Gå til innhold

En vaskedag i uken

Anbefalte innlegg

Skrevet

har du en fast vaske dag i uken ? Hvilken da? Der du tar alt, ikke vegger og takk.

Anonymkode: 61d5c...8a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har torsdag som fast dag. Vasker selvsagt etter behov hele uka i gjennom, men torsdag er det «avsatt tid» til alt; støv, gulv, bad +++.

Anonymkode: d5fdf...a33

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har du en fast vaske dag i uken ? Hvilken da? Der du tar alt, ikke vegger og takk.

Tak, skal det være. (autocorrect)

Skrevet

Fredag er egentlig en fast vaskedag så alt er klart til helgen, dagen før så ryddes det så vaskinga tar ikke noe mer enn 1 1/2 time. :) men nå er jeg i permisjon så alt jeg gjør er å rydde, blir mye rot når man ikke er på jobb hele dagen.

Anonymkode: 9477b...e9f

• Liker 1
Skrevet

Hadde det før vi fikk barn og tidsklemme. Da var søndag fast dag.

Nå vasker vi heller litt her og der etter behov. Fungerer utmerket.

Anonymkode: 11feb...c23

• Liker 1
Skrevet

Søndag 😊 Da tar både jeg og mannen alt, og klart til ny uke ☺️

Skrevet

Fredagen vasker jeg som regel bad og mannen min støvsuger. Vasker ikke gulv ukentlig, det trengs ikke.

• Liker 1
Skrevet

Nei, tar litt her og der. Vaska plutselig badet i går, og støvsugde tidligere på dagen. Det er ikke mye griseri her, så fast vaskedag har jeg gått bort fra. Tar det når det er behov. 

Hadde fast vaskedag da jeg var yngre, men det ødela ‘lysten og gleden’ ved rengjøring. 

Min ambisjon: besøk kan komme når som helst uten at jeg skjems på noe som helst måte eller må ta en hurtigryddig 😊

Anonymkode: 092f0...4a9

Skrevet

Torsdag!

da er alt klart til helgen ❤️

Skrevet

Nei, finnes ikke sjans for at vi skal få til det. 

Jeg er på jobbreise, så er han på jobbreise, så er det en kundemiddag, eller noe sosialt. 

Har en ukesplan. Så hver søndag fordeler vi ut oppgavene som må løses gjennom uka avhengig av hvem som har tid og mulighet. Målet er at det jevnt over ser fint og rent ut. Men hender vi tar en felles økt lørdag morgen om uka har gått i ett og alt flyter, slik at vi har det fint gjennom helgen. 

Anonymkode: b9783...64a

Skrevet

Hele huset ryddes totalt onsdag. Torsdag kommer vaskehjelpen og vasker hele huset + støvsuger gulv og sofaer og vadker alle gulv. (type helgevask).

Søndag skifter jeg på alle senger og vanner alle blomster. Hage, bilvask og støvsuging av tre etg tar mann og barn seg av.

Hver eneste dag smårydder vi alle. Vasker, tørker, bretter og legger vekk klær. Tømmer og fyller oppvaskmaskin og tørker over alle kjøkkenbenker. Robot støvsuger settes på ved behov.

Anonymkode: f4ee2...944

Skrevet

Jeg vasker og rydder litt hver dag.

Vasker bad 2 ganger i uka.

Klær vaskes som regel hver dag.

Støvsuger annen hver dag.

Jeg jobber bare 20 % 

Skrevet

Tar det når det trengs. Har en hund som røyter i store mengder, så det burde vel støvsuges relativt ofte, men har innsett at jeg ikke klarer å holde gulvet helt pelsfritt uansett, sånn er livet med en langhåret pelsdott. 

Anonymkode: b3479...173

Skrevet

Støvsuger og vasker gulv hver dag (har små barn). Rydder kontinuerlig. Vasker bad grundig en gang i uken og en mindre vask av doen, håndvask og speil en gang i uken. Kjøkken vaskes etter alle måltid. Tar en skikkelig runde med skift av sengetøy, støvsuge sofa en gang i uken, men ikke fast dag.

Anonymkode: b8ef0...1f8

Skrevet

Nei. det rekker jeg stort sett ikke. Men tar gjerne litt hver dag og ellers der det trengs.

Anonymkode: 9c4f3...d23

Skrevet

Vi har onsdag, en handler og lager mat for både onsdag og torsdag, mens den andre vasker. Før gjorde vi en del lør/søn, men vil gjerne frigjøre helgen.

Anonymkode: 7c36c...a21

Skrevet

Her er fredag vaskedag. Da rydder ungene rommene sine og alt sitt i resten av huset, tørker støv og støvsuger rommene sine, og så har de to eldste (14 og 17) ansvaret for å tørke støv og støvsuge loftetasjen (det blir da en gang og en loftstue i tillegg til rommene deres som ligger i den etasjen). Dette begynner de på rett etter skolen, så de er godt i gang når mannen min og jeg kommer hjem fra jobb. Da tørker jeg støv i første-etasjen og vasker begge badene (disse blir jo også vasket over resten av uka etter behov), mens mannen støvsuger og vasker alle gulv i første-etasjen og vasker gulvene i loftetasjen hvis det trengs. Og så er det FREDDAN! Da lager vi middag og koser oss i sofaen i rent og ryddig hus (ryddig er det jo bare et kvarter, men allikevel...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...