AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Hei! Hvordan er ferier for medisinstudier i land som Polen, Ungarn, Tsjekkia osv? Hvor ofte reiser dere hjem? Hvor lang sommer- og juleferie er det? Anonymkode: f97fd...65e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 I Ungarn er juleferien midt i eksamensperioden, så det kan diskuteres hvor mye «ferie» man egentlig har... På noen universiteter kan du til og med ta eksamen i romjula. Jeg dro som regel hjem 23. desember, og dro ned igjen rett etter nyttår. Hadde da eksamen både før og etter jul. Noen valgte også å bli i Ungarn for å lese i stedet for å feire jul hjemme. Sommerferien er ca to måneder (juli og august). Anonymkode: d919c...7c0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Jeg går i Praha. Første semester er fra første uken i oktober til siste uken i januar, så man har juleferie ganske rett før eksamensperioden men man får reist hjem en liten uke også må man kanskje lese litt hjemme. Så har man kanskje litt fri i slutten av de tre ukene med eksamensperiode i februar hvis man står. Påskefri er kun fredag og mandag så ikke så mange som reiser vekk da. Eksamensperioden er ferdig første uken i juli, så hvis man står har man stort sett fri fra slutten av juni til første uken i oktober. Hvis man stryker tar man retake i september og må lese på sommeren. Anonymkode: 70e0b...9a5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går i Praha. Første semester er fra første uken i oktober til siste uken i januar, så man har juleferie ganske rett før eksamensperioden men man får reist hjem en liten uke også må man kanskje lese litt hjemme. Så har man kanskje litt fri i slutten av de tre ukene med eksamensperiode i februar hvis man står. Påskefri er kun fredag og mandag så ikke så mange som reiser vekk da. Eksamensperioden er ferdig første uken i juli, så hvis man står har man stort sett fri fra slutten av juni til første uken i oktober. Hvis man stryker tar man retake i september og må lese på sommeren. Anonymkode: 70e0b...9a5 Oj, det var en veldig lang sommerferie! Tror ikke jeg har hørt om noen andre land med tre måneder sommerferie? Anonymkode: d919c...7c0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #5 Skrevet 6. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Oj, det var en veldig lang sommerferie! Tror ikke jeg har hørt om noen andre land med tre måneder sommerferie? Anonymkode: d919c...7c0 UK har vel det? Anonymkode: 0c189...21d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #6 Skrevet 6. september 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Oj, det var en veldig lang sommerferie! Tror ikke jeg har hørt om noen andre land med tre måneder sommerferie? Anonymkode: d919c...7c0 De aller fleste har en eller annen retake å ta så de leser på sommeren og kommer tidligere, pluss at det er veldig intenst og går fort frem i løpet av skoleåret. De siste årene må man også ha praksis som man fikser selv eller gjennom skolen, og da legger skolen den til september. Anonymkode: 70e0b...9a5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #7 Skrevet 6. september 2019 På 5.9.2019 den 19.38, AnonymBruker skrev: Jeg går i Praha. Første semester er fra første uken i oktober til siste uken i januar, så man har juleferie ganske rett før eksamensperioden men man får reist hjem en liten uke også må man kanskje lese litt hjemme. Så har man kanskje litt fri i slutten av de tre ukene med eksamensperiode i februar hvis man står. Påskefri er kun fredag og mandag så ikke så mange som reiser vekk da. Eksamensperioden er ferdig første uken i juli, så hvis man står har man stort sett fri fra slutten av juni til første uken i oktober. Hvis man stryker tar man retake i september og må lese på sommeren. Anonymkode: 70e0b...9a5 Jeg studerer i Polen, og feriene våre er stort sett veldig likt som det ab skriver her! Men påskeferien vår varer en hel uke. Anonymkode: 5fb86...662
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #8 Skrevet 7. september 2019 Nå studerer jeg ikke medisin, men jeg studerer i utlandet. Jeg reiser hjem til jul og en eller to ganger i sommerferien. Anonymkode: e4087...6ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå