Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt ny jobb (butikk) etter mye utskiftning av ledere på arbeidsplassen, og nå sitter vi med en leder jeg ikke klarer å arbeide helt bra med. Alle ansatte  (9/10) sluttet pga nåværende leder, så vi fikk full utskiftning. Jeg ble igjen, og tok dette videre med ledelsen med godt resultat. Problemet mitt er at jeg gir alt på jobb; av tid og energi. Jeg kan jobbe 12 timer uten pause, 16 timer for å hjelpe til etter stenging, og avlyse viktige planer for å prioritere jobb og hjelpe han med å få butikken i rute. Likevel får jeg lite anerkjennelse og føler meg som en «søppelbøtte» for ting som ikke er min feil, eller småpirk. Overtid har jeg flere ganger i uka.

I sommer drev jeg butikken med fullt kaos preget av underbemanning, kampanjer og ferie, og leverte flotte salgsresultater når han var borte. Ledelsen var begeistret, men han gir stort sett bare fra seg negative småpirk -  og mener ting er min skyld, selv når det ikke er det. Jeg får huden full, de andre får forståelse.

Problemet er : Jeg gir alt, men føler svært lite anerkjennelse i form av lønn og atferd fra sjefen. Jeg er verdt mer.

Nå er jeg i siste uke av en 3 ukers sykemelding (var i en bilulykke), men skal på intervju fredag. Fordi jeg ønsker høyere lønn. Tviler på at jeg får det da sjefen nylig ansatte en 30% med 220 i lønn, med mindre ansvar og erfaring. Jeg er assisterende med 160. Hvordan skal jeg fortelle dette til sjefen om jeg får et bra nok tilbud- siden det er i en sykemeldingsperiode?

Anonymkode: b61e1...670

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan du skal fortelle han det? Det er vel bare å si det som det er. Selv om du er sykmeldt, er du tydeligvis ikke helt handicappet og kan komme deg rundt. Å takle et intervju på tjue-tredve minutter klarer da alle, selv om de er i dårlig form, og det burde jo sjefen skjønne.

Mener du at du er redd han skal kjefte på deg fordi du har gått på intervju mens du var sykmeldt? Det hadde jeg egentlig bare gitt blaffen i. Men faren er vel kanskje at han gir deg dårlige referanser, så bruk helst en annen som referanse enn han. Har du sjefer over han igjen som kan bistå der?

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Million skrev:

Hvordan du skal fortelle han det? Det er vel bare å si det som det er. Selv om du er sykmeldt, er du tydeligvis ikke helt handicappet og kan komme deg rundt. Å takle et intervju på tjue-tredve minutter klarer da alle, selv om de er i dårlig form, og det burde jo sjefen skjønne.

Mener du at du er redd han skal kjefte på deg fordi du har gått på intervju mens du var sykmeldt? Det hadde jeg egentlig bare gitt blaffen i. Men faren er vel kanskje at han gir deg dårlige referanser, så bruk helst en annen som referanse enn han. Har du sjefer over han igjen som kan bistå der?

Det handler vel om at jeg har en så stor respekt for arbeidsplassen (øvre ledere og kollegaer) at jeg synes det er litt «vondt» å gå på intervju i en sykemeldingsperiode- og evt takke ja til tilbudet. Så komme tilbake i neste uke på jobb å si « match eller mist..». Verste er vel om jeg får valget der og da på intervjuet, og må starte neste uke med en oppsigelse.

Tror ikke sjefen er en god ref, men er også litt usikker på hva de øvre lederne tenker om meg; siden jeg har hatt disse møtene  for å løse opp mellom meg og sjefen (hvor jeg fikk veldig mye urettferdig tilsnakk, samtidig som litt støtte..( tydeligvis min feil om butikken «går under», fordi jeg en periode var noe preget av dårlig miljø og leverte litt dårligere resultater)...

føler jeg står veldig «låst» på en negativ måte, når jeg egentlig burde fått mye positivt ut av det. Jeg og sjefen tar jo med oss jobben hjem, og leverer gode resultater, på en helt annen måte enn kollegaene mine.

Skrevet

Vi er alle kjøpt og betalt arbeidskraft. Du har ikke noen livslang blodlojalitet til arbeidsplassen. Du går naturligvis dit det er best for deg som ansatt, både miljømessig og økonomisk. Dette vet vel alle ledere og sjefer. 

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke si noe om dato for intervju, og du trenger ikke si noe om at du søker på andre jobber, før du faktisk får ett tilbud. 
Det er vel heller sjeldent at man får tilbud om ny jobb allerede på intervjuet.

Anonymkode: 41820...ed6

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke si noe om dato for intervju, og du trenger ikke si noe om at du søker på andre jobber, før du faktisk får ett tilbud. 
Det er vel heller sjeldent at man får tilbud om ny jobb allerede på intervjuet.

Anonymkode: 41820...ed6

Det er det da.. jeg får som regel de intervju jeg ønsker, og alltid fått tilbud om jobb under selve intervjuet. Jeg er innmari flink til å selge meg inn, så foreløpig er ikke det å få seg jobb et problem for meg. Men jeg har aldri forhandlet meg så høyt opp i lønn før med en arbeidsgiver som ikke kjenner meg, så dette blir definitivt en ny utfordring! Forhåpentligvis kommer salgsevnene mine godt med her også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...