Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har prøvd å farge klær i vaskemaskinen? Og hvor får jeg kjøpt slik farge?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har farget hvite plagg i bomull, og det blir kjempefint! Sømmene forblir ofte hvite da fordi tråden er syntetisk. Syntetiske stoffer er ikke lette å farge. Hvis plagget ikke er hvitt ville jeg prøvd å bleke det så mye som mulig med klorin før jeg farget det, ellers kan du få dårlig eller uventet resultat. Farger får du kjøpt i store supermarkeder mener jeg. Ellers vet jeg ikke helt, lenge siden jeg har farga noe nå.

Skrevet

Okei!

Har ei lys lilla bukse som jeg tenkte å farge svart! Da trenger den vel ikke noe bleking?

Men hva med vaskemaskinen? Må den kjøres en gang uten klær før jeg kan bruke den igjen?

Gjest Spacegirl
Skrevet

Du får kjøpt klesfarge i alle fargehandler (sånne som selger husmaling o.l)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Har ei lys lilla bukse som jeg tenkte å farge svart! Da trenger den vel ikke noe bleking?

Men hva med vaskemaskinen? Må den kjøres en gang uten klær før jeg kan bruke den igjen?

Så lenge buksa er ensfarget, så går det greit. Jeg har iblant farget svarte t-skjorter etc som er blitt falmet i fargen, men like fine i fasongen, og det har blitt veldig bra. Men vær obs på at sømmene ikke nødvendigvis tar farge på samme måte som stoffet i buksa.

Etterpå bør du enten kjøre en tom maskin eller en omgang med svarte klær. Hvitvask like etter farging kan bli en delt fornøyelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...