AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Hei Jeg har en niese som er 3.5 år gammel hun biter på alt som er av gummi/plast/skinn. Vi vet ikke hva som feiler henne. Hvorfor hun biter på alt som er gummi/plast/skinn. Hun biter negler også, både fingernegler og tånegler. Kjøpte noe til neglene fra apoteket så det går litt bedre med negler nå men det med biting av gummi og sånt er værst. Hun har vært sånn i 1 år nå. Tok dette opp med helsesøs ved 3 års kontroll. Hun mente at det vil gå over av seg selv. Men vi ser ingen bedring. Her om dagen var hun på besøk hos meg og begynte å bite på biteringen til babyen min og beit så hardt at all vannet kom ut😂. De kjøper hele tiden nye vann flasker til henne fordi hun tygger på flasketuten eller på sugerør. En gang var vi i bilen og kjørte,tygget hun på skinn sete😔. Vet ikke hvorfor hun gjør sånn. Er det noe hun mangler av vitaminer og sånt? Kan også legge til at hun er veldig dårlig til å spise mat. Hun hater mat med andre ord. Moren hennes må nesten tvinge henne til å spise. Hun er snart 4 år og veier 12 kg. Ellers er hun en altfor aktiv jente. Hun kan aldri sitte i ro. Må hele tiden gjøre et eller annet og blir aldri sliten. Anonymkode: 02f38...44f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Noen barn er sånn, som regel vokser de det av seg. De voksne rundt henne bør avlede om hun begynner å tygge på noe. Min på snart fem puttet alt i munnen da han var yngre, han kan fortsatt putte ting i munnen, mer eller mindre ubevisst. Må da minne han på at han ikke skal putte leker og annet i munn. Om ikke annet har han fått et skikkelig herdet immunforsvar 🙈 Anonymkode: afd47...d6e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Det kan være barnet gjør det fordi det har en beroligende effekt. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det i farta, men «self-soothing» er det jeg tenker på. Google litt og tenk litt over det, mulig du har svaret der. Vanligvis vokser barna det av seg 😊 Anonymkode: 11fdd...a48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå