørt, synes jeg ikke det er noe okey. Hvis han bare vil være venn og tidligere kollega er det noe annet. Men vil ikke ende opp i en situasjon der han legger mer i det enn jeg. Anonymkode: eaf01...a0b 1
Gjest no-no-noir Skrevet 28. august 2019 #2 Skrevet 28. august 2019 Hvis du har lyst til å møte han så tror jeg du bare må lodde stemningen når dere møtes. Tror ikke han ville ha svart at han var interessert i deg om du spurte, når begge er i forhold.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #3 Skrevet 28. august 2019 Personlig hadde jeg holdt meg unna om vibbene er uklare. Ut sammen med flere er ok. Bare han og meg uaktuelt. Han og meg og øl fullstendig uaktuelt. Anonymkode: c005e...435 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 Menn invitererer ikke kvinner på en øl bare fordi kvinnen er sånn en fin og trivelig person de bare MÅ ha henne som venn. Anonymkode: d62e6...2b8 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 Jeg ville takket ja, og så fått pendlet samtalen inn på familie, og snakket varmt om ektefellen og fått inn noen "skjønner ikke at folk kan være utro". Da får du sagt hvordan du stiller deg med tanke på utroskap og slikt, uten å være direkte avvisende. Om han da skulle vært interessert i noe mer, så skjønner han at det ikke er vits i å prøve seg videre. Anonymkode: fba5e...a01 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 Bare si nei. Som godt gift småbarnsmor må du vel uansett prioritere hardt hvor mye tid du har til å drikke øl med perifere vennskap, har du ikke en mann, eller noen venninner, eller noe annet en frikveld kan brukes på? Nåværende jobbkolleger, kinofilmer som du vil se, en tur ut med andre du ikke har sett på lenge? Anonymkode: 2cca7...07c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #7 Skrevet 28. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Personlig hadde jeg holdt meg unna om vibbene er uklare. Ut sammen med flere er ok. Bare han og meg uaktuelt. Han og meg og øl fullstendig uaktuelt. Anonymkode: c005e...435 TS her. Jeg vil jo møte han, hvis ikke hadde jeg ikke laget en tråd. Liker han og liker tanken på å ha han som venn/fortsette faglige og politiske samtaler som vi hadde som kollegaer. Får bare treffe han og lodde stemningen. Anonymkode: eaf01...a0b 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #8 Skrevet 28. august 2019 Så lenge du er åpen med mannen din, er det jo ikke noe problem å møte en venn. Hvis hensikten er å finne ut noe annet, bør du stoppe FØR du har begynt! Anonymkode: 22b1b...73f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #9 Skrevet 28. august 2019 Da ville jeg foreslått å møtes til lunsj istedet. Anonymkode: 198ed...447 1
Gjest Familytree Skrevet 28. august 2019 #10 Skrevet 28. august 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er godt gift småbarnsmor Ok så kan du ta en øl med mannen din og tidligere kollega🤷♂️ Easy peacy Endret 28. august 2019 av Familytree
Druid Skrevet 28. august 2019 #11 Skrevet 28. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn invitererer ikke kvinner på en øl bare fordi kvinnen er sånn en fin og trivelig person de bare MÅ ha henne som venn. Anonymkode: d62e6...2b8 I visse jobber er nettverk veldig viktig. Men ja, man inviterer ikke på øl hvis ikke man har en baktanke.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #12 Skrevet 28. august 2019 Ser ikke helt problemet her, er vel bare å ta en øl og sjekke hva vibbene er. Er det tydelig at han har romantiske hensikter, så dropper du å møte ham igjen. Vil uansett ikke skade å ta den ene ølen, jeg har vært i samme situasjon hundre ganger, da jeg jobber i en bransje med mye networking og ofte litt uklare grenser mellom jobb/vennskap/romantikk. Man er i hvert fall ikke utro ved å simpelthen ta en øl med en gammel kollega, uansett hva hans intensjoner måtte være Anonymkode: 0ef53...3f2 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #13 Skrevet 28. august 2019 Jeg hadde gjerne tatt et par gratis pils. Anonymkode: 78a83...234
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #14 Skrevet 29. august 2019 13 timer siden, Druid skrev: I visse jobber er nettverk veldig viktig. Men ja, man inviterer ikke på øl hvis ikke man har en baktanke. Jeg spiser både lunsj og tar en øl med mannlige venner. 1 stk av gangen. Hadde ikke ramlet meg inn at noen kunne oppfatte det feil??? Kvinne, godt gift, 38 Anonymkode: a9450...c89 6
Carrot Skrevet 29. august 2019 #15 Skrevet 29. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser både lunsj og tar en øl med mannlige venner. 1 stk av gangen. Hadde ikke ramlet meg inn at noen kunne oppfatte det feil??? Kvinne, godt gift, 38 Anonymkode: a9450...c89 tror det handler om trygghet i seg selv og andre på at ikke alt handler om seksuelle undertoner for det gjør jeg også, og jeg ser ikke noe problem i at mannen min gjør det samme heller - kanskje det er vi som er uvanlige..? 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #16 Skrevet 29. august 2019 Vanskelig å relatere seg til dere som mener at en øl i seg selv er problematisk. Dere må virkelig leve i et annet miljø enn meg. Hvor går grensen for hva dere kan gjøre med en av motsatt kjønn uten seksuelle undertoner? Anonymkode: eaf01...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #17 Skrevet 29. august 2019 Kan dere ikke heller ta en kaffe? Det er litt mer vennskapelig enn en øl Anonymkode: d0db3...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå