Gå til innhold

Rusa ansatt på butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har observert en ansatt i en butikk som var tydelig ruset på jobb. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde noe, men hvor kan man eventuelt melde fra om en sånn situasjon? Hva ville dere gjort dersom dere opplevde å være vitne til en rusa person på jobb i butikk?

Anonymkode: 949a2...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg troe du skal passe dine egne saker. 

Anonymkode: db1cb...bee

• Liker 14
Skrevet

Jeg ville passet mine egne saker ja. Hva har du med å melde fra om dette? 

• Liker 4
Skrevet

Du sier ifra til butikksjefen

Anonymkode: f6c90...105

• Liker 13
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du sier ifra til butikksjefen

Anonymkode: f6c90...105

TS vil da fremstå som en tulling.

mvh leder

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Pass dine egne saker.

Skrevet
Akkurat nå, Purple_Pixiedust skrev:

Jeg ville passet mine egne saker ja. Hva har du med å melde fra om dette? 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg troe du skal passe dine egne saker. 

Lurer litt på hvorfor dere mener det er akseptabelt å være "tydelig ruset" på jobb?

Her ser vi bort fra spekulasjoner om at vedkommende kan ha vært påvirket av medisiner, da TS kategoriserer situasjonen som at den ansatte var tydelig ruset som sitert over.

Anonymkode: b8ecb...be9

• Liker 10
Skrevet

Lurer litt på hvorfor dere mener det er akseptabelt å være "tydelig ruset" på jobb?

Her ser vi bort fra spekulasjoner om at vedkommende kan ha vært påvirket av medisiner, da TS kategoriserer situasjonen som at den ansatte var tydelig ruset som sitert over.

Vet du hva?

Det er ikke opp til TS å vurdere om de ansatte er ruset på jobb.

I løpet av mine mange år som butikksjef har jeg opplevd en god del kunder som TS. Man må bare le av slike og jatte med. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde det vært en lege eller noen som jobber med mennesker hvor det å være rusa kan ha alvorlige konsekvenser, hadde jeg hatt et behov for å si i fra. Men her er det ikke farlig, så hvorfor gidde? Du får ikke noe ut av det. 

For alt du vet kan denne ansatte og h*ns sjef en dialog rundt hans rusproblematikk og sjefen er en empatisk fyr som heller vil hjelpe enn å skape mer problemer for sin ansatte. Eller så kan den ansatte ha begynt på nye medisiner den siste tiden som gjør h*n sløv. Da jeg fikk nye sovemedisiner ble jeg sendt hjem fra skolen fordi de mente jeg var tydelig påvirket. Ergo, det behøver ikke være ulovrig rusbruk for moro skyld. 

Anonymkode: 17c95...13a

• Liker 10
Skrevet

Er 100% sikker på at sjefen for butikken og kjeden generelt IKKE vil ha mennesker som virker påvirket til å representeres deres merke. 

Her kunnen du kanskje ha googlet Vikersund rema 1000 + daglig leder e.l. og prøv å ringe til personen som kommer opp, eller prøve rema 1000 + kundekontakt og fortelle om hendelsen og hvor dette befant seg.

• Liker 4
Skrevet

Er 100% sikker på at sjefen for butikken og kjeden generelt IKKE vil ha mennesker som virker påvirket til å representeres deres merke. 

Her kunnen du kanskje ha googlet Vikersund rema 1000 + daglig leder e.l. og prøv å ringe til personen som kommer opp, eller prøve rema 1000 + kundekontakt og fortelle om hendelsen og hvor dette befant seg.

Du, dette klarer lederen for bedriften fint å vurdere selv.

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her er det viktig å ikke forhåndsdømme. Hvordan kan vi vite at denne personen ikke bare går på sterke medisiner? Joda, man kan bli ruset av medisiner fra legen også, men dersom dette brukes på grunn av angst/andre plager den ansatte har, hva er problemet?

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener dette ikke er noe TS skal legge seg opp i. Hun aner ikke hva som er saken bare fordi hun opplever h*n som rusa. Dette er en sak mellom sjefen og den ansatte. Og helt ærlig så lenge han gjør jobben sin så burde det ikke være et problem etter min mening. Denne personen kan selv oppsøke helsehjelp hvis h*n har et rusproblem. Å bli meldt til sjefen og miste jobben vil bare gjøre det verre. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du hva?

Det er ikke opp til TS å vurdere om de ansatte er ruset på jobb.

I løpet av mine mange år som butikksjef har jeg opplevd en god del kunder som TS. Man må bare le av slike og jatte med. 

Jeg har også jobbet som butikksjef og lettere berusede kunder er en ting, men ansatte er noe HELT annet. Når du kommer inn til et handelssted skal du kunne føle at du blir ivaretatt, omså du bare skal ha deg en skjorte, en ny sykkel eller hva det skal være.

På samme måte som at det ikke er akseptabelt å være frekk og ufin mot kunder, er det ikke innenfor og opptre uprofesjonelt på en arbeidsplass. Du som ansatt får betalt og å yte en tjeneste for sjefen din og for kundene, og da skal ikke noen måtte behøve og vurdere om du er skikket til oppgaven fordi du er påvirket.

• Liker 16
Skrevet

Hæ? For noen rare svar! Opplever jeg uproff oppførsel av ansatt har jeg da rett til å melde fra. «Tydelig ruset» vil være innafor den kategorien. Om sjefen himler med øynene får h*n bare gjøre det, det er h*ns butikk/ merkevare det går ut over. Djeez. 

• Liker 17
Skrevet

Skremmende mange her som ikke ser problemet?! Jeg hadde blitt redd av en synlig rusa person på dagligvarebutikken. Jada dere kan bare le, men det er ikke greit å være ruset når du får betalt for å gjøre en jobb. 

Anonymkode: c0476...5b3

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har observert en ansatt i en butikk som var tydelig ruset på jobb. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde noe, men hvor kan man eventuelt melde fra om en sånn situasjon? Hva ville dere gjort dersom dere opplevde å være vitne til en rusa person på jobb i butikk?

Anonymkode: 949a2...4e5

Jeg ville ikke ha gjort noen som helst med mindre vedkommende oppførte seg på en slik måte overfor meg eller andre at besøket i denne butikken ble en negativ opplevelse.

Ut over det er ikke jeg på stående fot i stand til å avgjøre om en person er ruset, tar helt lovlige medisiner eller har en eller annen sykdom. Folk som har for eksempel MS har av og til symptomer som gjør at en utenforstående kan oppfatte dem som beruset uten at de er det. 

• Liker 4
Skrevet

Sjefen kan fint avgjøre dette selv, og er det et stort problem, så sier vel kollegaene i fra? Jeg har selv blitt oppfattet som påvirket av noe ved flere anledninger, og ble nesten kasta ut av et lokale en gang fordi de trodde jeg hadde røyka noe, selv om jeg var helt edru og ikke bruker noen medisiner. 

Anonymkode: 7a6e4...365

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke akseptabelt å være rusa på jobb, men med mindre dette er noe som skaper farlige situasjoner, så ville jeg ikke ha blandet meg i saken. Jeg anser det ikke som min livsoppgave å gå rundt og melde fra om alt som ikke er "etter boka". Jeg foretrekker å passe mine egne saker, og la andre passe sine. 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende mange her som ikke ser problemet?! Jeg hadde blitt redd av en synlig rusa person på dagligvarebutikken. Jada dere kan bare le, men det er ikke greit å være ruset når du får betalt for å gjøre en jobb. 

Anonymkode: c0476...5b3

Man er ikke farlig bare fordi man er rusa. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...