Gå til innhold

Besvimende geiter

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg syns det der var ganske trist egentlig. Leste nettopp en bok om fenomenet, og disse geitene er faktisk ved full bevissthet. Det er bare musklene el. leddene (husker ikke helt) som låser seg. Og det avles spesielt på slike geiter, sånn at hvis geiteflokken blir angrepet, "besvimer" en del av geitene slik at dyret som angriper blir så opptatt av disse "lette byttene" at resten av geitene får mulighet til å komme seg vekk...

Skrevet

aha! jeg lurte litt på hvorfor naturen hadde skapt noe så hjelpesløst.. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Alt folk får seg til å avle frem...

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg syns det der var ganske trist egentlig.

Så det er trist at færre geiter dør?

Gjest Anonymous
Skrevet
Leste nettopp en bok om fenomenet

Hvilken bok var dette N78?

Gjest Spacegirl
Skrevet

Hvilken bok var dette N78?

"Dyrenes skjulte krefter" av Dr. Karl P. N. Shuker

Og til gjest: nei, jeg synes ikke det er trist at færre dyr dør. Jeg reagerer bare på at det avles fram dyr med så tydelige svakheter.

Gjest Anonymous
Skrevet

"Dyrenes skjulte krefter" av Dr. Karl P. N. Shuker

Og til gjest: nei, jeg synes ikke det er trist at færre dyr dør. Jeg reagerer bare på at det avles fram dyr med så tydelige svakheter.

Ok.

Jeg kan vel begynne å le litt og se det humoristiske i det - men alikevel synes jeg også at det er litt 'trist'.

Jeg har sett disse klippene tidligere, og må innrømme at jeg ikke liker å se denne mannen ha det 'gøy' med paraplyen sin. Det hele kan minne litt om epelepsi synes jeg.

En av de beste filmene jeg har sett er, Baraka http://www.imdb.com/title/tt0103767/ som er et visuellt mesterverk. Den viser også noen tankevekkende klipp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...